Bimmabloggen. FØREFORHOLDENE LANGS FV41-42-43 og 44?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bimma
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Uheldig....!!

Legg inn av Bimma »

RuneMC skrev:Pleier å øve "kjeglekjøring"/unnamanøver ved å kjøre sikksakk mellom slike kjørefeltspiler (evt andre markeringer) når det er to eller flere etter hverandre :-) Og nødbrems i avkjøringsfelt fra motorvei en gang iblant dersom det er tomt for biler bak.
Veldig bra. :thumleft Jeg øver også ofte når jeg er ute på tur når trafikkbildet tillater det.

ABS kan være en livsviktig investering. Viktig å tenke på. :D
Rottenikken skrev:..angående kjørekurs, Senior mc avd øst har kjørekurs gående hele sesongen, og ved gjennomført kurs får man anledning til egentrening hver torsdag ettermiddag på Rudskogen.

Det er ved egentreningen man lærer sine egne og sykkelens grenser. :thumleft
Jeg kjenner ikke godt nok til Senior Mc sine kurs til å uttale meg om de er like omfattende og gode som 3-dagers kurset til Naf Mc. Men det viktigste er at man kommer seg på kurs og får nyttige tips og råd. :thumleft

Egentrening er veldig viktig, men fullt utbytte oppnår man først etter å ha vært på kurs og blitt instruert i hvordan man utfører øvelsene riktig! :[-X
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Hmmmmm, kanskje en skulle satse på en "tre-dagers" i Oslo ved sesongstart 2011 :-k

Nå er jeg relativt nyinnmeldt ved NAF MC Trondheim, og jeg regner med at det blir noe i deres regi også, men en oslotur er jo ikke å forakte som oppvarmingsstrekk" før en slik gjennomføring ;e
Kanskje vi kan kombinerer det med et tre dagers mcsiden.no helgetreff... :-k Jeg ser på kalenderen at det passer for meg den helga. Og det er jo så "sent" som i mai måned, hvilket skulle tilsi at jeg har vært på veien ca 2 måneder i 2011... :knegg

FJZZR
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200

Legg inn av FJZZR »

Bimma skrev:
RuneMC skrev:Pleier å øve "kjeglekjøring"/unnamanøver ved å kjøre sikksakk mellom slike kjørefeltspiler (evt andre markeringer) når det er to eller flere etter hverandre :-) Og nødbrems i avkjøringsfelt fra motorvei en gang iblant dersom det er tomt for biler bak.
Veldig bra. :thumleft Jeg øver også ofte når jeg er ute på tur når trafikkbildet tillater det.

ABS kan være en livsviktig investering. Viktig å tenke på. :D
Rottenikken skrev:..angående kjørekurs, Senior mc avd øst har kjørekurs gående hele sesongen, og ved gjennomført kurs får man anledning til egentrening hver torsdag ettermiddag på Rudskogen.

Egentrening er veldig viktig, men fullt utbytte oppnår man først etter å ha vært på kurs og blitt instruert i hvordan man utfører øvelsene riktig! :[-X
Tror alle disse kursene er veldig bra!! og absolutt verdt "bryet"
Hvem som er best er ikke godt å si. Senior sitt åpner for egentrening på Rudskogen, og det er veldig bra!! og ikke minst GØY :-)
Vi som er ute å triller nå om dagen må ta det ekstra med ro. Dekk er kaldere enn om sommeren og biter mye dårligere av den grunn. Natt til Lørdag var det -6.2 i området hvor Sigurd var uheldig... (Jeg bor i nærheten)
I tillegg er høstsola veldig lav, og dermed blir både vi og bilistene blendet. TAKE CARE!!!!

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Noen vannvittige flotte høstbilder her, Bimma :thumleft :=D>
Inspirerende å se...får lyst på tur øyeblikkelig,,og nå som jeg akkurat har stallet.. :-k

Trening, og spesielt RIKTIG trening er en meget god ting :prf

Ellers,,,på nesten nullføre er kanskje dekkene "ikke seg selv" og asfalten er også kald hvilket gir et laaaaaangt dårligere grip.. nesten skummelt glatt noen ganger..
"Do the right thing"

FJZZR

Legg inn av FJZZR »

[quote="Bimma"]HELL I UHELL :-)å

Bilde
Radar koser seg på armen min i sola :D

Var han her også med på turen??

I så fall: Hvordan løser du det..

Har store planer om et arrangement med hundeseng i hard plast til en hund som er endel større (Border Collie)
Han ligger over baksete og sidevesker, men det er ukomfotabelt ettersom han hele tiden "klamrer" seg fast.
Møtte dere forøvrig på broa over E6 ved Korsegården (Ås), tror det var i 3 tida.. var ute å lufta "buret"
Forøvrig, takk for nok en herlig tur skildring med tilhørende bilder!!!

Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

FJZZR skrev:Har store planer om et arrangement med hundeseng i hard plast til en hund som er endel større (Border Collie)
Han ligger over baksete og sidevesker, men det er ukomfotabelt ettersom han hele tiden "klamrer" seg fast.
Borte på ADVrider.com er det en fyr som har kjørt over 200.000 med en puddel i tankvesken.
Han drar glidelåsene halveis igjen, slik at hunden kan stikke frem hodet når den "vil noe".

