Re: Hva har du kjøpt i dag?
Lagt inn: 23 apr 2024, 22:32
Jeg måtte dobbeltsjekke. Det er ikke bare "look"!
Jeg måtte dobbeltsjekke. Det er ikke bare "look"!
Jeg har "normal" svart utgave og er strålende fornøyd med den. Virker som en vel gjennomtenkt konstruksjon på alle områder. Har aldri tenkt på meg som "lang oval hodeform" men passer godt likevel...Domino skrev: 22 apr 2024, 09:31Jeg har gått og tenkt på å kjøpe åpningshjelm, og LS2 skriver at deres hjelmer passer til lang oval hodeform. Så jeg prøvde en hjelm i L og den satt som et skudd! Jeg vet at man bør gå litt rundt med hjelmen og aller helst kjøre en tur, men det ble nå handel likevel. Og innakningen er det ingenting å si på!
PinlockDomino skrev:Ja, det siste var viktig for meg. Jeg har en Kamelbak sekk jeg liker å bruke på litt lengre turer på varme dager. Og det er et lite helvete å få slangen til munnen med helhjelm på. Så er jeg jo spent på Pinlock. Har aldri hatt det før, men det virker som et bra konsept.
Tror du blir fornøyd, man må forske litt for å finne ut hva som fungerer. Det jeg IKKE synes fungerer er på hjelm på stang (prøvd 2 varianter), ganske tung til tross for kompakt størrelse så merkes når kjører og blir for mye moment med vind etc så vanskelig å få den til å holde seg på plass. Men feste rett på hjelmen uten forlenger SOM HER er OK. Beste er kanskje på stang bak sykkelen.
Det kan jeg skrive under på og jeg tror du skal lete lenge etter en moderne tunell på vestlandet og nordover i kongeriket. Jeg kan ikke huske å ha kjørt i en i hvert fall. Det er stort sett mørke og triste med sleip veibane som kommer av vann innsig så her bær alle vise aktsomhet som det så fint heter.Bjerknez skrev: 22 apr 2024, 22:58 Det KAN være uvant og kjlre inn i mørke vestlandstuneller med sotet visir, men modrne tuneller med god belysning er null problem.
De fleste tuneller jeg har kjørt i langs hovedveiene har god nok belysning til at jeg ikke trenger å brå åpne visiret. Men på vestlandet er det mange småtunneller som KAN være skumle. Men det er jo bare å lukke opp visiret evt. Fordelene overgår uansett bakdelene med sotet visir synes jeg.Audi Mannen skrev: 24 apr 2024, 11:26Det kan jeg skrive under på og jeg tror du skal lete lenge etter en moderne tunell på vestlandet og nordover i kongeriket. Jeg kan ikke huske å ha kjørt i en i hvert fall. Det er stort sett mørke og triste med sleip veibane som kommer av vann innsig så her bær alle vise aktsomhet som det så fint heter.Bjerknez skrev: 22 apr 2024, 22:58 Det KAN være uvant og kjlre inn i mørke vestlandstuneller med sotet visir, men modrne tuneller med god belysning er null problem.
Noen av de trange og søkkvåte tunellene som ble laget pga. kraftutbygging og "gitt" til det offentlige etterpå er helt grusomme.Bjerknez skrev: 24 apr 2024, 11:29De fleste tuneller jeg har kjørt i langs hovedveiene har god nok belysning til at jeg ikke trenger å brå åpne visiret. Men på vestlandet er det mange småtunneller som KAN være skumle. Men det er jo bare å lukke opp visiret evt. Fordelene overgår uansett bakdelene med sotet visir synes jeg.Audi Mannen skrev: 24 apr 2024, 11:26Det kan jeg skrive under på og jeg tror du skal lete lenge etter en moderne tunell på vestlandet og nordover i kongeriket. Jeg kan ikke huske å ha kjørt i en i hvert fall. Det er stort sett mørke og triste med sleip veibane som kommer av vann innsig så her bær alle vise aktsomhet som det så fint heter.Bjerknez skrev: 22 apr 2024, 22:58 Det KAN være uvant og kjlre inn i mørke vestlandstuneller med sotet visir, men modrne tuneller med god belysning er null problem.
Intergrert solvisir, aldri sett meg tilbakeBjerknez skrev: 25 apr 2024, 04:16 Jeg har kjørt i de aller fleste vestlandstuneller, opp til flere ganger og ser fortsatt ikke at det totalt sett veier mot sotet visir. Klart og sotet visir har begge sine fordeler og ulemper, men for meg som stort sett kjører i fint vær den lyse tiden av året så blir det klare visiret alt for slitsomt for øynene. Den minste defekt i visiret sprer sollyset og man sitter konstant og myser inne i hjelmen.
Med sotet visir slipper man dette. Så kan jeg leve med at det er litt i mørkeste laget og eller må lukke opp visiret den bittelille tiden i løpet av året jeg fysisk befinner meg inne i en tunell som attpåtil er for mørk. :)
Men klart... på tidlig vår og høst så kjører jeg ikke med sotet visir hvis det er mørkt ute. Da bruker jeg det klare. Jeg snakker kun om den lyseste tiden av året og da altså de 2-3 sommer månedene. :)
Det integrerte solvisiret er av serdeles dårlig kvalitet synes jeg. Tålet veldig lite før det det blir riper og blir fort støvete. Med to plastvisir og se gjennom blir det utfordringer når solen skinner.pingvin skrev: 13 mai 2024, 07:27Intergrert solvisir, aldri sett meg tilbakeBjerknez skrev: 25 apr 2024, 04:16 Jeg har kjørt i de aller fleste vestlandstuneller, opp til flere ganger og ser fortsatt ikke at det totalt sett veier mot sotet visir. Klart og sotet visir har begge sine fordeler og ulemper, men for meg som stort sett kjører i fint vær den lyse tiden av året så blir det klare visiret alt for slitsomt for øynene. Den minste defekt i visiret sprer sollyset og man sitter konstant og myser inne i hjelmen.
Med sotet visir slipper man dette. Så kan jeg leve med at det er litt i mørkeste laget og eller må lukke opp visiret den bittelille tiden i løpet av året jeg fysisk befinner meg inne i en tunell som attpåtil er for mørk. :)
Men klart... på tidlig vår og høst så kjører jeg ikke med sotet visir hvis det er mørkt ute. Da bruker jeg det klare. Jeg snakker kun om den lyseste tiden av året og da altså de 2-3 sommer månedene. :)![]()