AJ Arena...
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Jeg har selv sidevesker og dem ser helt ok ut. Men dem fjernes let med nøkkelen når jeg ikke trenger dem og brakettene dem henger i bare felles opp. Genialt system. :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Du er og blir en underlig skrue, @BjerknezBjerknez skrev: 07 mar 2023, 17:08 Du har jo snakket om Moto Guzzi så lange nå og nå har du omsider skaffet deg en. Da kan du ikke klistre på toppbokser og ikke minst sidevesker som ikke er sykkelen verdig.

Så opphengt i dette med toppbokser. Virker nesten litt nevrotisk, faktisk.
For meg handler dette fortsatt ene og alene om praktiske formål. Det vil altså si at bagasjeløsninger, være seg en toppboks, sidevesker, salveske, mjukvesker og tankveske, kun vil bli brukt til nettopp praktiske formål som handleturer, MC-turer hvor f.eks. et grillmåltid er et av målene med turen og lengre overnattinmgsturer, gjerne med telt.
Og til slike praktiske formål bruker man først og fremst det man har så lenge det ikke skjemmer ut sykkelen totalt. Og de bildene jeg har sett av V7 med toppboks lik de jeg har så har jeg så langt ikke sett noen som, i mine øyne, skjemmer ut sykkelen på noen måte.
Enkelte vindskjermer derimot er en helt annen sak.
Så får du leve i din egen lille boble om hva du mener er en sykkel verdig eller ikke
De gangene jeg gjerne tar turen til steder hvor MC-folk samles, kall det gjerne poseringstur, om du vil, vil dette skje med ren sykkel, for å si det på den måten.
Også må du nå slutte å stadig terpe på dette at jeg har snakket om Moto Guzzi så lenge og "nå har du omsider skaffet deg en". Som du veldig godt vet var jeg Moto Guzzi eier for noen år siden også. Så hvor du har dette "omsider skaffet deg en" fra kan man lure lit på

Tror det er flere enn meg som begynner å bli en smule oppgitt over mye av det du stadig gjentar igjen og igjen her inne... :-)å
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Her skrev du at "toppboks engasjerer og det er bra" med smiley bak.
viewtopic.php?p=423404#p423404
Derfor tenkte jeg det var lov til å komme med noen tilbakemedlinger uten at geipen snudde motsatt vei. Men for all del, for meg kan du lime på en skiboks.
Det at du ikke har nevnt Moto Guzzi i positive sammenhenger tidligere er vel en underdrivelse mener jeg. Det er ganske mange tråder du har nevnt Moto Guzzi i positiv grad. Noe jeg forøvrig delvis forstår. Jeg er forøvrig også glad for at du gikk for V7, for dette er den peneste av dem alle.
Har du forresten sjekket linken jeg la inn tidligere angpende longride veskene? Hva syntes du om dem?
Men ja... jeg er en underlig skrue. Jeg ønsker ikke å være like alle andre
viewtopic.php?p=423404#p423404
Derfor tenkte jeg det var lov til å komme med noen tilbakemedlinger uten at geipen snudde motsatt vei. Men for all del, for meg kan du lime på en skiboks.
Det at du ikke har nevnt Moto Guzzi i positive sammenhenger tidligere er vel en underdrivelse mener jeg. Det er ganske mange tråder du har nevnt Moto Guzzi i positiv grad. Noe jeg forøvrig delvis forstår. Jeg er forøvrig også glad for at du gikk for V7, for dette er den peneste av dem alle.
Har du forresten sjekket linken jeg la inn tidligere angpende longride veskene? Hva syntes du om dem?
Men ja... jeg er en underlig skrue. Jeg ønsker ikke å være like alle andre

