Uansett, som jeg har skrevet tidligere. Jeg samler sammen det meste av deler tilgjengelig for denne, etter min mening flotte sykkelen. Ting jeg finner på nett, som var originalt ekstrautstyr, er jeg stadig på jakt etter.
Utover 4-2-1 grenrør og åpen lyddemper fra amerikanske TwoBrothers Racing, og Stage9 remapping av Motronicen(nå i V2-versjon, og den er enda bedre enn den jeg kjørte med i fjor) så har jeg følgende stæsj:
- Sidekofferter
- Original softbag
- Originalt GPS-feste med Zumo 550 GPS
- "Politibreddere" som dekker mer foran styret
- Original vindskjerm i normalhøyde
- Original vindskjerm type høy
- Vindskjerm type ekstra høy
Utover det originale har jeg Bagster tanktrekk og tankbag.
Så i forrige uke fikk jeg tak i en NOS(New Old Stock) original tankbag til sykkelen til en billig penge fra Litauen.
Har lett etter en slik lenge, men de fleste er fra USA, og er tilhørende solbleket og stygge, til en forferdelig pris.
Utfordringen er tanken i plast og mangel på festepunkter. Bagstertrekket begynner jeg å bli litt lei av.
Så ser frem til at denne dukker opp i posten snart!

Det er mer også!
Original toppkoffert i tillegg til softbag fikk man også til disse syklene. Toppkofferten ble også levert på F650.
Typiske Ebay-priser på slikt har vært ganske hårreisende. Mellom 2500-3000kr før frakt har vært prisene.
Litt surfing på Finn.no i forrige uke gav imidlertid resultater!
Dette bildet dukket opp da jeg scrollet meg nedover siden:

Så var det prisen da! 250,-

Etter å ha holdt selger varm en liten stund og gravd litt rundt denne boksen, så fant jeg ut at det dreide seg om en F650-boks.
Mao. må jeg ha festebrakett som passer K1200RS. Det skaffet jeg meg sist jeg fant en på Ebay ifjor, da dette har vært en plan lenge dersom F650-boks skulle dukke opp.
Grunnen til den "noget" rimelige prisen var at det fulgte med en nøkkel til boksen, men den passet ikke låsene

Fint for en som er litt handy tenkte jeg og reiste naturligvis til selger i Sandefjord etter å ha vippset de 250-kronene over Søndag formiddag. Den sto på mottatt adresse, på trappa og venta på meg. Selger var en tur på sjøen

Den ble stroppet fast på setet, og man vente så snuten hjemover!

Braketten satt omsider på boksen, alle skruer satt inn med loctite.
Så var det låsen. Etter å ha funnet frem dirkesettet, og 5-6 minutter med "raka" fikk jeg vridd om låsen som satt i kofferten. De er laget slik at man ikke kan fjerne sylinderen før man har vridd den om, mao. har en nøkkel som passer. Etter litt fikling kom sylinderen ut, og nøkkelen til motorsykkelen min ble puttet inn i sylinderen. Fant så fram fila, og filte ned pinnene i sylinderen. Vips, så har man nøkkel som passer

Så ble boksen satt på sykkelen. Den er på 31 liter, og rommer Schuberten og litt til. Noe jeg virkelig har savnet! At jeg kan låse inn hjelmen og forlate resten av kjøreutstyret i sidekoffertene om jeg feks. skal et eller annet i Oslo og parkerer i sentrum.
Jeg synes den er kul, selvfølgelig ikke smellvakker, men for meg er det viktig at boksen er original og laget av BMW.