Jeg hadde aldri hørt om disse dekkene før nå. Så blir spennende å se hva jeg får ut av settet som er levert Stock med sykkelen.
Blir spennende å prøve noe annet en Metzeler og Michelin

Banditmannen skrev:Her er en liten test av Michelin Anakee 3
Og nå har de dukka opp på motorsykkedekk.com
Et sett til min V-Strom kommer på temmelig nøyaktig 2k. Ikke gærent!![]()
Skal sjekke med lokale dekkforhandlere, men sist jeg sjekka det, var det usaklig dyrt!OMAAS skrev:Banditmannen skrev:Her er en liten test av Michelin Anakee 3
Og nå har de dukka opp på motorsykkedekk.com
Et sett til min V-Strom kommer på temmelig nøyaktig 2k. Ikke gærent!![]()
Har nå Anakee 2 på Stelvioen og har vært godt fornøyd med disse. Både gode å kjøre på samt slitesterke, ca 15000 på bakhjulet.
Det eneste som jeg kan anmerke på disse er noe støy rundt 75 - 90 km/t.
Kommentarer på nettet som jeg har sett er at disse er et hakk bedre på asfalt samt mindre støy mens de er like gode på grus.
Ut fra den prisen som du har fått (fra hvor?) blir prisen samme sopm den gammle modellen![]()
Det blir nok Anakee 3 når jeg skal skifte dekk neste gang :-)
Ser ut som M5, jeg hadde et sett med de og fikk tidlig trapping på fordekk.dag-zzr skrev:Prøver Metzeler i år.
Pirelli Diablo i fjor. Ikke fornøyd med framdekket har trappet seg så det kasseres selv om det er gummi til noen turer til.
Disse dekkene er fantastiskTomgsx-r skrev:Hei :-)
Har kliss nye metzeler interact m5 på min sykkel. Hvordan er disse?
Har ingen erfaring med mc dekk....
Ja jeg skjønner jo detteDrGreve skrev:Trapping har mye med utforming og mønster å gjøre. Et fremdekk med hovedsakelig tverrgående mønster vil trappe lite, mens et med langsgående mønster, gjerne på skrå, vil trappe mye. Dette prinsippet gjør at sliks er bedre enn mønstret dekk når de slipper å tenke på drenering.
Er det noen som har sett ett sliksdekk trappe? :)
Jeg bare forholder meg til prinsippene for at trapping oppstår, men kjørestil har jo selvfølgelig mye å si. Samme med hvilken vekt dekket utsettes for og (feil) lufttrykk i dekket. En tung sykkel vil jo selvfølgelig trappe mer ved lik kjørestil i forhold til en lett sykkel. Her spiller også vekt av fører og eventuell passasjer/bagasje inn og påvirke graden av trappingen.LordShaft skrev:Men hvorfor er det så mange andre som opplever trapping i dekkene og jeg opplevde det ikke?
Bruker selv Metzler M5 og det kan merkes litt trapping på slutten av levetiden på kun framhul.DrGreve skrev:Jeg bare forholder meg til prinsippene for at trapping oppstår, men kjørestil har jo selvfølgelig mye å si. Samme med hvilken vekt dekket utsettes for og (feil) lufttrykk i dekket. En tung sykkel vil jo selvfølgelig trappe mer ved lik kjørestil i forhold til en lett sykkel. Her spiller også vekt av fører og eventuell passasjer/bagasje inn og påvirke graden av trappingen.LordShaft skrev:Men hvorfor er det så mange andre som opplever trapping i dekkene og jeg opplevde det ikke?
Så skal du redusere trapping på en lastet tursykkel, så gå for dekk med mest mulig tverrgående mønster..