
Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Må ikke vær syneligt!
Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)

- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Okey :)SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt!Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ja en del mer enn en gps trekker ihvertfall :-) Men er barre å bytte om en ledning hvis det skulle bli ett problem så er den også på tenninga :-)Fsva skrev:Okey :)SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt!Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ja det er like lett som det ser ut som :-) dette settet var ferdi laget med sikring, dobbelsidig teip på selve usb uniten og alt en trenger følger med :-)sanderA skrev:Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
Eg ville ikke ha denne porten til og gå av og på med tenninga og da kan en koble seg rett inn på batteriet. Da må en barre vite forskjellen på pluss og minus :-) Skal en ha den til å gå av og på med tenninga må du finne en ledning til å koble seg inn på som går på en kurs med relativt sterk sikkring fra før av. Litt vanskeligere, ein må da ha lite mer peiling på hva en driver på med :)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
God kveld :)
Fant den karen her under luffilteret (slangen) Går fra toppen på hver side, eina sida går den inn i luffilterboksen, andra sida er det ingen plass på luffilter boksen å putte den? Noen forslag hvor den skal?
Fant den karen her under luffilteret (slangen) Går fra toppen på hver side, eina sida går den inn i luffilterboksen, andra sida er det ingen plass på luffilter boksen å putte den? Noen forslag hvor den skal?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
I dag har eg også koblet opp varme i orginalholkene:-) var relativt lett, for å ta dem av tok eg silkonspray med slange under holkene og styre, sprayet inn på flere punkter og kunne skli di av, la på plass varmeelementene og så var det fram med hårsprayen ( som eg fikk tips her på forumet om) og skle dem på. La pluss kabelen fra bak med batteriet( ikke fra batteriet men en av ledningene som er koblet opp til tenninga). Jord(minus) la eg rett fra det fremre feste til tanken( 8 mm bolt som er skrudd i ramma).
Av på bryteren la eg helt skjult framme med ramma:-) Liker å ha det skjult :-)
Ble lite bilder men har av bryteren da :-)
Av på bryteren la eg helt skjult framme med ramma:-) Liker å ha det skjult :-)
Ble lite bilder men har av bryteren da :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39813
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Hva slags varmeelementer brukte du?SverreOlsen skrev:I dag har eg også koblet opp varme i orginalholkene:-)
Brukte Symtec på TDM'en jeg hadde i sin tid og de varmeelementene funka veldig bra og bedre enn de originale jeg hadde på Tiger 1050'en og Stelvio'en.
Varmere på KTM'en er derimot nesten på samme nivå.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Hadde ikke helt troen på dem, så ble noen billige i første omgang for å prøve å montere dem og eventuelt ødelegge dem billige hvis det skulle gå gale :-) Men alt gikk fint og eg brenner meg nesten på hennene uten hansker på så ble posetivt overasket :-) Hvis disse ryker så blir det nokk innkjøp av symtec! Mange posetive omtaler om symtec men tørde ikke å bruke over 1000 kr på det i første omgang :-)AJ skrev:Hva slags varmeelementer brukte du?SverreOlsen skrev:I dag har eg også koblet opp varme i orginalholkene:-)
Brukte Symtec på TDM'en jeg hadde i sin tid og de varmeelementene funka veldig bra og bedre enn de originale jeg hadde på Tiger 1050'en og Stelvio'en.
Varmere på KTM'en er derimot nesten på samme nivå.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39813
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Funker de du har så er det ingen vits å bytte
. Er jo ganske enkel konstruksjon disse varmefoliene slik at man ikke nødvendigvis behøver å gå for de dyreste.
Men regner med at også disse er to-trinns slik Symtec sine er?

Men regner med at også disse er to-trinns slik Symtec sine er?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Tror det er 1 og 2 men når dem var montert kjente eg liten forskjell etter 5 min i første possisjon. Men så er det 5-6 grader i boda. I possisjon 2 ble det varmt :-P men kan godt vær det kun er av og på for den sin del, var ikke bruksanvisning... Trodde eg hadde betalt ett par hundre men var vist 30 kr, inkludert frakt, så får se om de varer, nå erbihvertfall kabler strekk og lagt opp så det er kun plug and play hvis de ryker :-)
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Så bra! Lyst til å dele hvor du kjøpte det?SverreOlsen skrev:Ja det er like lett som det ser ut som :-)sanderA skrev:Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
Må også presisere at i mitt innlegg mener jeg altså at det er praktisk med USB, ikke at jeg er praktisk anlagt. Det er jeg virkelig ikke, har minst 16 tommeltotter.

