Audi Mannen skrev: 23 aug 2021, 16:55
Takk for turen gutter. Vi hadde det trivelig i år også, hadde bare været vært litt bedre.... regn store deler setter en demper på kvelds hyggen også. Jeg og Tom satte avgårde ca. kl 08.20 med hjemlengsel i blikket. Turen gikk uforskamma bra og på en tank stopp i Trondheim lukta Tom full ferge klaff hvis vi sto på litt

. kl.19.00 rakk vi fergen Halsa- Kanestraum og han hadde god tid til neste ferge han måtte ta. Jeg var vel hjemme litt før kl 20.00. 890km unnagjort på under 12 timer inkludert ei ferge er personlig rekord. Det ble ikke mange stopp underveis, men polarsirkelen fikk besøk. Må få skryte litt av Multistrada'n da, denne dagsturen tror jeg ikke jeg hadde klart uten en slik sykkel. Komfort og sittestilling er virkelig bra.
Rimelig heftig ja.. Respekt!
Vi hadde noe regn på nordsiden av Saltfjellet på søndag, ellers var det nok noen dråper utover dagen. Vi har kjørt samme ruta som dere, men over to dager. Tatt det med ro og koset oss på tur. Var innom både Polarsirkelsenteret og MC museet i Storforshei. Vi så forresten også en liten reinflokk omtrent i veigrøfta like nord for polarsirkelen. Det var jo spennende for oss søringer på tur. Slo leir i Harran/Namskogan, altså ca halvveis for min del.
solo-rider kjørte sitt eget løp fra Korgen, han hadde mål om Stiklestad i løpet av dagen i går, det ville for ham være nærmere halvveis.
rolf-arne kjørte sammen med oss helt til Harran. Der tok han et par telefoner, takket pent for laget, sa farvel og kjørte videre. Han er allerede forbi Gøteborg..
niko og jeg barsket oss opp og slo opp telt i Harran. Dette er Nils sitt fag, han hadde godt utstyr og hadde det bra. Jeg fikk en grundig gjennomgang av eget overnattingsutstyr i løpet av natta, og har lært at både soveposen og madrassen min er sommerutstyr og lite egnet i en stor lavvo når nattetemperaturen synker under 5 grader. Det ble ikke mange timer søvn, men jeg har i alle fall fått resonnert en del over verdien av godt utstyr.
Dagen i dag var kjølig fra morgenen av. Jeg kjente kanskje ekstra godt på dette som ikke hadde fått opp varmen i kroppen før vi startet, men med 8 grader i lufta klokka 9 om morran vet man jo det er kaldt å kjøre. Men det bedret seg utover dagen.
På Oppdal delte gruppa seg i to.
Tore L og
AJ fortsatte over Dovre,
niko og jeg kjørte vestover. Jeg tilbudte
niko gjesterom hos meg i natt, og han kjører videre til Ørsta i morgen tidlig. Det er godt håp om at han rekker dit før regnet igjen slår inn over oss.
Takk til alle tourdeltakere for ei fantastisk uke. Dere er kjernekarer alle sammen, og ingen mister humøret selv om det bøtteregner dagevis i strekk. Jeg kjører gjerne tur med hver og en av dere igjen når som helst!
forumtour-locatoweb.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.