Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Bra tiltak det der, blir gjerne med når jeg har litt større unger
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Rudskogen i morgen.
Hivd på originalanlegg og chip for anledningen, da racinganlegget neppe går gjennom støytest..
Første oppstart med originalanlegg var bare helt utrolig...stille! Ikke eksoslyd overhodet.
Å kjøre bortover landeveien føles som man kjører en elektrisk motorsykkel.
Sånn prestandamessig, så kan jeg vel si at racinganlegget spiller godt inn på toppeffekten. Særlig fra 4krpm og oppover er det skikkelig riv.
Med originalanlegget så er draget mer jevnt, og man kjenner en liten topp på ca. 6500rpm og opp til sperra. Bedre bunndrag mellom 1000-3000rpm er det også og den er helt jevn i mellomregisteret. Mellom 2500rpm og opp til 4000rpm, har racinganlegget en liten dip.
Nå går ikke forhjulet opp i lufta ved maks pådrag på 1. gir lenger, så åpenbart mangler det noen hester. Speedometeret flytter seg uansett fort oppover allikevel.
Hivd på originalanlegg og chip for anledningen, da racinganlegget neppe går gjennom støytest..
Første oppstart med originalanlegg var bare helt utrolig...stille! Ikke eksoslyd overhodet.
Å kjøre bortover landeveien føles som man kjører en elektrisk motorsykkel.
Sånn prestandamessig, så kan jeg vel si at racinganlegget spiller godt inn på toppeffekten. Særlig fra 4krpm og oppover er det skikkelig riv.
Med originalanlegget så er draget mer jevnt, og man kjenner en liten topp på ca. 6500rpm og opp til sperra. Bedre bunndrag mellom 1000-3000rpm er det også og den er helt jevn i mellomregisteret. Mellom 2500rpm og opp til 4000rpm, har racinganlegget en liten dip.
Nå går ikke forhjulet opp i lufta ved maks pådrag på 1. gir lenger, så åpenbart mangler det noen hester. Speedometeret flytter seg uansett fort oppover allikevel.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Var gøy å kjøre nesten fire timer på Rudskogen.
Kjørte så høyre fothviler ble halvert, røyken sto av støvlene og både girvelger og fothviler venstre side fikk skrapt nok
Sykkelen var utrolig morsom på bane, men den lider av at den er sp lav som den er. Forhvilerne sitter skrekkelig lavt. Måtte henge bra ut på siden for å kunne ha noe særlig kurvehastighet.
Når man ser på dekka, så lå man jo klart på grensa
Etterhvert som fothvilerne ble slitt vekk, så kom man enda mer på kanten.
Ikke den tregeste, men ikke den raskeste heller, skulle nok hatt 40-50 hester til!
Kjørte så høyre fothviler ble halvert, røyken sto av støvlene og både girvelger og fothviler venstre side fikk skrapt nok

Sykkelen var utrolig morsom på bane, men den lider av at den er sp lav som den er. Forhvilerne sitter skrekkelig lavt. Måtte henge bra ut på siden for å kunne ha noe særlig kurvehastighet.
Når man ser på dekka, så lå man jo klart på grensa

Ikke den tregeste, men ikke den raskeste heller, skulle nok hatt 40-50 hester til!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av FredrikE24 den 15 mai 2018, 21:16, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Hehe, kyllingstripene mine forsvant her om dagen på vei mot Sverige dem :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Subbe fothvilere og henge på utsiden er i utgangspunktet ikke ukjente greier for meg på landeveien, så kyllingstriper lever ikke lenge, men knuddrete sportstouringdekk har jeg aldri hatt :)
Det var uansett mye å lære, banekjøring gav mersmak det. Det var jo gøy å kjøre bussen min opp bak en og annen skinnkledd mann på Panigale og bli der. Hadde vært enda mer morsomt med en skikkelig R-sykkel, det verste med å bikke over 200km/t ned mot angsten var å hive høyrehanda etter bremsen
Det var uansett mye å lære, banekjøring gav mersmak det. Det var jo gøy å kjøre bussen min opp bak en og annen skinnkledd mann på Panigale og bli der. Hadde vært enda mer morsomt med en skikkelig R-sykkel, det verste med å bikke over 200km/t ned mot angsten var å hive høyrehanda etter bremsen