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

FJZZR

Legg inn av FJZZR »

Veldig mange har både mc og hund, så løsninger på dette problemet er kjærkomment!!
Tankveska blir nok i minste laget for meg, og tillegg drar jeg ofte rundt på en Engelsk Setter han, og den er enda noen hakk større enn Border'n.

Alle forslag mottas med stor takk

HAr ikke lyst til å kjøre med sidevogn eller henger.

(Selv om FJ'er med sidevogn forekommer. ZZR med vogn har jeg tilgode å se :sk? )

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Kanskje revpacken som AJ har skrevet om og testet kan bidra til noe?
Han skriver om denne her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 389#p56389" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

FJZZR skrev:
Bimma skrev:HELL I UHELL :-)å

Bilde
Radar koser seg på armen min i sola :D

Var han her også med på turen??

I så fall: Hvordan løser du det..

Har store planer om et arrangement med hundeseng i hard plast til en hund som er endel større (Border Collie)
Møtte dere forøvrig på broa over E6 ved Korsegården (Ås), tror det var i 3 tida.. var ute å lufta "buret"
Forøvrig, takk for nok en herlig tur skildring med tilhørende bilder!!!
Jeg har ikke Radar med på tur på sykkelen, men skulle ønske han kunne vært med. Jeg vet at Bagster har tankvesker beregnet på hund inntil 10 kg, men den kan jeg ikke bruke på min sykkel. Da vil jeg ikke nå fram til styret fordi den blir for høy for meg.
Men jeg vet det finnes løsninger, enten ved hjelp av en hjemmemekka ordning med en modifisert toppboks, tilhenger eller sidevogn..!! :thumleft

Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. I VINTERDVALE

Legg inn av Bimma »

BIMMERN OG BIMMA I VINTERDVALE :sorry

I dag var tiden inne for årets siste tur med Bimmern. Ferden gikk nordover til Hamar - på fire hjul :-J - og Peder skal serve og stelle pent med ham på MC-Huset Nydal i vinter. Håkon fikk låne henger av "pelsen" og kom hjem til meg og lastet opp Bimmern i går kveld. I dag møttes vi på Lysaker og tok turen opp til Hamar med den dyrebare lasta....

Bilde
I går kveld ble Bimmern lasta opp hjemme hos meg

Bilde

Bilde
Ekvipasjen er klar til avgang

Bilde
Trygt framme på Hamar ble det en liten stopp på Statoil for å spyle av den verste møkka.....

Bilde
På tide å trille inn i hiet...... :confused

Bilde
Kanskje jeg skal bytte ut Bimmern med denne rosa Vespa'n til neste år....?? :scratch

Bilde
Bimmern har vært en trofast turkamerat og har snart rundet 60.000 km på tre år

Bilde
Til slutt kunne jeg ikke utsette avskjeden lenger, og det var med tungt hjerte jeg forlot Hamar i dag...... :sorry

Tusen takk til Håkon som stilte opp og fraktet sykkelen opp til Nydalen for meg :m
Og tusen takk til "pelsen" som lånte bort mc-hengeren sin :prf

En flott mc-sesong er over, 17.889 km ble tilbakelagt i løpet av sommeren. Nå er det på tide å gå i dvale for Bimma også, håper vinteren går fort... sukk..
Jeg får bruke vinteren til tilbakeblikk og litt skriblerier :skriver
Sist redigert av Bimma den 30 okt 2010, 23:32, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bimma skrev: Bilde
Bimmern har vært en trofast turkamerat og har snart rundet 60.000 km på tre år
Omtrent ganske nøyaktig på kilometeren som TDM'en min hadde da jeg byttet den inn i høst, gitt! :8-[
Tross 60K ser jo Bimmeren fortsatt helt ny ut.
Og det tyder jo på at "mor" tar godt vare på Bimmeren sin :janikk

Ja, ja... vinterlagring er triste greier...
La oss håpe på en kort og mild vinter.

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Man steller godt med dem man er glad i vet du AJ :love

Jepp, vi krysser fingrene for at vi snart er på veien igjen...!! :mc6

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

fint å se at hengeren hadde det bra mens jeg så på Moto-GP :D

tørrere en på banen i Estoril var det sikkert også, her et stemningsbilde mens kvalet skulle gått
Bilde
de fleste som holdt ut hadde søkt ly under tribunene

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

pelsen skrev:fint å se at hengeren hadde det bra mens jeg så på Moto-GP :D

tørrere en på banen i Estoril var det sikkert også, her et stemningsbilde mens kvalet skulle gått
Bilde
de fleste som holdt ut hadde søkt ly under tribunene
Jepp, hengeren var i de beste hender mens du var borte pelsen :thumleft, selv om den fikk en våt tur til Hamar.

Det var da makan til uflaks med været i Estoril :doh . Jeg håper været bedret seg til finaledagen, og at du ellers hadde en flott tur...! :D

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

JEG ØNSKER ALLE GODE FORUMVENNER ET SKADEFRITT OG SPENNENDE NYTT MC-ÅR...!! :mc1

Svar