En slik presisering er helt greit. Å kalle en uttalelse for usmakelig - helt OK. Å kalle en annen bruker for usmakelig - ikke OK.cevillan skrev:>snip<jeg er i min fulle rett til å kalle neandertaler-uttalelser for usmakelige.
Er ikke verre enn det

En slik presisering er helt greit. Å kalle en uttalelse for usmakelig - helt OK. Å kalle en annen bruker for usmakelig - ikke OK.cevillan skrev:>snip<jeg er i min fulle rett til å kalle neandertaler-uttalelser for usmakelige.
cevillan skrev:Jøss, er det du som bestemmer hva jeg vurderer som usmakelig? Du er ikke snau. Jeg reagerer på nedsettende karakeristikker av noen i min omgangskrets. Egentlig helt irrelevant om jeg kjenner henne eller ikke, jeg er i min fulle rett til å kalle neandertaler-uttalelser for usmakelige. I det minste kan JohnnyTh forsvare seg her inne. Det kan ikke hun.AJ skrev:Beklagelsen setter han sikkert pris på. Men i neste åndedrag å kalle ham usmakelig synes jeg du burde holdt deg for god til å gjøre.cevillan skrev:Da beklager jeg til JohnnyTh. Da er ham bare usmakelig, og skal ikke holdes til den noe høyere standard man kan forvente av en moderator.
Karakteristikker som dette om andre brukere vil vi ikke ha her inne. Det forventer jeg at du respekterer heretter.
Hvorfor i alle dager er det JEG som blir moderert her?
Hva skal du med bil innenfor Ring 1? Det bor 1063 mennesker der, og jeg vil tippe 95 % ikke har bil (vill gjetning). Jeg har ikke bodd lenge i Oslo (bor like innenfor ring 3), men jeg har aldri tatt bilen inn til sentrum. Jeg bruker lengre tid på å finne parkering og stå i kø enn T-banen tar inn.NickNei skrev:Hun har vel gjort seg fortjent til å bli kallt den lille søte snart nå vel. Etter å ha vist så lite peiling på hva de står for selv, og gjort en så ufattelig dårlig figur.
Hun virker som en søt liten frontfigur som skal blende unge naive velgere med colgatesmilet sitt, omtrent som en sekt det der.
Kan ikke tenke meg noe annet enn at hun er politisk død om kort tid hvis hun ikke snart viser at hun kan noe, og kan tenke selv.
Må ikke være en halvfeit gamling fra bygda for å se det :)
Og privatbiler i sentrum gir ingen mening? Nehei..
Uansett, tror neppe politikere vil se mc som noe grønt alternativ, mc er vel neppe det heller?
Hvorvidt du vil kategorisere meg utifra utseende, alder og bosted provoserer ikke meg dersom det var meningen. Såpass tåler jeg. Det kan jo godt hende jeg er både gammel, feit og bosatt nord for Sinsenkrysset (det er vel omtrent der grensen for sivilisert samfunn går? Nordafor der bor det vel bare bønder?)cevillan skrev:
Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.
Hun er en kjempesøt jente, ingen tvil om det. Men du skjønner like godt som meg at karakteristikken ikke er positivt ment. Men nok om det, tror neppe hun ligger våken av hva noen på et mc-forum mener om henne. Man fremstår bare som mindre reflektert selv. Merkelig at det ikke skal være mulig å si fra om.The Cowboy skrev:cevillan skrev:Jøss, er det du som bestemmer hva jeg vurderer som usmakelig? Du er ikke snau. Jeg reagerer på nedsettende karakeristikker av noen i min omgangskrets. Egentlig helt irrelevant om jeg kjenner henne eller ikke, jeg er i min fulle rett til å kalle neandertaler-uttalelser for usmakelige. I det minste kan JohnnyTh forsvare seg her inne. Det kan ikke hun.AJ skrev:Beklagelsen setter han sikkert pris på. Men i neste åndedrag å kalle ham usmakelig synes jeg du burde holdt deg for god til å gjøre.cevillan skrev:Da beklager jeg til JohnnyTh. Da er ham bare usmakelig, og skal ikke holdes til den noe høyere standard man kan forvente av en moderator.
Karakteristikker som dette om andre brukere vil vi ikke ha her inne. Det forventer jeg at du respekterer heretter.
Hvorfor i alle dager er det JEG som blir moderert her?
Eneste jeg kan si om saken, er at man kan ikke sette karakterer på en kar, pga en uttalelse.. Det blir for dumt! Regner med du selv ser den.. (og nei, man setter ikke navnet "den lille søte" pga en hendelse heller, men slik jeg skjønte de, så var det helheten av hva de har sett av denne jenta sin fremføring så langt..)
Jeg skjønner tanken din, men det burde holde å mene at han hadde en usmakelig setning.. Ikke at hele han er usmakelig eller neandetaler (vel, det var vel uttalelsen som var slik å dømme.. ) bare for ett innlegg..
Men helt ærlig, er det usmakelig eller neandetaler å si at noen er liten og søt? utfra hva jeg har sett, er hun jo ikke akkurat noen stygg jente!!
Det er midt i. Bestemor med amerikakoffert skal hentes med el-sykkel.hakhap skrev:Er Oslo bussterminal å regne som innenfor Ring 1 og hvis ikke er Oslo S å regne som innenfor Ring 1? Jeg vet ikke helt erlig, men hvis de er så blir det kanskje litt vanskeligere å hente personer der hvis det ikke er lov å kjøre dit.