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Knudrete dekk har også jeg til gode og oppleve. Ikke har jeg vert på noen bane heller. Når det er sagt så er jeg ikke så opptatt av disse kyllingstripene som det høres ut som. Stort sett så har jeg litt kyllingstriper, da jeg sjelden kjører på veier hvor det egner seg å slite bort disse. Men i helgen var det 2 minutter hvor det gikk en liten jævel i meg. Kunne presset enda mer, men fornuften tok meg.... kanskje like greit. Glad jeg ikke er 20 år lenger...FredrikE24 skrev: 15 mai 2018, 21:15 Subbe fothvilere og henge på utsiden er i utgangspunktet ikke ukjente greier for meg på landeveien, så kyllingstriper lever ikke lenge, men knuddrete sportstouringdekk har jeg aldri hatt :)
Det var uansett mye å lære, banekjøring gav mersmak det. Det var jo gøy å kjøre bussen min opp bak en og annen skinnkledd mann på Panigale og bli der. Hadde vært enda mer morsomt med en skikkelig R-sykkel, det verste med å bikke over 200km/t ned mot angsten var å hive høyrehanda etter bremsen![]()

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Glad for at du likte opplegget. Jeg ledet dette arrangementet, og var instruktør. Vi snakket såvidt i går. Vi har eliten av instruktører.FredrikE24 skrev: 15 mai 2018, 21:15 Subbe fothvilere og henge på utsiden er i utgangspunktet ikke ukjente greier for meg på landeveien, så kyllingstriper lever ikke lenge, men knuddrete sportstouringdekk har jeg aldri hatt :)
Det var uansett mye å lære, banekjøring gav mersmak det. Det var jo gøy å kjøre bussen min opp bak en og annen skinnkledd mann på Panigale og bli der. Hadde vært enda mer morsomt med en skikkelig R-sykkel, det verste med å bikke over 200km/t ned mot angsten var å hive høyrehanda etter bremsen![]()
Håper å se deg også neste år:) Det er plass til flere som vil utvide sin mc-horisont, neste år :-)
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Så gøy da :) Jeg var tidvis litt ute å kjøre, men så dukket en instruktør opp bakfra, la seg forran og instruerte og retta på mye jeg gjorde galt. Så gikk det hele mye bedre og det ble langt mer flyt i kjøringa :) Ønsket å takke vedkommende senere, for det var en a-ha opplevelse for meg, men fant ikke ut hvem av dere det var!
Siste turen ble lang, jeg kjørte på banen siste turen i 40 minutter i strekk etter hva jeg så av filmopptaket jeg tok tilslutt. Det var utrolig gøy!
Siste turen ble lang, jeg kjørte på banen siste turen i 40 minutter i strekk etter hva jeg så av filmopptaket jeg tok tilslutt. Det var utrolig gøy!
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Hehe....det var meg:-) Håper dette kan bidra til at flere her inne kan tenkes å delta neste år. Vi har mange gjengangere som storkoser seg i trygge baneomgivelser hver vår.FredrikE24 skrev: 15 mai 2018, 22:50 Så gøy da :) Jeg var tidvis litt ute å kjøre, men så dukket en instruktør opp bakfra, la seg forran og instruerte og retta på mye jeg gjorde galt. Så gikk det hele mye bedre og det ble langt mer flyt i kjøringa :) Ønsket å takke vedkommende senere, for det var en a-ha opplevelse for meg, men fant ikke ut hvem av dere det var!
Siste turen ble lang, jeg kjørte på banen siste turen i 40 minutter i strekk etter hva jeg så av filmopptaket jeg tok tilslutt. Det var utrolig gøy!
Kyllingstriper og type sykkel har ingen betydning. Alle kjører på sitt nivå og tilbakemeldingene er overveldende.
Takk for din deltagelse. Det viktigste er at du fikk noe igjen for 4 timer i varmen:-)
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
40 minutter i den varmen er by the way imponerende, med den intensiteten som oppstår på denne fantastiske banen :-)
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Litt bilder av potta jeg normalt kjører med. Selve grenrøret har større rørdim og av tynnere stål. 4-2-1 konfigurasjon.
Grenrøret i seg selv veier nok bortimot 3kg, lyddemper med titankapsling og alu i begge ender. Dempevatt pakka rundt en perforert hylse tvers igjennom. Relativt grov i målet!
Det originale anlegget er helsveisa med katalysator. Veier nok bortimot 12-13kilo hele greia. Det originale på vei på. Alle røra er nok tilnærma like lange og går i en kollektor før katalysator.
Det andre grenrøret er adskillig lenger hvor sylindrene får lengre rør individuelt før to og to samles før de går sammen i et.
Grenrøret i seg selv veier nok bortimot 3kg, lyddemper med titankapsling og alu i begge ender. Dempevatt pakka rundt en perforert hylse tvers igjennom. Relativt grov i målet!
Det originale anlegget er helsveisa med katalysator. Veier nok bortimot 12-13kilo hele greia. Det originale på vei på. Alle røra er nok tilnærma like lange og går i en kollektor før katalysator.
Det andre grenrøret er adskillig lenger hvor sylindrene får lengre rør individuelt før to og to samles før de går sammen i et.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Ja, det slo meg ogsåcannon skrev: 15 mai 2018, 23:03 40 minutter i den varmen er by the way imponerende, med den intensiteten som oppstår på denne fantastiske banen :-)

