JohnnyTh skrev:Jeg satt å så på videoer fra Isle of Man TT Races og ikke en eneste ADV sykkel så jeg. Enda det er denne typen sykkel som er overlegen på slike smale svingete veier håper det går ann å lese ironien her.
Er mye selvmotsigelser her, ikke bare fra meg. Det har blitt sagt at GS er bra for man kan kjøre fortere på dårlig vei. For så etterpå si at men ikke er så interesert i å kjøre fort. Hvor sent tror man egentlig man må kjøre over et telehiv med en plastrakett?
Tror heller det er noen som liker ordkløyveri og legger til ting i mellom setningene som ikke finnes.
Kan ikke tenke meg at en GS kan kjøre fortere enn alt annet på dårlig vei. Det kommer vel an på den som sitter oppå. En GS har nok heller ingen ting i Isle of Man TT Race å gjøre
Men jeg vil påstå at en ADV sykkel er mer komfortabel på dårlige veier. Tror ikke man trenger å være rakettforsker for å skjønne det.
Det forundrer meg litt at du ennå kaver deg sånn opp. Du har jo verdens beste sykkel.
Jøss tror du det. Det tviler jeg sterkt på. Og jeg har heller aldri påstått det. En K1600 er sikkert mye bedre enn min. Også en R1200RT de er jo bedre utstyrt. Hvorfor i alle dager du sier plutselig at en GTR er den beste begriper jeg ikke.
Jeg finner ikke igjen tråden der det ble sagt at en ADV kjørte fra det aller meste på Norske veier. Det var vel sist vinter det var en av de syore diskusjonene.
Åja , det var sist vinter , jeg trodde du antydet noe i denne tråden.
Ellers må jeg vel avklare at det ikke er jeg som synes GTR er verdens beste , men jeg fikk følelsen av at du var så fornøyd med din at du synes den var verdens beste for deg.
Det var derfor jeg ikke kunne fatte hvorfor du hele tiden sammenligner den med en GS. Beklager hvis jeg misforstod.
For meg er fremdeles R1200GS verdens beste sykkel , det var derfor jeg bestilte en slik.
Skal dra til Speed å prøve slik en GS en vakker dag. Se om den oppfører seg lineært i sving!
Ja det burde du gjøre. Gi oss gjerne en tilbakemelding fordi jeg aner ikke hva du snakker om. Er det en viktig ting man merker godt på enkelte sykler. Og hva vil det si ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:For meg er fremdeles R1200GS verdens beste sykkel , det var derfor jeg bestilte en slik.
Hvordan vet du det når du overhodet ikke har prøvd en?
Hele argumentasjonen din minner meg mye om de som kjøpte aksjer i WGI for noen år siden... nei, jeg taper ikke penger, er du gal. Så dum er jeg ikke....
Når fakta seg inn ville de ikke snakke om det
270 tusen for en vare som du ikke har prøvd? Jeg må nesten spørre deg, hvorfor vurderte du ikke å vente til BMW-forhandleren hadde demodag i Bergen?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
JohnnyTh skrev:Jeg satt å så på videoer fra Isle of Man TT Races og ikke en eneste ADV sykkel så jeg. Enda det er denne typen sykkel som er overlegen på slike smale svingete veier håper det går ann å lese ironien her.
Er mye selvmotsigelser her, ikke bare fra meg. Det har blitt sagt at GS er bra for man kan kjøre fortere på dårlig vei. For så etterpå si at men ikke er så interesert i å kjøre fort. Hvor sent tror man egentlig man må kjøre over et telehiv med en plastrakett?
Tror heller det er noen som liker ordkløyveri og legger til ting i mellom setningene som ikke finnes.
Kan ikke tenke meg at en GS kan kjøre fortere enn alt annet på dårlig vei. Det kommer vel an på den som sitter oppå. En GS har nok heller ingen ting i Isle of Man TT Race å gjøre
Men jeg vil påstå at en ADV sykkel er mer komfortabel på dårlige veier. Tror ikke man trenger å være rakettforsker for å skjønne det.
Det forundrer meg litt at du ennå kaver deg sånn opp. Du har jo verdens beste sykkel.
Jøss tror du det. Det tviler jeg sterkt på. Og jeg har heller aldri påstått det. En K1600 er sikkert mye bedre enn min. Også en R1200RT de er jo bedre utstyrt. Hvorfor i alle dager du sier plutselig at en GTR er den beste begriper jeg ikke.