Bare lurer på den siden jeg ved noen anledninger måtte hente personer der.
Ja, det er pr definisjon det, og jeg har tenkt samme tanken selv. Men det bør ikke være noe i veien for å kunne kjøre til Oslo S fra østsiden uten å kjøre via "downtown". Jeg tror det løser seg. Det er nok ikke sånn at alt stenges over natta, man må jo finne løsninger som fungerer.hakhap skrev:Er Oslo bussterminal å regne som innenfor Ring 1 og hvis ikke er Oslo S å regne som innenfor Ring 1? Jeg vet ikke helt erlig, men hvis de er så blir det kanskje litt vanskeligere å hente personer der hvis det ikke er lov å kjøre dit.
Bare lurer på den siden jeg ved noen anledninger måtte hente personer der.
Joda, men nå er du over i ko-ko delen av partiprogrammet. Men bilfritt sentrum ser til og med en lyst-forurenser som meg verdien avpoulet_cavalier skrev:"byregjeringen" har også på programmet å senke klimautslipp i Oslo med 95%. Det betyr i praksis forbud mot ferger og annen båttransport, husdyr, vedfyring og generell pusting.
Edit: glemte nesten: kun elektrisk mc.
Og her hanker jeg deg inn igjenhakhap skrev:Det jeg tenker om hele mdg og Oslo er att akkurat nå fpr en følelsen av MPAA og RIAA mot torrents, dvs vi forbyr eller gør ting så vanskelig før alternativ finnes i steden for å lage gode/bedre alternativ enn det som ønskes forbys og dermed endre folkets beteende.
eller fra beder jeg meg å diskutere politikken for nå:[-o<
Hva tror du de som kjører i sentrum i dag gjpr der? Ute og crusier kanskje? Nei, de skal noe der. Jeg kjører en del i sentrum, fordi jeg skal noe der, konsert, spise med andre, handle etc.. hvis jeg skal betale masse mer bompenger for å få parkere utenfor sentrum til en dyr penge også betale kollektivt for å komme til sentrum drar jeg et annet sted, og det blir jeg ikke alene om å gjøre. Hva skjer da med kulturliv og handelstanden? Og luftkvalitet, den er som kjent et problem noen dager i året, helst da det er grisekladt og vindstille. Hvor mye har da privatbilsmen i sentrum å si? Oppi all vedfyring, dieselutslipp fra laste og varebiler, kollektivtrafikk og svevestøv? Har vi noe tall på dette? Neppe. Se på utbyggingen av E18. MDG tror faktisk at alle som kjører der skal inn til sentrum med bilen sin, er visst ingen som bare kjører der for å komme videre i akershus? Så da skal ikke kapasiteten øke, de vet ikke hva de skal gjøre, men alle skal stå mer i kø!cevillan skrev:Hva skal du med bil innenfor Ring 1? Det bor 1063 mennesker der, og jeg vil tippe 95 % ikke har bil (vill gjetning). Jeg har ikke bodd lenge i Oslo (bor like innenfor ring 3), men jeg har aldri tatt bilen inn til sentrum. Jeg bruker lengre tid på å finne parkering og stå i kø enn T-banen tar inn.NickNei skrev:Hun har vel gjort seg fortjent til å bli kallt den lille søte snart nå vel. Etter å ha vist så lite peiling på hva de står for selv, og gjort en så ufattelig dårlig figur.
Hun virker som en søt liten frontfigur som skal blende unge naive velgere med colgatesmilet sitt, omtrent som en sekt det der.
Kan ikke tenke meg noe annet enn at hun er politisk død om kort tid hvis hun ikke snart viser at hun kan noe, og kan tenke selv.
Må ikke være en halvfeit gamling fra bygda for å se det :)
Og privatbiler i sentrum gir ingen mening? Nehei..
Uansett, tror neppe politikere vil se mc som noe grønt alternativ, mc er vel neppe det heller?
Sent fra min GT-N8020 via Tapatalk
cevillan skrev:Bjerknez, det er litt av poenget med sarkasme...
Jeg kommenterte moderator kjellv sin steinalderomtale av en kvinne. For å virkelig vise at dere moderatorer står sammen og skape en felles front rykket moderator JohnnyTh inn et innlegg der han konsekvent omtaler samme dame som den lille søte.
Så kommer nå ytterligere en moderator å trør støttende til, i et totalt feilskjær av et innlegg.
Til din, kjellv og JohnnyTh sin opplysning heter hun Lan Marie Nguyen Berg. Dere kan sikkert bare omtale henne som Marie Berg hvis det er enklest. Jeg kjenner henne godt og kaller henne Lan Marie.
Lykke til videre med modereringen. Det er bra du har riktig fokus Bjerknez.
HAn skal selvsagt få lov til å synes jeg er usmakelig. Det skal han stå helt fritt til. Litt usikker på om jeg klarer å ta det seriøst bare :)AJ skrev:Beklagelsen setter han sikkert pris på. Men i neste åndedrag å kalle ham usmakelig synes jeg du burde holdt deg for god til å gjøre.cevillan skrev:Da beklager jeg til JohnnyTh. Da er ham bare usmakelig, og skal ikke holdes til den noe høyere standard man kan forvente av en moderator.
Ser det blir mye mindre aktuellt å besøke Oslo sentrum. Jeg kommer ikke til å gidde å parkere utenfor ring 1 for så å gå eller prøve å finne en buss. Jeg har pleid å parkere på Akershus festning for så å vandre litt i byen. Blir lite av det nå.SuperMorten skrev: