Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Etter å ha skummet x antall tester og review's på det store internett har jeg funnet ganske mye om Conti Sport Attack 2 dekkene som står på ny doningen. Dette er over all forventning veldig gode dekk ( i følge de som bruker og har prøvd dekkene)
Jeg hadde aldri hørt om disse dekkene før nå. Så blir spennende å se hva jeg får ut av settet som er levert Stock med sykkelen.

Blir spennende å prøve noe annet en Metzeler og Michelin :thumleft

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Dem duger garantert bra for de første timene fram til nygliset er innkjørt :thumleft Regner med at BMW neppe tillater dårlig Kina-kvalitet på gummien som den nye gromsykkelen din er levert med. (Litt misunnelig, men bare litt).
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

De fleste dekkene i sport segmentet holder nok i massevis til mitt bruk. Men nå er vel de fleste av oss skrudd sammen slik at vi vil sko oss med det aller beste :redface
Å utifra det jeg kan lese, virker det som noen dekk har blitt dyttet av tronen. Ser det er kommet mye bra fra pirelli også :-)

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Her er en liten test av Michelin Anakee 3
Og nå har de dukka opp på motorsykkedekk.com
Et sett til min V-Strom kommer på temmelig nøyaktig 2k. Ikke gærent! :D
[video]http://www.youtube.com/watch?v=kc70-uvJ_rc[/video]

Brukeravatar
omaas
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011

Legg inn av omaas »

Banditmannen skrev:Her er en liten test av Michelin Anakee 3

Har nå Anakee 2 på Stelvioen og har vært godt fornøyd med disse. Både gode å kjøre på samt slitesterke, ca 15000 på bakhjulet.
Det eneste som jeg kan anmerke på disse er noe støy rundt 75 - 90 km/t.

Kommentarer på nettet som jeg har sett er at disse er et hakk bedre på asfalt samt mindre støy mens de er like gode på grus.

Ut fra den prisen som du har fått (fra hvor?) blir prisen samme sopm den gammle modellen :thumleft
Det blir nok Anakee 3 når jeg skal skifte dekk neste gang :-)
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

OMAAS skrev:
Banditmannen skrev:Her er en liten test av Michelin Anakee 3

Har nå Anakee 2 på Stelvioen og har vært godt fornøyd med disse. Både gode å kjøre på samt slitesterke, ca 15000 på bakhjulet.
Det eneste som jeg kan anmerke på disse er noe støy rundt 75 - 90 km/t.

Kommentarer på nettet som jeg har sett er at disse er et hakk bedre på asfalt samt mindre støy mens de er like gode på grus.

Ut fra den prisen som du har fått (fra hvor?) blir prisen samme sopm den gammle modellen :thumleft
Det blir nok Anakee 3 når jeg skal skifte dekk neste gang :-)
Skal sjekke med lokale dekkforhandlere, men sist jeg sjekka det, var det usaklig dyrt!
Så går nok for http://www.motorsykkeldekk.com/ denne gangen også! :prf

Er ikke sikker på om direktelink funker, men prøver:
http://www.motorsykkeldekk.com/cgi-bin/ ... 1129&m_s=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorsykkeldekk.com/cgi-bin/ ... 1129&m_s=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Regner med at H-merking(210 km/t) holder leeeeenge for min del, og sparer noen få kroner i forhold til V-merking(240 Km/t)
Må jo i tillegg finne noen som vil legge om for meg, for en rimelig sum...

Brukeravatar
dag-zzr
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010

Legg inn av dag-zzr »

Prøver Metzeler i år.
IMAG0411.jpg
Pirelli Diablo i fjor. Ikke fornøyd med framdekket har trappet seg så det kasseres selv om det er gummi til noen turer til.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

dag-zzr skrev:Prøver Metzeler i år.
IMAG0411.jpg
Pirelli Diablo i fjor. Ikke fornøyd med framdekket har trappet seg så det kasseres selv om det er gummi til noen turer til.
Ser ut som M5, jeg hadde et sett med de og fikk tidlig trapping på fordekk.
Gikk over til Z8, som jeg sleit ut to sett av før nåværende P Angel ST.
Lurer på om jeg ikke hadde valgt Z8 til en sånn "værsting" som du har pga. slitestyrken og raskt arbeidstemperatur i dekket.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
dag-zzr
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010

