Sein sesongstart i år etter bortimot 6 måneder med vinter...
Men etter å ha stått i garasjeåpningen den siste uka ser det nå ut til at 1290'en - storoksen - kan få seg en tur i helga etter regnværet som er meldt nå de nærmeste dagene.
Så tar 390'en - LilleMY 21 - turen til Hadeland MC på mandag for å gjøre sitt mest innyndende for å tiltrekke seg en ny eier. Regner med at denne får seg et nytt hjem rimelig kjapt.
Litt regn nå er bare bra her vi bor. Det og høyere temperaturer gjør at den siste gjenstridige snøen ig isen i skyggepartiene forsvinner.
Samme med saltet på hovedveiene.
Regn fram til lørdag er dermed helt greit. Og ikke minst like velkomment med oppholdsvær det mestge av lørdagen og søndagen slik at det det kan bli en rimelig sølefri tur til motorsykkelbutikken for å gjøre seg bedre kjent med godsakene som står og vansmekter der... .
Alltid spent når jeg henter ut ny sykkel. Også denne gangen. Eller kanskje jeg heller kan uttrykke meg slik; ikke minst denne gangen !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Gammelsmurfen skrev: 13 apr 2023, 17:46
Innbyttedeal når du kjøpte Guzzien eller kommisjon på 390´n da?
Innbytte.
Grei deal med god nedsatt pris på V7 Special, som jo er en såkalt overligger og god innbyttepris på 390'en, som gjorde at jeg havnet på plussida i forhold til hva jeg ga for 390'en i 2021 inkl. pluss påkost på sykkelen.
Langt bedre innbyttedeal i år på samme sykkel enn hva jeg fikk i fjor på omtrent samme tid.
Så får vi se om jeg har gjort noe lurt eller ikke... .
Har hatt veldig lyst på en moderne retro-Guzzi ganske lenge så denne gangen var det ingen vei utenom, kan man si... .
Meldt brukbart vær til uka så da blir nok de dagene brukt til innkjøring av nysykkelen. Slik at den er klar for den store utfartsdagen 1. mai .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Høres jo greit ut det! Det er jo det man kommer ut med i mellom som teller.
Ser ut som om bruktprisene på sykler er generelt en del høyere nå enn i fjor.
"Alt" har vel steget i pris det siste året.
Ja nå da det likevel er gråvær (god timing med påsken :) ) så skal det bare bøtte ned, gjerne komme et par korte styrtskurer som vasker bra
Gammelsmurfen skrev: 13 apr 2023, 19:00
Ja nå da det likevel er gråvær (god timing med påsken :) ) så skal det bare bøtte ned, gjerne komme et par korte styrtskurer som vasker bra
Grus og og siste rester av veisaltet kan svært så gjerne skylles vekk i løpet av helga, ja !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Her noen flere bilder. Og flere kommer senere i kveld sammen med førsteinntrykkene av nysykkelen
ses23 1.JPG
ses23 2.JPG
ses23 3.JPG
ses23 4.JPG
Og da har sykkelen fått nok tid til å kjøle seg ned, så da blir det nye turer på "stripa"... :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Mine inntrykk av sykkelen etter dagens første turer med den får komme senere.
Her noen flere bilder imens:
ses23 6.JPG
ses23 7.JPG
ses23 8.JPG
ses23 9.JPG
ses23 10.JPG
ses23 11.JPG
ses23 12.JPG
ses23 13.JPG
ses23 14.JPG
ses23 15.JPG
ses23 16.JPG
To tomler opp fra andre trafikanter så langt
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Ja, da har jeg gjort mine første turer med en fabrikkny Moto Guzzi V7 850 Special.
Denne var nemlig ikke tilgjengelig som demosykkel. Det var derimot V7 Stone, som jeg fikk prøvd en kort tur for et par år siden.
Den ga mersmak selv om jeg ikke liker alle designløsninger på denne modellen som på V7 Special.
Disse detaljforskjellene gjorde at valget falt på Specialmodellen.
