Det blir nok ikke noe sykkelbytte på meg med det første, men jeg skal innrømme at S1000R har sneket seg inn i kabalen over mulige arvtagere

xyvind skrev: 20 mai 2017, 11:46 Eller, den eneste jeg er litt svak for, rent utseendemessig, er nok BMW R1200 GS Adventure.
Ok, jeg synes også store hjullastere, gravemaskiner, traktorer osv er litt tøffe å se på.
GS frister nok en middelaldrende mann med nakkeskade som meg, men Andventure
Det kan godt være det er hjelmen min som er problemet, den støyer noe grasalt merker det var ubehagelig å kjøre på E6 i dag.xyvind skrev: 20 mai 2017, 00:28 Nei du kjenner vind og motvind på S1000R også. Det er klart. Jeg leste i bloggen din på siden her nå, og det er vel kanskje en vanesak, mtp. at du ikke har kjørt så mye tung mc enda. Jeg anser meg selv som fersking også, da jeg kun har kjørt siden 2013.
Du bor ikke langt unna meg, og jeg jobber også i byen. Så vi sees vel omsider i morgen- eller ettermiddagsrushet. Jeg kjører alltid Mosseveien jeg da. Men jeg har pappaperm noen uker til, så jeg får ikke kjørt noe særlig for tiden. Hvis du vil prøvekjøre S1000R, så kan jo det la seg gjøre. Jeg har aldri kjørt Monster før heller, så..![]()
Det er vel kanskje mer naturlig å sammenlikne S1000R med Monter 1200 eventuelt S, da blir prisen noe likere også, selv om jeg synes S1000R nok kommer best ut mtp pris og hva du får med.Bjerknez skrev: 22 mai 2017, 05:20 Nå har jeg aldri kjørt en Monster 821, men med litt synsing og lesing av tekniske spesifikasjoner er det jo store forskjeller på S1000R og 821. V-Twin er nevnt. For noen er dette grunn nok alene for å velge Ducati. Ducaati er Ducati i mine øyne. Litt rå og uhøvlet bråkmaker med tøft design og hooligan faktor.
Når det kommer til S1000R så er jo denne på papiret langt bedre motorisert med tanke på oppgitte tall. Nå har jo S1000R også mer kubikk så skulle kanskje bare mangle, men 165HK'er kontra 112HK'er og 112NM kontra 89NM er vel ganske stor forskjell.
Jeg synes begge syklene er tøffe på hver sin måte. :)
Tviler ikke et sekund på at det er en morsom sykkel. Ser bra ut gjør dem ogsåTGR skrev: 22 mai 2017, 10:55 Jeg har hatt en rekke duccer, deriblant en Monster S4R. Grisemorsom sykkel.
Problemet mitt med Ducati generelt, er at de alle sammen ber om mer turtall, hele tida.....![]()
Kan ikke ha det lenger...![]()
På felgene må du bruke en mikrofiberklut det ikke er så farlig med. Den er fortsatt brukenes etter en vask, selv om den ikke ser ren ut. Den er mer enn ren nok til bruk på felger samens med parafin. Når det er sagt så er mikrofiber forbruksvare ja. Jeg har noen mikrofiber kluter som brukes til "rene jobber" som fjerning av voksrester, støvtørk av sykkelen etc. Disse bruker jeg om og om igjen og dem blir sjeldent utslitt. Klutene jeg bruker til de mer grove tingene bytter jeg hurtigere ut, men ikke mellom hver vask.Stian87 skrev: 23 mai 2017, 08:15 Da har jeg forsøkt meg på en Bjerknez Felgen, det ble nok ikke et like flott resultat som hos deg, men man må starte et sted.
Jeg har et lite spørsmål, eller to.Mikrofiberkluten jeg brukte til å vaske felgen etter å ha sprayet den med parafin ble fullstendig useless etterpå, så jeg heiv den... vanlig?
![]()
Bruker du en sånn kjedebørste til å rense kjedet? Kjøpte en på biltema, men synes ikke den var verdt noe som helst, dypper man den i parafin eller noe sånt? Spraya parafin på kjedet og børsta, men jeg børstet bare dritten utover så gikk over til fille.![]()