Side 33 av 40

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 25 apr 2012, 23:18
av BMWilly
Da får vi prøve det :prf

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 26 apr 2012, 00:02
av mekkern

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 27 apr 2012, 09:29
av isakberntsen
jeg får ikke start på min duke, er mest sannsynlig noe feil med pluggkabelen, får den mest sannsynlig idag og da blir jeg og bytte olje også. forhandleren sa at han har hatt dette problemet med to duker før så det er mest sannsynlig kabelen.

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 27 apr 2012, 17:52
av fikse
isakberntsen skrev:jeg får ikke start på min duke, er mest sannsynlig noe feil med pluggkabelen, får den mest sannsynlig idag og da blir jeg og bytte olje også. forhandleren sa at han har hatt dette problemet med to duker før så det er mest sannsynlig kabelen.
Kjedelig. Men bra du har en forhandler som ikke har noe imot å sende delene da :-) Du hadde jo noe andre problemer med sykkelen. Løste det seg greit?

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 27 apr 2012, 21:28
av isakberntsen
ja, det gikk greit, batteriet hadde kortsluttet. ja, jeg får alle delene gratis og de sender de med en gang :D :thumleft

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 01 mai 2012, 10:21
av Onsløv
fikse skrev:Da er sykkelen inne på reklamasjon. Har blitt lovet dyrt og hellig at sykkel skal være 100% feilfri når den kommer ut. Og det håper jeg jaggu de holder, for nå er sykkelen solgt!
Hva? Solgt? :scratch Hva ska du ha nå da?

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 01 mai 2012, 10:25
av fikse
Onsløv skrev:
fikse skrev:Da er sykkelen inne på reklamasjon. Har blitt lovet dyrt og hellig at sykkel skal være 100% feilfri når den kommer ut. Og det håper jeg jaggu de holder, for nå er sykkelen solgt!
Hva? Solgt? :scratch Hva ska du ha nå da?
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=21&t=4339" onclick="window.open(this.href);return false; :thumleft

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 20 mai 2012, 14:58
av Peet96
Hei Fikse!! Er klar over at du har solgt din duke, men hvor ofte smurte du kjedet ditt? Har nå kjørt min duke snart 600km og jeg har enda ikke smurt d :-k vet ikke hvordan man gjør d heller... hva er best å bruke som smuring? og i hele tatt.. hvordan gjør man d? :scratch er helt ny i gamet, så vær så snill å svar!! :prf

Takker på forhånd! PS: er det andre som kan dette, så svar dere også!! :thumleft

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 20 mai 2012, 15:14
av AJ
Ta sjansen på å svare, jeg :-)
Jeg sverger til girolje. Bruker en liten oljekanne og snurrer bakhjulet rundt i passe tempo mens jeg påfører olja fra kanna på innsiden av kjedet i beskjedne mengder.
Deretter bruker jeg polérgarn for å tørke av overskytende olje og for å påføre litt olje på sidene av kjedene - fram- og baksiden. Litt olje her er med på å hindre rustdannelse.

Jeg er muligens en av få som bruker olje på kjedet. De fleste bruker kjedespray, som påføres på samme måte. dvs. at du sprayer beskjedne mengder på innsiden av kjedet, dvs. den siden av kjedet som ruller på drevene/tannhjulene... ;-).
De fleste MC-produsenter anbefaler kjedesmøring hver 300 - 500 km., hver gang etter vask og hver gang etter etter kjøring i regn.

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 20 mai 2012, 15:19
av Snikkeren
Hei.
Jeg bruker Royal Purple MaxChain til å smøre med.

Enkleste måten å smøre kjedet på er hvis du har depostøtte til sykkelen, men det er ikke et must. Jeg smører ca hver 500 km, eller oftere hvis jeg har kjørt en del i regn. Jeg pleier også å smøre rett etter en kjøretur når kjedet er varmt. Du sprayer på fra innsiden, altså der hvor drevene kommer borti kjedet. Snurr hjulet rundt mens sykkelen står på depostøtten, eller smør litt og flytt sykkelen før du smører igjen.

Håper det var greit forklart. :vs

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 20 mai 2012, 16:02
av fikse
Ja. Jo. Trenger vel egentlig ikke si noenting her jeg :vs

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 02 jul 2012, 08:58
av Peet96
Hello! :) Har oppkjøring A1 imorgen, og er driiiit nervøs! :sorry Er mest nervøs for sikkerhetskontrollspørsmålene. En skal jo sjekke og vise at motorsykkelen er i forskriftsmessig og forsvarlig stand. Hva vil dette si? Hva skal jeg sjekke, og hvordan avgjør jeg om kjøretøyet er i forskriftsmessig eller forsvarlig stand? :-k Takker for svar!!! :vs :thumleft

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 02 jul 2012, 09:13
av AJ
Det er "hundre" år siden jeg kjørte opp og da var det ikke nøy med sikkerhetskontroll... :mk
Men jeg kan tenke meg at det er viktig å sjekke lysene, at alle pærene virker som de skal (hovedlys, blinklys, bremselys og nødblinker, om sykker'n er ustryt med det...).
Dekkontroll er nok også viktig, vil jeg tro...
Det samme med bremsene; kjenne etter at de virker - ikke bare kikke på kaliperne og bremseskivene... ;-)

Sikkert noe jeg har glemt... :-k

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 02 jul 2012, 09:23
av poulet_cavalier
Peet96 skrev:Hello! :) Har oppkjøring A1 imorgen, og er driiiit nervøs! :sorry Er mest nervøs for sikkerhetskontrollspørsmålene. En skal jo sjekke og vise at motorsykkelen er i forskriftsmessig og forsvarlig stand. Hva vil dette si? Hva skal jeg sjekke, og hvordan avgjør jeg om kjøretøyet er i forskriftsmessig eller forsvarlig stand? :-k Takker for svar!!! :vs :thumleft
Pugge: http://www.abtrafikkskole.no/default.asp?pageid=3906
NB: feil om dekkmønster - det skal være 1,6mm

Litt feil tråd?

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Lagt inn: 02 jul 2012, 09:28
av AJ
poulet_cavalier skrev:
Peet96 skrev:Hello! :) Har oppkjøring A1 imorgen, og er driiiit nervøs! :sorry Er mest nervøs for sikkerhetskontrollspørsmålene. En skal jo sjekke og vise at motorsykkelen er i forskriftsmessig og forsvarlig stand. Hva vil dette si? Hva skal jeg sjekke, og hvordan avgjør jeg om kjøretøyet er i forskriftsmessig eller forsvarlig stand? :-k Takker for svar!!! :vs :thumleft
Pugge: http://www.abtrafikkskole.no/default.asp?pageid=3906
NB: feil om dekkmønster - det skal være 1,6mm

Litt feil tråd?
Helt riktig :thumleft
Men i all nervøsiteten kan det sikkert være lett å ta feil... ;-)
Uansett så ønsker vi deg masse lykke til :thumleft