Kjørte litt der på nittitallet, og tviler på at jeg hadde orka 40 min i godt driv i varmt vær der, med alle de svingene, og konstant gassing, giring og innbremsing. Definitivt imponerende

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
TGR: da må du bli med neste år. Rudskogen er utvidet både i lengde og bredde siden 90tallet:-)TGR skrev: 15 mai 2018, 23:18Ja, det slo meg ogsåcannon skrev: 15 mai 2018, 23:03 40 minutter i den varmen er by the way imponerende, med den intensiteten som oppstår på denne fantastiske banen :-)![]()
Kjørte litt der på nittitallet, og tviler på at jeg hadde orka 40 min i godt driv i varmt vær der, med alle de svingene, og konstant gassing, giring og innbremsing. Definitivt imponerende![]()
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Det skal jeg definitivt vurdere. Har tenkt på det mange ganger, men ikke visst hvem jeg kontakter for å komme meg med på et opplegg der :)cannon skrev: 15 mai 2018, 23:36TGR: da må du bli med neste år. Rudskogen er utvidet både i lengde og bredde siden 90tallet:-)TGR skrev: 15 mai 2018, 23:18Ja, det slo meg ogsåcannon skrev: 15 mai 2018, 23:03 40 minutter i den varmen er by the way imponerende, med den intensiteten som oppstår på denne fantastiske banen :-)![]()
Kjørte litt der på nittitallet, og tviler på at jeg hadde orka 40 min i godt driv i varmt vær der, med alle de svingene, og konstant gassing, giring og innbremsing. Definitivt imponerende![]()
Men så spørs det hva jeg har å kjøre med til neste år. Er midt i en prosess med å sjekke ut HD, og en gammal Softail er vel ikke greia på bane

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Etter å faktisk ha sjekket videomaterialet, så startet jeg opptak 18:07 og avsluttet 19:01. Kan sikkert trekke fra et minutt i pitlane(maks 50), men var rullende start og stans av film hvertfall.