Da er man på femte dagen som Moto Guzzi V7 850 Special eier.
Og hva tenker man etter disse dagene i snaue 500 km. så langt?
Svaret er enkelt; jeg er storfornøyd!
Sykkelen livner til mer og mer for hver tur og den jevne motorpulsen fra V2'ern er nærmest å anse som avhengighetsskapende :) .
Kløtch og girkasse kjennes langt mer smidig ut allerede etter disse få dagene. Bremsene har bedre bitt. Legger her til at jeg kjørte inn disse omtrent etter den måten jeg så på en video med en ganske så kjent MC-kar og som jeg laget en tråd om, nemlig denne
viewtopic.php?p=424367#p424367.
Skader ikke å følge gode råd og som tar deg mindre enn en halvtime å gjøre.
Og
OBS OBS! Ingen ny diskusjon om dette i denne bloghen

!!
Det kan de som fortsatt er interessert i temaet og har meninger, synspunkter og erfaringen gjøre i den jeg nevnte. Altså denne:
viewtopic.php?p=424367#p424367 .
Videre kjører jeg inn Guzzi'en på min måte, noe jeg har gjort med alle syklene mine fra og med Stelvio'en i 2012 og som har blitt debattert i denne tråden -
viewtopic.php?p=37633#p37633 .
Og igjen
OBS OBS!! -
ingen fortsettelse av innkjøringsdebatten her i denne bloggen. Bruk den jeg har vist til om temaet fortsatt er interessant. Kanskje for nye medlemmer her inne?
Kjørestillingen på V7'ern var noe uvant i starten. Nå begynner den å kjennes riktig og behagelig ut.
Sykkelen er, som alle kan se, helt uten noen form for vindskjerm. Samme med KTM 390'en. To skjermløse sykler på rad og begge kjennes ganske så like ut med vindstøy og vindpress. Vindstøyen får man ikke gjort noe med annet enn å plugge ørene. Og med plugger er støyen mindre plagsom enn på mange sykler med vindskjerm. Gjelder også 1290'en.
Ulempen med sykkel uten vindsskjerm er selvfølgelig fartsvinden i hastigheter over 100-110 km.
Men det er jo ikke høyhastigheter V7'ern er bygd for siden denne sykkdelen slett ikke er noen racer, mden samtidig langt fra noen sinke i trafikken.
Motoren responderer kjapt og jevnt og har et bra drag. IKke minst på sjettegiret. Så jeg skjønner fortsatt ikke de som "klager" på dette pg mener man må gire ned for å kunne foreta forbikjøringer.
For egen del har jeg sjelden eller aldri behov for kjappe forbikjøringer, jeg liker heller de "late" og litt lange forbikjøringene på godt oversiktlige strekninger. Avstressende forbikjøringer, altså

.
Og som man ser av bildene passer salveska til SW-Motech bra på V7'ern og ble satt på i dag i anledning et besøk på en av vinbutikkene på Romerike i dag, som så langt har vært den lengste enkeltturen med Guzzi'en så langt etter fem dagers eierskap.
Og Guzzi'en og jeg er i ferd med å knytte gode bånd, kjennes det ut som. Magefølelsen er god og jeg tror dette kan bli et langvarig forhold

.
Dermed tok jeg også en tur innom en lokal autospaguru med svært gode kundereferanser og fikk tilbud på en coatingjobb.
Og det er jeg helt sikker på blir veldig bra

.
Fortsettelse følger...
MG210423 1.JPG
MG210423 2.JPG
'
MG210423 3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.