Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1628
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 13 mai 2024, 09:12 Det integrerte solvisiret er av serdeles dårlig kvalitet synes jeg. Tålet veldig lite før det det blir riper og blir fort støvete. Med to plastvisir og se gjennom blir det utfordringer når solen skinner.

Jo færre elementer mellom øynene og veibanen jo bedre. Derfor foretrekker jeg et dedikert sotet visir. Det sotede visiret tåler mye mer juling også enn den spinkle solskjermen innebygget i hjelmen.

Denne har jeg regelrett aldri brukt. Sist jeg hadde denne nede så så jeg nesten ikke gjennom den da den var full av støv. Etter at jeg tørket av den var den full av små riper.
Kjører aldri med bare solvisiret nede, alltid hovedvisiret nede også om mye over gangfart så det tar seg av beskyttelsen. Men solvisiret er mindre robust, ja, så er forsiktig når tørker av det. Som ikke er så ofte, særlig ikke om bare asfaltkjøring.

Plusser og minuser som alltid og selvfølgelig personlige preferanser og forskjellige bruksområder, flaks bor i fritt land :D Av minuser er jo litt ekstra vekt, litt reduksjon av (passiv) sikkerhet (solvisiret stjeler jo litt plass i oppfelt posisjon). Men komfort og god sikt er sikkerhet det også.
Domino skrev: 13 mai 2024, 09:31 I tillegg har jeg lagt ei stripe med svart elektrikertape øverst på hovedvisiret mot lav sol, så jeg slipper å bøye hodet framover når sola står lavt.
+1 :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Online
Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 403
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av SveinHa »

Domino skrev: 13 mai 2024, 09:31 Jeg trives veldig godt med det integrerte solvisiret. I tillegg har jeg lagt ei stripe med svart elektrikertape øverst på hovedvisiret mot lav sol, så jeg slipper å bøye hodet framover når sola står lavt.
Måtte ha en stripe tape på Arai-hjelmen men det er ikke nødvendig på LS2... Bruker det integrerte solvisiret ganske så beskjedent men kjører med mørkt hovedvisir i den lyseste årstiden. Skifte av visir er jo bare en 5 sek jobb på LS2 i motsetning til Caberg der de til og med hos forhandleren brukte mange minutt på å skifte...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Å bytte visir på Schubert C4 Pro er vertfall uhyre enkelt. Ta meg under 10 sekunder.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1078
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Domino »

SveinHa skrev: 13 mai 2024, 10:27
Domino skrev: 13 mai 2024, 09:31 Jeg trives veldig godt med det integrerte solvisiret. I tillegg har jeg lagt ei stripe med svart elektrikertape øverst på hovedvisiret mot lav sol, så jeg slipper å bøye hodet framover når sola står lavt.
Måtte ha en stripe tape på Arai-hjelmen men det er ikke nødvendig på LS2... Bruker det integrerte solvisiret ganske så beskjedent men kjører med mørkt hovedvisir i den lyseste årstiden. Skifte av visir er jo bare en 5 sek jobb på LS2 i motsetning til Caberg der de til og med hos forhandleren brukte mange minutt på å skifte...
Jeg har en splitter ny LS2 jeg ikke har fått testet ennå. Det ser jeg fram til! Biltemahjelmen dro iallfall nytte av tapestripa. Må huske å legge på tape på det nye visiret på den.

Svar