Jeg finner ikke igjen tråden der det ble sagt at en ADV kjørte fra det aller meste på Norske veier. Det var vel sist vinter det var en av de syore diskusjonene.
Åja , det var sist vinter , jeg trodde du antydet noe i denne tråden.
Ellers må jeg vel avklare at det ikke er jeg som synes GTR er verdens beste , men jeg fikk følelsen av at du var så fornøyd med din at du synes den var verdens beste for deg.
Det var derfor jeg ikke kunne fatte hvorfor du hele tiden sammenligner den med en GS. Beklager hvis jeg misforstod.
For meg er fremdeles R1200GS verdens beste sykkel , det var derfor jeg bestilte en slik.
Skal dra til Speed å prøve slik en GS en vakker dag. Se om den oppfører seg lineært i sving!
Ja det burde du gjøre. Gi oss gjerne en tilbakemelding fordi jeg aner ikke hva du snakker om. Er det en viktig ting man merker godt på enkelte sykler. Og hva vil det si ?
Prøvde "Bergen" sin her, ("unnskyld" :) ).
Skal prøve å forklare, "ulineær oppførsel i sving": man svinger og legger ned, ganske så plutselig og markant faller sykkelen brått mere ned enn jeg forventet, etter å ha startet nedlegget normalt. Jeg lærte etterhvert å kotrastyre den opp igjen, men følte ikke jeg fikk helt grepet på det, og anså det som "ikke bra". Var det noe med dekkene mon tro? Jeg hadde ZZR1400 -10 da.
Jajja, velvel - lagå Greit å skrible litt i disse PMS tider, selv om jeg hadde en finfin tur på baiken i går på årets mørkeste dag. Litt bakhjulslepp ved nedgiringer, var sikkert masse dritt fra disse hersens piggdekkene folk kjører med i Bergen hvor det ALDRI (sånn ca) er bruk for dem
Noen som har erfaring med Ducati Diavel her inne og som syntes det er verdens beste sykkel?
Har limt seg fast på netthinnen den sykkelen, selv om jeg aldri har sett den live!!
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:For meg er fremdeles R1200GS verdens beste sykkel , det var derfor jeg bestilte en slik.
Hvordan vet du det når du overhodet ikke har prøvd en?
Hele argumentasjonen din minner meg mye om de som kjøpte aksjer i WGI for noen år siden... nei, jeg taper ikke penger, er du gal. Så dum er jeg ikke....
Når fakta seg inn ville de ikke snakke om det
270 tusen for en vare som du ikke har prøvd? Jeg må nesten spørre deg, hvorfor vurderte du ikke å vente til BMW-forhandleren hadde demodag i Bergen?
Les noen innlegg lenger bak i tråden , jeg har svart på dette en gang før. Trenger ikke gjenta meg selv
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Jajja, velvel - lagå Greit å skrible litt i disse PMS tider, selv om jeg hadde en finfin tur på baiken i går på årets mørkeste dag. Litt bakhjulslepp ved nedgiringer, var sikkert masse dritt fra disse hersens piggdekkene folk kjører med i Bergen hvor det ALDRI (sånn ca) er bruk for dem
Noen som har erfaring med Ducati Diavel her inne og som syntes det er verdens beste sykkel?
Har limt seg fast på netthinnen den sykkelen, selv om jeg aldri har sett den live!!
Den e tøff da, enig!
Så en slik i Sveits...fytte helvete!
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Hehe , der kan du se. Det er lett og lese ting som ikke står når man blir revet med. Jeg bare føler det er mer behagelig og sikkert på en ADV sykkel enn på de sporttourerne jeg har hatt og har prøvd. Ikke mer alvorlig enn det.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ZZR-Erling skrev:Prøvde "Bergen" sin her, ("unnskyld" :) ).
Skal prøve å forklare, "ulineær oppførsel i sving": man svinger og legger ned, ganske så plutselig og markant faller sykkelen brått mere ned enn jeg forventet, etter å ha startet nedlegget normalt. Jeg lærte etterhvert å kotrastyre den opp igjen, men følte ikke jeg fikk helt grepet på det, og anså det som "ikke bra". Var det noe med dekkene mon tro? Jeg hadde ZZR1400 -10 da.
Stod Torance på sykkelen da. Tror ikke det er de beste dekkene på asfalt nei. Har kjørt 2 sett med Tourance EXP før dette som føltes mye bedre. Har liggende et sett Tourance NEXT som har mye mer asfalt mønster. Blir spennende å prøve dem til våren!