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Joda, har vært inne og sett.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 17:54 Har du forresten sjekket linken jeg la inn tidligere angpende longride veskene? Hva syntes du om dem?
Ser bra ut disse. Fin brunfarge som ikke avviker mye fra V7 salen :) .
Men jeg har sett på andre gode alternativer også.
Og bare for å ha nevnt det, det blir ikke aktuelt med hardboks sidevesker på Guzzi'en.
Også minner jeg gjerne på at jeg har en jeg bor sammen med som gjerne blir med på MC-tur under forutsetning av at hun opplever det som, etter egen vurdering, trygt, nemlig å ha god støtte for ryggen. Derfor toppboks. Alternativet ville vært en slik:
Men dette med passasjer på MC-tur er jo en greie du og flere andre ikke trenger å tenke på. Men altså noe jeg gjør for å ha med hyggelig selskap jeg trives med på mange av MC-turene mine. Også handleturer, gjerne i Sverige. Og da er en toppboks god å ha. En sissybar gjør ikke samme nytten...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Den ryggstøtten der så jo faktisk litt snasen ut. Har ikke du et brett bak denne igjen? Der kan du ha en litt stilig roller bag som står i stil til evt. soft sidevesker. DET tror jeg kan bli stilig! 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Du får en versjon med bagasjebrett også. Men synes ikke den ser like bra ut.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:13 Den ryggstøtten der så jo faktisk litt snasen ut. Har ikke du et brett bak denne igjen? Der kan du ha en litt stilig roller bag som står i stil til evt. soft sidevesker. DET tror jeg kan bli stilig!![]()
Og nei, jeg har ikke noe brett bak denne, som bruker samme festene på sykkelen som GIVI stativet jeg har bestilt fra Italia.
Så her handler det om enten-eller.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Har du forresten kjørt denne sykkelen? Altså med to på?AJ skrev: 07 mar 2023, 18:15Du får en versjon med bagasjebrett også. Men synes ikke den ser like bra ut.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:13 Den ryggstøtten der så jo faktisk litt snasen ut. Har ikke du et brett bak denne igjen? Der kan du ha en litt stilig roller bag som står i stil til evt. soft sidevesker. DET tror jeg kan bli stilig!![]()
Cutless byttet ut demperne på sin mener jeg å huske da dem var litt soft. Med to voksne mennesker på ville jeg kanskje lagt av litt penger til stivere dempere hvis behovet var der. Bare et tips. Jeg tror han byttet fremme også...
Det skal sies at han er ganske petimeter på slikt, noe som er bra. Det er jo en forholdsvis liten sykkel dette. Etter å ha sett denne sykkelen i levene live kan jeg ikke helt se for meg to voksne mennesker på en slik uten vesentlige modifiseringer.
jeg ville vertfall hatt dempere i bakhodet. :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Nå er ingen av oss noen tungvektere så det å kjøre denne med passasjer og evt. bagasje er jeg ganske sikker på ikke vil by på noen utfordringer.
Demperne på V7 er ikke så dårlige, som enkelte synes å mene.
Mange eiere har derimot blitt overrasket over hvor gode de er.
Jeg kjørte jo også Yamaha TDM 900, som er en sykkel av samme størrelse, uten å oppleve noen utfordringer hva gjelder demperne bortsett fra på noen få turer på svært krevende underlag hvor demperne tydelig viste at de ikke taklet oppgaven.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Jeg har ikke kjørt den så jeg vet ikke annet enn det cutless har sagt. Han veier vel rundt 90KG. To voksne mennesker veier helt sikkert det dobbelte av dette, og det meste av vekten havner på bakdemperne.AJ skrev: 07 mar 2023, 18:31Nå er ingen av oss noen tungvektere så det å kjøre denne med passasjer og evt. bagasje er jeg ganske sikker på ikke vil by på noen utfordringer.
Demperne på V7 er ikke så dårlige, som enkelte synes å mene.
Mange eiere har derimot blitt overrasket over hvor gode de er.
Jeg kjørte jo også Yamaha TDM 900, som er en sykkel av samme størrelse, uten å oppleve noen utfordringer hva gjelder demperne bortsett fra på noen få turer på svært krevende underlag hvor demperne tydelig viste at de ikke taklet oppgaven.
Men det finner dere jo uansett fort ut av

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Javisst.
Med den lange erfaringen jeg har med å kjøre med passasjer så er akkurat dette noe jeg ikke kommer til å bruke mer tid på enn å skrive dette innlegget

