Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av DrGreve »

SP1 bruker samme lager fremme (6004) og 6205 bak.
Jeg fikk tilsendt en katalog over hjullager til alle Honda fra en kompis i Tyskland som driver en forretning rettet mot Honda og kun Honda :)
Jeg prøver så godt det er mulig å fiske frem dustseal uskadet og bruke den igjen. Tettinger er også i standard dim og kan kjøpes der du kjøper lager.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av DrGreve »

Den lokale AEO her på Mo har det meste av standardlager på lager, men så har vi Norges største industripark i byen, så det kan jo være grunnen. Men jeg tror hardt på at AEO har det uansett butikk.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av DrGreve »

Så kan du kjøpe et lager til 29 kroner i samme dim hos Biltema, men det bruker du bare som anslag for hammeren når du skal slå inn det nye :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av gsx750_80 »

Elolz skrev: ... Hva er egentlig "normal levetid" på hjullagrene? Og hva med styrelager?
Jeg vet ikke hva som er normal levetid på styrelager, men ble overrasket over å høre at et verksted
i fjor på denne tiden mente at styrelager på min Kawasaki 250R, registrert 1. gang våren 2012, snart burde få styrelageret skiftet ut. Da hadde sykkelen gått ca 18 000 km. Omtrent 3 måneder senere, på 24 000 km service,
kom et annet verksted med samme forslag..
Nå har sykkelen passert 30 000 km, og jeg kan ikke si at jeg har merket noe selv, til angivelig slitt styrelager.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av DrGreve »

Det var egentlig en liten fleip om Biltema :) Du kan jo bruke de gamle til det.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av E-strom »

Elolz skrev:Takk for kjapt svar, :thumleft Hva er egentlig "normal levetid" på hjullagrene? Og hva med styrelager? ...
Byttet bakhjulslager ved ca 50000km og framhjulslager ved 60000km. Lagrene bak var fra All Balls / eBay (hadde god tid), mens framhjulslagrene kom fra Abra (stor på lager i Trondheim). :prf

Styrelager har jeg kjøpt inn men ennå ikke byttet - opplever vibrasjon i styret hvis jeg slipper taket i lav hastighet. Framhjulet var i balanse så jeg trodde det var lageret, men flere runder med "exploratory testing" har ikke gitt andre konklusjoner enn at styrelageret foreløpig er frikjent. :-k

Du ikke kjøpe Biltemalager for å slå inn de nye - det går helt fint å bruke de gamle lagrene til det... :redface
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av RuneMC »

Gratulerer på etterskudd - sikkert ekstra moro med såpass strøken sykkel etter en sykkelløs periode :thumleft

Apropos bremseklosser så kjøpte jeg sist gang organiske (dvs m/kevlar) istedenfor sintrede, og det gjør at jeg nå kan bremse mer gradvis og ikke minst lydløst. Hadde uling fra bremsene med sintrede klosser fra lav fart og ned til stopp. Må bruke litt mer kraft (de sintrede hogger til mer) men doseringen og lydløsheten oppveier det.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Haha der var du på kjøret ja :lol

Viktig å smykke sykkelen sin litt. Støtter deg helt i de valgene du har tatt så langt :thumleft

Note4

Daniel_hoy
Innlegg: 32
Registrert: 29 aug 2014, 20:06
Motorsykkelen din: Husaberg FS650

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Daniel_hoy »

Om det er Teng Tools momentnøkkel du har så har du sikkert en låsefunksjon på enden som tuller med deg.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av thewiz »

Det der ble jo kjempebra! Ser utrolig mye bedre ut enn originalt! :prf

Nå tror jeg det blir Gafler wave på min sykkel også når jeg skal bytte bremser!

Toven

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Toven »

Ble meget bra :prf

og wd40 er knall på felg ja :P :p

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Snikkeren »

Den er bra tøff den sykkelen din. Må få tatt en nærmere titt i løpet av sommeren. :vs
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

De nye skivene så meget nice ut :-)å :-)å

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Monstr »

Hele sykkelen ser MEGET nice ut! :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

Se her ja..... Dette er en tur jeg blir å ta i løpet av seongen selv. Godt å høre at veiene falt i smak. Forbanna irriterende det veiarbeidet før sande.... Men blir veldig bra når de er ferdig.

:thumleft

Svar