Men tilbake til Diavel - fyr laus om noen har erfaring
Jajja, velvel - lagå Greit å skrible litt i disse PMS tider, selv om jeg hadde en finfin tur på baiken i går på årets mørkeste dag. Litt bakhjulslepp ved nedgiringer, var sikkert masse dritt fra disse hersens piggdekkene folk kjører med i Bergen hvor det ALDRI (sånn ca) er bruk for dem
Noen som har erfaring med Ducati Diavel her inne og som syntes det er verdens beste sykkel?
Har limt seg fast på netthinnen den sykkelen, selv om jeg aldri har sett den live!!
Den e tøff da, enig!
Så en slik i Sveits...fytte helvete!
Spesiell sykkel ja Her vises mye teknikk , snadder å se til.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Åja , det var sist vinter , jeg trodde du antydet noe i denne tråden.
Ellers må jeg vel avklare at det ikke er jeg som synes GTR er verdens beste , men jeg fikk følelsen av at du var så fornøyd med din at du synes den var verdens beste for deg. Og det er jo bare bra.
Det var derfor jeg ikke kunne fatte hvorfor du hele tiden sammenligner den med en GS. Beklager hvis jeg misforstod.
For meg er fremdeles R1200GS verdens beste sykkel , det var derfor jeg bestilte en slik.
Dette var et stort tema sist vinter i en tråd.
Grunnen til at jeg brukte min som eksempel var for å spørre hvordan en GS kunne være den beste når det var så mye den er dårligere på en til og med en gammel GTR.
I denne tråden blir det bare følelser. Skulle vi klart å fått en kåring måtte vi alle fått kriterine vi ville hatt med og så gitt vær enkelt sykkel score for best i disse kriteriene.
Men det er vel den første skikkelige PMS tråden og det har vært morro med litt fart her igjen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
ZZR-Erling skrev:Prøvde "Bergen" sin her, ("unnskyld" :) ).
Skal prøve å forklare, "ulineær oppførsel i sving": man svinger og legger ned, ganske så plutselig og markant faller sykkelen brått mere ned enn jeg forventet, etter å ha startet nedlegget normalt. Jeg lærte etterhvert å kotrastyre den opp igjen, men følte ikke jeg fikk helt grepet på det, og anså det som "ikke bra". Var det noe med dekkene mon tro? Jeg hadde ZZR1400 -10 da.
Stod Torance på sykkelen da. Tror ikke det er de beste dekkene på asfalt nei. Har kjørt 2 sett med Tourance EXP før dette som føltes mye bedre. Har liggende et sett Tourance NEXT som har mye mer asfalt mønster. Blir spennende å prøve dem til våren!
Men tilbake til Diavel - fyr laus om noen har erfaring
Det er jo de eldste du hadde på da.
EXP nyere
NEXT nyest.
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Hehe , der kan du se. Det er lett og lese ting som ikke står når man blir revet med. Jeg bare føler det er mer behagelig og sikkert på en ADV sykkel enn på de sporttourerne jeg har hatt og har prøvd. Ikke mer alvorlig enn det.
Skulle likt å se den ADV sykkelen som kan fortsette i uberørt hastighet når jeg ikke kommer frem lenger. Har kjørt på såpass dårlig vei at jeg skjønner jo at dette bare er tull.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Hehe , der kan du se. Det er lett og lese ting som ikke står når man blir revet med. Jeg bare føler det er mer behagelig og sikkert på en ADV sykkel enn på de sporttourerne jeg har hatt og har prøvd. Ikke mer alvorlig enn det.
Skulle likt å se den ADV sykkelen som kan fortsette i uberørt hastighet når jeg ikke kommer frem lenger. Har kjørt på såpass dårlig vei at jeg skjønner jo at dette bare er tull.
Nå..? Du har ikke mye til markklaring på din GTR..
ZZR-Erling skrev:Prøvde "Bergen" sin her, ("unnskyld" :) ).
Skal prøve å forklare, "ulineær oppførsel i sving": man svinger og legger ned, ganske så plutselig og markant faller sykkelen brått mere ned enn jeg forventet, etter å ha startet nedlegget normalt. Jeg lærte etterhvert å kotrastyre den opp igjen, men følte ikke jeg fikk helt grepet på det, og anså det som "ikke bra". Var det noe med dekkene mon tro? Jeg hadde ZZR1400 -10 da.
Stod Torance på sykkelen da. Tror ikke det er de beste dekkene på asfalt nei. Har kjørt 2 sett med Tourance EXP før dette som føltes mye bedre. Har liggende et sett Tourance NEXT som har mye mer asfalt mønster. Blir spennende å prøve dem til våren!