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Må bare utdype at jeg ikke tviler på at det faktisk går å kjøre to på den. Kan kjøre to på en moped også. Jeg tenkte mer på sikkerhetsaspektet og ikke minst komforten. Å bunne en demper føles nok trolig ikke behagelig for spesielt passasjeren hvis man skulle treffe en dump. Eller hvis den slulle komprimere såpass i en sving at det ikke var mer å gå på. Altså sikkerhetsaspektet. At du klarer å kjøre den med to på tviler jeg overhodet ikke på. :)
Men da kjlrer man jo kanskje bare der etter evt.
Var bare et velmennende tips tatt fra en annen gizzi eier med samme sykkel :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Greit nok, for all del.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:47 Var bare et velmennende tips tatt fra en annen gizzi eier med samme sykkel :)
Men i all beskjedenhet så tror jeg kanskje jeg har mer erfaring på dette med passasjerkjøring enn Cutless og mange andre her på forumet...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Helt sikkert. Jeg tenkte som nevnt ikke på erfaringen din men på sikkerheten og ikke minst komforten for passasjeren. Men som nevnt, dette finner dere uansett fort ut avAJ skrev: 07 mar 2023, 18:51Greit nok, for all del.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:47 Var bare et velmennende tips tatt fra en annen gizzi eier med samme sykkel :)
Men i all beskjedenhet så tror jeg kanskje jeg har mer erfaring på dette med passasjerkjøring enn Cutless og mange andre her på forumet...
![]()

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Det gjør vi nok helt sikkert, godeste Bjerknez.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:54 Helt sikkert. Jeg tenkte som nevnt ikke på erfaringen din men på sikkerheten og ikke minst komforten for passasjeren. Men som nevnt, dette finner dere uansett fort ut av![]()
Så da er vel dette temaet ferdigsnakka

Og bare for å ha nevnt dette helt til slutt, kona var med på tur til Italia tur-retur på en Moto Guzzi Stelvio og hadde ingenting å klage på med sittekomforten og dempingen.
Det er all grunn til å tro at V7'ern ikke er veldig forskjellig fra den sykkelen. Ingen rapporter fra de som har erfaring fra kjøring med passasjer på V7 tyder på noe annet.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Så absolutt. Var som nevnt bare et lite tips :)AJ skrev: 07 mar 2023, 19:02Det gjør vi nok helt sikkert, godeste Bjerknez.Bjerknez skrev: 07 mar 2023, 18:54
Helt sikkert. Jeg tenkte som nevnt ikke på erfaringen din men på sikkerheten og ikke minst komforten for passasjeren. Men som nevnt, dette finner dere uansett fort ut av![]()
Så da er vel dette temaet ferdigsnakka.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!

Takk, takk. Notert...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: AJ Arena... Ooops!!
Jøss, har dere lagt dere 

- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Neida, jeg er våken vertfall