Legg inn av dag-zzr »

Det er Metzeler Roadtec Z8 (multi zone). Dekka er sikkert greie på en sykkel som sannsyneligvis også kommer til å dra noen runder på AB i sommer.
Er ikke så opphengt i tester eller merke vedrørende dekk. Funker ikke Metzeler så får jeg kansje gå tilbake til Bridgestone eller noe annet. Bridgestone dekka funka greit og var montert på sykkelen ny.

Brukeravatar
Tomgsx-r
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000

Legg inn av Tomgsx-r »

Hei :-)

Har kliss nye metzeler interact m5 på min sykkel. Hvordan er disse?

Har ingen erfaring med mc dekk.... :scratch

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Tomgsx-r skrev:Hei :-)

Har kliss nye metzeler interact m5 på min sykkel. Hvordan er disse?

Har ingen erfaring med mc dekk.... :scratch
Disse dekkene er fantastisk :D Hadde også veldig gode erfaringer med M3 dekkene :drg

Metzeler og michelin har vært testvinnere ganske mange år på rad nå.

Men, jeg har faktisk hørt flere som nevner at de har opplevd trapping på framdekket til M5. Jeg selv opplevde ikke dette på Ducatien min, men mulig det forekommer på tyngre sykler :-k

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Trapping har mye med utforming og mønster å gjøre. Et fremdekk med hovedsakelig tverrgående mønster vil trappe lite, mens et med langsgående mønster, gjerne på skrå, vil trappe mye. Dette prinsippet gjør at sliks er bedre enn mønstret dekk når de slipper å tenke på drenering.
Er det noen som har sett ett sliksdekk trappe? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

DrGreve skrev:Trapping har mye med utforming og mønster å gjøre. Et fremdekk med hovedsakelig tverrgående mønster vil trappe lite, mens et med langsgående mønster, gjerne på skrå, vil trappe mye. Dette prinsippet gjør at sliks er bedre enn mønstret dekk når de slipper å tenke på drenering.
Er det noen som har sett ett sliksdekk trappe? :)
Ja jeg skjønner jo dette :lol
Men hvorfor er det så mange andre som opplever trapping i dekkene og jeg opplevde det ikke? :-k

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

LordShaft skrev:Men hvorfor er det så mange andre som opplever trapping i dekkene og jeg opplevde det ikke? :-k
Jeg bare forholder meg til prinsippene for at trapping oppstår, men kjørestil har jo selvfølgelig mye å si. Samme med hvilken vekt dekket utsettes for og (feil) lufttrykk i dekket. En tung sykkel vil jo selvfølgelig trappe mer ved lik kjørestil i forhold til en lett sykkel. Her spiller også vekt av fører og eventuell passasjer/bagasje inn og påvirke graden av trappingen.
Så skal du redusere trapping på en lastet tursykkel, så gå for dekk med mest mulig tverrgående mønster..
Og som en digresjon så trapper fremdekket mer på venstre side :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev:
LordShaft skrev:Men hvorfor er det så mange andre som opplever trapping i dekkene og jeg opplevde det ikke? :-k
Jeg bare forholder meg til prinsippene for at trapping oppstår, men kjørestil har jo selvfølgelig mye å si. Samme med hvilken vekt dekket utsettes for og (feil) lufttrykk i dekket. En tung sykkel vil jo selvfølgelig trappe mer ved lik kjørestil i forhold til en lett sykkel. Her spiller også vekt av fører og eventuell passasjer/bagasje inn og påvirke graden av trappingen.
Så skal du redusere trapping på en lastet tursykkel, så gå for dekk med mest mulig tverrgående mønster..
Bruker selv Metzler M5 og det kan merkes litt trapping på slutten av levetiden på kun framhul.
Men disse dekkene sitter godt men du ruller ikke 15.000 km på de.
Dekk er kompromiss. Du får ikke max feste OG max km.

Svar