Men tilbake til Diavel - fyr laus om noen har erfaring
Det er jo de eldste du hadde på da.
EXP nyere
NEXT nyest.
Jepp. Fikk en ide om å prøve noe grovere. Men det ble heeelt feil :-)
Igrunnen syntes jeg GSA er snadder å cruise i beholdelappenfartsgrenser, så lenge dekkene holder en "viss" standard!
ZZR-Erling skrev:Prøvde "Bergen" sin her, ("unnskyld" :) ).
Skal prøve å forklare, "ulineær oppførsel i sving": man svinger og legger ned, ganske så plutselig og markant faller sykkelen brått mere ned enn jeg forventet, etter å ha startet nedlegget normalt. Jeg lærte etterhvert å kotrastyre den opp igjen, men følte ikke jeg fikk helt grepet på det, og anså det som "ikke bra". Var det noe med dekkene mon tro? Jeg hadde ZZR1400 -10 da.
Stod Torance på sykkelen da. Tror ikke det er de beste dekkene på asfalt nei. Har kjørt 2 sett med Tourance EXP før dette som føltes mye bedre. Har liggende et sett Tourance NEXT som har mye mer asfalt mønster. Blir spennende å prøve dem til våren!
Men tilbake til Diavel - fyr laus om noen har erfaring
Det er jo de eldste du hadde på da.
EXP nyere
NEXT nyest.
Jepp. Fikk en ide om å prøve noe grovere. Men det ble heeelt feil :-)
Igrunnen syntes jeg GSA er snadder å cruise i beholdelappenfartsgrenser, så lenge dekkene holder en "viss" standard!
Ja, man har utrolig fin oversikt "der oppe", og den maler fint under en...rooolig boxergange kan være kos det.
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Hehe , der kan du se. Det er lett og lese ting som ikke står når man blir revet med. Jeg bare føler det er mer behagelig og sikkert på en ADV sykkel enn på de sporttourerne jeg har hatt og har prøvd. Ikke mer alvorlig enn det.
Skulle likt å se den ADV sykkelen som kan fortsette i uberørt hastighet når jeg ikke kommer frem lenger. Har kjørt på såpass dårlig vei at jeg skjønner jo at dette bare er tull.
Ok.......jeg gir meg :-)å
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Hehe , der kan du se. Det er lett og lese ting som ikke står når man blir revet med. Jeg bare føler det er mer behagelig og sikkert på en ADV sykkel enn på de sporttourerne jeg har hatt og har prøvd. Ikke mer alvorlig enn det.
Skulle likt å se den ADV sykkelen som kan fortsette i uberørt hastighet når jeg ikke kommer frem lenger. Har kjørt på såpass dårlig vei at jeg skjønner jo at dette bare er tull.
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Hehe , der kan du se. Det er lett og lese ting som ikke står når man blir revet med. Jeg bare føler det er mer behagelig og sikkert på en ADV sykkel enn på de sporttourerne jeg har hatt og har prøvd. Ikke mer alvorlig enn det.
Skulle likt å se den ADV sykkelen som kan fortsette i uberørt hastighet når jeg ikke kommer frem lenger. Har kjørt på såpass dårlig vei at jeg skjønner jo at dette bare er tull.
Nå..? Du har ikke mye til markklaring på din GTR..
Når jeg har for lite markklari g så tviler jeg på at en ADV heller ikke merker at den må redusere hastigheten. Da er det heller ikke mye til vei.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selv
jhn skrev:
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange.
Stemmer nok det. Følte meg nok litt tøffere på V-Stromen enn på RT'n
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selv
Det tror jeg og. Er jo det en ADV er laget for. Men at farten ikke er påvirket på en ADV når veien er så dårlig at sportstoureren ikke kommer frem lengre det var vel å ta litt hart i. Så kan du kalle meg en [sensurert] så mye du vil hvir kriteriet for å være beste sykkel er å komme lengst på en traktorvei då vinner sikkert ADV....eller en 250 crosser.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selv
Det tror jeg og. Er jo det en ADV er laget for. Men at farten ikke er påvirket på en ADV når veien er så dårlig at sportstoureren ikke kommer frem lengre det var vel å ta litt hart i. Så kan du kalle meg en [sensurert] så mye du vil hvir kriteriet for å være beste sykkel er å komme lengst på en traktorvei då vinner sikkert ADV....eller en 250 crosser.
Nei, da vinner en hvilken som helst crosser. En GS is WAY TO BIG!