Re: AJ Arena... Ooops!!
Dette er vel to verdner som koliderer. Noen har sykkel for at de liker å kjøre og vil ha det praktisk. Andre er mest opptatt av hvordan de ser ut når de kjører. Ingen er vel helt i enden av skalaen. Selv er jeg 80% praktisk og 20% (kanskje 90%, jeg kjører jo tross alt GS:) hvordan sykkelen ser ut. AJ du er kanskje 70% praktisk? Og Bjerknez du er vel 95% på utseende?
Å diskutere om ting er fint eller ikke er nesten umulig. Beauty is in the eye of the beholder, sier de. Rocketen synes jeg selv er tøff, men den ødelegges litt av lyktene, som jeg synes gjør at den ser ut som en Chihuahua, med alt for store øyner som stikker ut. Og så ser den veldig upraktisk ut. Jeg kjører mye med passasjer så jeg har helt andre behov og om jeg liker utsendet på en sykkel har virkelig ingen betydning så lenge eieren liker den.
Å diskutere om ting er fint eller ikke er nesten umulig. Beauty is in the eye of the beholder, sier de. Rocketen synes jeg selv er tøff, men den ødelegges litt av lyktene, som jeg synes gjør at den ser ut som en Chihuahua, med alt for store øyner som stikker ut. Og så ser den veldig upraktisk ut. Jeg kjører mye med passasjer så jeg har helt andre behov og om jeg liker utsendet på en sykkel har virkelig ingen betydning så lenge eieren liker den.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Tja...JohnnyTh skrev: 08 mar 2023, 08:24 Selv er jeg 80% praktisk og 20% (kanskje 90%, jeg kjører jo tross alt GS:) hvordan sykkelen ser ut. AJ du er kanskje 70% praktisk? Og Bjerknez du er vel 95% på utseende?
Mest praktisk vil jeg si. Og ergonomisk. Altså være "snill" mot kroppen slik at man kan kjøre langt og lenge. Også må sykkel ha gode muligheter for bagasjeløsninger siden sykkelen skal brukes til turer stor grad av frihet. Hvilket ofte betyr frihet til å sette opp et telt der det passer og er lov. Og ikke minst for å spare noen kroner på reisebudsjettet for oss som bryr oss om denslags.
Utseendet? Vel, jeg kan vel ikke akkurat påstå at jeg har hatt de peneste syklene, for å si det sånn. Alle har vært rimelig praktiske med unntak av Duke'en. Selv om den også kan brukes praktisk som de andre, noe jeg gjorde på fjorårets MCsiden treff.
Men den som har fått mest oppmerksomhet er Moto Guzzi Stelvio. Ingen skjønnhet i MC-verdenen. Men én sjelden "plante", som åpenbart mange var nysgjerrige på.
Samme med den første 1290'en, som det også var svært få av i 2015 da jeg kjøpte den, som en av de aller første her i landet.
V7 850 Special blir sånn sett den første MC'en jeg har som nok peker seg spesielt ut rent utseende- og designmessig og vil antakelig trekke til seg en blikk.
Men det gjenstår å se :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Ooops!!
Du er selvfølgelig inne på noe.JohnnyTh skrev: 08 mar 2023, 08:24 Dette er vel to verdner som koliderer. Noen har sykkel for at de liker å kjøre og vil ha det praktisk.
Men personlig vil jeg ha i pose og sekk selv om innser vanskelig å få 6 av 6 både på utseendet og praktisk. Men vil ha bra score på begge. For meg er GS utelukket pga utseendet, vil ha en sykkel smiler av når åpner garasjeporten...selv om ikke en gang skal kjøre den. En av flere grunner til at solgte 890DukeR'en var at selv om fantastisk svingmaskin så manglet den litt sjel og ga meg aldri noe utseendemessig. Ikke slik at hadde lyst til å vaske den. Den var bare et verktøy.
Men kan vel også utelukke V7 rett og slett fordi vet ville bli frustrert over den moderate effekten og Rocket fordi for tungsvingt. Selv om synes begge er vellykkede estetisk. Nå går det kanskje mer på kjøreegenskaper enn praktisk men ting går litt over i hverandre. MV Agusta Superveloce 800 synes jeg er helt nydelig, kunne veldig godt tenke meg den men vet sittestillingen hadde tatt livet av ryggen min så også uaktuell for min del.
Viktig for meg mhp praktiske er at må sitte godt for lange dager i salen, ha nok krefter og gode kjøreegenskaper. Samt takle litt grus også.
Synes truffet bra med Scrambleren. Selvfølgelig subjektivt men vil gi den 6 av 6 på utseendet, husker den kom og dro inn på messa mest for å se på den og hatt lyst på siden. Litt usikker på terningkast på praktiske. Vindskjerming ikke den beste selv om OK med skjerm. Men klarer lange dager i salen og med min rygg er ikke det noe selvfølge. Kunne ønske litt mer effekt men egentlig bare tull, 90hk så har null å si for tid fra A til B og den er sterk som en okse. Bare at liker å kjenne det sparker litt. Kjøreegenskapene på asfalt selv ved inspirert kjøring er sjokkerende bra til å være jålesykkel med 21" framhjul og på norske veier ofte en fordel da svelger unna alt. Og bra på grus selv om må innrømme tatt det pent der. Så lyst til å gi en 5'er på praktiske hvor GS sikkert fortjener 6'er.
Så prosentfordelingsformelen fungere ikke helt for meg da 50/50 gir inntrykk av bare passe opptatt av utseendet og det praktiske.
PS! Mest praktiske kjøretøyet har er varebilen, uendelig bagasjeplass, bra rekkevidde, 4x4 så tar seg frem overalt, ekstremt bra vindskjerming, varme i seter og mye sikrere enn noen MC. Så om 100% praktisk tar jeg den.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ooops!!
Litt rart det der med motoreffekt.pingvin skrev: 08 mar 2023, 09:56 Men kan vel også utelukke V7 rett og slett fordi vet ville bli frustrert over den moderate effekten og Rocket fordi for tungsvingt. Selv om synes begge er vellykkede estetisk.
Jeg eide i sin tid en Yamaha TDM 900. 897 kubikkcm og 86 HK. Ikke spesielt mye, men likevel overraskende kvikk og sterk, er min erfaring.
Samme med Moto Guzzi Stelvio'en. 1151 kubikkcm og 105 HK.
Prøvekjørte en Triumph Tiger 1200 bare noen dager før jeg endte opp med å velge Stelvio som min nye sykkel.
Tigeren hadde snaut 100 kubikk mer motor og ca. 30 HK mer, men virket faktisk merkbart sløvere, slik jeg opplevde den. Ikke hadde den særlig karakter heller. Faktisk ganske annerledes enn Triumph Tiger 1050'en jeg eide i sin tid.
Men ja, skal innrømme at jeg er litt spent på V7 850 motoren. Mange V7 eiere har visstnok blitt tildels svært overrasket over hvor god den, ikke minst hvor momentsterk den er.
Selv har jeg prøvekjørt V7 Stone kun noen få km. og det var ihvertfall en tur som overbeviste.
Ble også overrasket over forgjengeren V7 III med 750 motoren med 52 HK.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Ooops!!
Joda, du har helt rett, burde ikke dømme før kjørt V7en...kanskje må en tur opp til Hadeland
Og levde jo godt med 63hk og 654cc (690SMC) noen år selv om veldig lav vekt hjalp, den gikk jo bra!