Så, hva synes om sykkelen etter noen mils kjøring?
Bare positive ting så langt, faktisk!
Jeg sitter godt i Guzzisalen i en noe uvant kjørestilling. Skarpere knevinkel enn hva jeg er vant med fra KTM 1290 og 390. Uvant, men ikke ubehagelig.
Noe vibrasjoner i spesielt høyre fotpinne. Men langt mindre enn jeg hadde forventet – ut fra hva jeg har lest andre har erfart.
Bra drag i motoren og lett og presis giring. Også de gangene jeg "glemte" å kløtsje... Fra 4. til 5. og 6. Funka like smidig som quickshifteren på 1290’en. Også nedgiring fra 6. til 5. gir, faktisk.
Men ingen problemer med å kløtche, på ingen måte. Fjærlett som bare det. Heller ingen problemer med å finne fri – N – som noen terstkjørere har nevnt.
Klar og fin belysning speedometer -og turtallsklokkene og godt kjørelys, viste det seg da jeg kjørte i et par av distriktets tunneler.
Litt uvant oppførsel ved svingkjøring i forhold til 390’en og 1290’en, uten at jeg enda helt greier å beskrive hvordan. Men på ingen måte uforutsigbar, bare annerledes enn hva jeg har vært vant til.
Litt vanskelig å bedømme dempingen på de veiene vi har nå om dagen med særdeles forsiktig kjøring der man vet det er mange dekkeskader, så dette får jeg komme nærmere tilbake til.
Totalinntrykket er godt og etter dagens turer kan det se ut som at denne sykkelen absolutt er rett så god nok rett ut av boksen til mitt bruk.
Motorpulsen og lyden fra eksosanlegget er akkurat passe etter min smak, så der blir det nok helt sikkert ingen endring.
Sykkelen ble også levert med aller siste softwareoppdatering slik at alle evt. "barnesykdommer" hva gjelder ECU og andre småting er ryddet av veien, forhåpentligvis. Merket i hvert fall ingen unoter på dagens turer, som feilslag, plutselig stopp (stalling på utenlandsk) ved trafikkstans, som i en kø i Viggadalen hvor trafikken ble manuelt dirigert pga. oversvømmet veibane.
Dette er min andre helt vindskjermløse motorsykkel og opplevelsen bak styret på denne er ganske lik opplevelsen på 390’en. Vinden merkes selvfølgelig, men oppleves ikke som ubehagelig siden det ikke er noen form for turbulens. Vindpresset blir naturlig nok en fartholder i høyere hastigheter og man kjenner at det gjelder å holde et fast grep om styreholkene.
Så jeg ser ikke for meg noen vindskjerm på denne. I hvert fall ikke med det første.
Kjørte med halvhjelm på en av turene i dag. Funka utmerket det også, selv om halvhjelm er litt i kjøligste laget med de temperaturene vi har her i distriktet om dagen.
Så alt i alt er jeg ganske sikker på at Moto Guzzi’en og jeg kommer til å trives riktig godt i lag!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg får nok greie meg med min ene nymotensklassiker .
Regner med å få den innkjørt i løpet av uka. Deretter er jeg klar for klassikertur sammen med en rotekte Kawasaki 900, gjerne med halvhjelm, når som helst
Er jo snart 1. mai også. Da skal nok Guzzi'en få luftet seg skikkelig lenge og vel om været blir bra
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Det eneste den mangler er vel tankmåler? Jeg forstår at den skal være retro, men det synes jeg dem kunne fått til. Jeg sier det forinjeg mener Cutless sin sykkel ikke hadde dette. Regner med din heller ikke har det?
Ellers så er jo sykkelen så absolutt ikke stygg. En fin, billig hverdagssykkel som faktisk vekker litt oppsikt med sitt enkle jeg :)
Du gjør det særdeles vanskelig for en som har lyst til å bytte sykkel AJ - Gratulerer igjen med en super fin sykkel :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916