JohnnyTh skrev: 08 mar 2023, 13:21
Rart det der. Triumph Scrambler 1200 er en utrolig stilig sykkel, den scorer høyt på utseendet. Men praktisk er den ikke for meg. Ser ikke ut som den er godt egnet for passasjer og bagasjeløsningene ser begrenset ut. Ikke noe jeg ville brukt på langtur. Men på samme måte som om noe er pent eller ikke så er jo det som er praktisk for en person ikke nødvendigvis praktisk for noen andre.
Ja, du har rett der. Etter sigende er den ikke så bra for passasjer, sitter ikke så bra og kjøreegenskapene blir visst dårlige. Men siden aldri har noen bakpå (kona liker ikke MC) så spiller det ingen rolle for meg. Og det løser også bagasjeproblemet siden baksete ledig til bag og trenger jeg ikke så mye bagasje siden alene heller. Men ser at kan være problem for andre og potensiell deal-breaker.
Siden vindbeskyttelsen kunne vært bedre er den heller ikke så bra for lange dager på motorvei. Men skyr motorvei som pesten uansett (utover korte strekninger), oppsøker så svingete veier kan og da reduseres farten og dermed problemet. Så greit for meg men igjen potensiell deal-braker for en som pendler mange mil på motorvei i uka.
Og jeg bruker kun sykkelen til kosekjøring, null nyttekjøring så skjønner at folk som må pendle på motorvei i all slags vær må tenke anderledes. Drar rett og slett ikke på tur om ikke stort sett meldt bra vær.
Så et som 5'er mhp praktiske for meg er kanskje en 3'er for andre. Nå kan man montere låvedør-vindskjerm foran og rack med 3 svære alubokser, ikke det, men da ville jeg heller kjøpt en GS.
Men moro alle synes den ser bra ut, til og med gamle damer kommer bort og kommenterer den

Blir med MC som med kone, må være litt praktisk men vil at ser litt bra ut også