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: AJ Arena... Ooops!!
Rart det der. Triumph Scrambler 1200 er en utrolig stilig sykkel, den scorer høyt på utseendet. Men praktisk er den ikke for meg. Ser ikke ut som den er godt egnet for passasjer og bagasjeløsningene ser begrenset ut. Ikke noe jeg ville brukt på langtur. Men på samme måte som om noe er pent eller ikke så er jo det som er praktisk for en person ikke nødvendigvis praktisk for noen andre.pingvin skrev: 08 mar 2023, 09:56 Synes truffet bra med Scrambleren. Selvfølgelig subjektivt men vil gi den 6 av 6 på utseendet, husker den kom og dro inn på messa mest for å se på den og hatt lyst på siden. Litt usikker på terningkast på praktiske. Vindskjerming ikke den beste selv om OK med skjerm. Men klarer lange dager i salen og med min rygg er ikke det noe selvfølge. Kunne ønske litt mer effekt men egentlig bare tull, 90hk så har null å si for tid fra A til B og den er sterk som en okse. Bare at liker å kjenne det sparker litt. Kjøreegenskapene på asfalt selv ved inspirert kjøring er sjokkerende bra til å være jålesykkel med 21" framhjul og på norske veier ofte en fordel da svelger unna alt. Og bra på grus selv om må innrømme tatt det pent der. Så lyst til å gi en 5'er på praktiske hvor GS sikkert fortjener 6'er.
Så prosentfordelingsformelen fungere ikke helt for meg da 50/50 gir inntrykk av bare passe opptatt av utseendet og det praktiske.
PS! Mest praktiske kjøretøyet har er varebilen, uendelig bagasjeplass, bra rekkevidde, 4x4 så tar seg frem overalt, ekstremt bra vindskjerming, varme i seter og mye sikrere enn noen MC. Så om 100% praktisk tar jeg den.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: AJ Arena... Ooops!!
Jeg gikk fra 160hk i Kawasakien og ned til 130 i BMWen. Merker at den mangler toppfarten, men i vanlig bruk så virker faktisk boxermotoren sprekere. Rart hva moment har å bety
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.