-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Tror hvem som helst får til dette! :-) En må som sakt vite forskjellen på pluss og minus, hvordan sette på en strips, og se det litt ann med tanke på hvor en legger ledningen, hvordan resultatet blir. En må også vaske overflaten der en limer med dobbelsidig teip med sprit/avfetting eller lignende for å få en ren overflate til limen. Husk å ikke bruke for sterke midler på lakkerte overflater. Eg valgte å ta av tanken for å lett skjule ledningen, alt etter hvor batteriet ligger og hvordan sykkelen din er laget. Kan god hjelpe deg hvis du bruker forumet og legger ut bilder, forteller litt om sykkelen og diverse :-) http://www.ebay.com/itm/Waterproof-Moto ... zy&vxp=mtrsanderA skrev:Så bra! Lyst til å dele hvor du kjøpte det?SverreOlsen skrev:Ja det er like lett som det ser ut som :-)sanderA skrev:Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
Må også presisere at i mitt innlegg mener jeg altså at det er praktisk med USB, ikke at jeg er praktisk anlagt. Det er jeg virkelig ikke, har minst 16 tommeltotter.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Så bra, tar sjansen! En stk. klikket hjem til meg nå.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
En må alltid starte en plass for å bli kvitt de tommeltottene!:-)sanderA skrev:Så bra, tar sjansen! En stk. klikket hjem til meg nå.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ja litt lite aktivitett da det er litt problemer i heimen i tilegg til ett eldre familiemedlemer som har dødt. Men ikke mye nytt her på fronten. Var så fint vær her om dagen, og skilta er jo levert inn så ble litt småkjøring i førsta, andra gire rundt i byggefeltet :-) var herligt å kjøre litt igjen! Noen så vett om onkel hadde sakt så mye på det? Er jo litt til og fra hvem en treff på da, men noe med noe erfaring? Tror ikke eg er alene om det? :-)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Vett ikke helt om det passer inn her da det ikke er mc det går i for dagen. Har kjøpt meg en Land Rover Series 3
Motorsykkelen trengte ikke mer reprasjoner og hadde lyst på ett litt mer utfordrende prosjekt! :)
Taket er nå da tatt av
Ble hentet ett stykke nord for Bergen, og standar pause nedover blir da ferja
Var den mest artige turen eg noen gang har hatt, helt utroligt å kjøre den bilen! 15-20 år gamle dekk var vell med å gjør det spennende!
Den sliter med ett alvorligt angrep av rust, demontering ned til ramme å sandblåsing er vell det neste på programmet for kartlegging av hva som må gjerast!
Stilig bil synes eg og kjekt med firehjulsdrift og lavgir serie :)
Følger også med forskjellige tak :)
Vett ikke om mc forumet er rette stedet for dette prosjektet, men hvis noen vill følge med så gi en lyd så kan eg oppdatere her også :-)

Motorsykkelen trengte ikke mer reprasjoner og hadde lyst på ett litt mer utfordrende prosjekt! :)
Taket er nå da tatt av

Den sliter med ett alvorligt angrep av rust, demontering ned til ramme å sandblåsing er vell det neste på programmet for kartlegging av hva som må gjerast!

Stilig bil synes eg og kjekt med firehjulsdrift og lavgir serie :)
Følger også med forskjellige tak :)
Vett ikke om mc forumet er rette stedet for dette prosjektet, men hvis noen vill følge med så gi en lyd så kan eg oppdatere her også :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Det er jo din blogg, så da skriver du vel om hva du vil.
Jeg syns det er artig med prosjekter, så hvis du fyller på med masse bilder kan det bli fine greier.
Jeg syns det er artig med prosjekter, så hvis du fyller på med masse bilder kan det bli fine greier.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39813
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Artig med klassikere som dette
!
Blir nok mer en nok om MC når sesongen er i gang for fullt, tenker jeg
.

Blir nok mer en nok om MC når sesongen er i gang for fullt, tenker jeg


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
bilder er jo halve morroa :-)
Er mye tectyl, blandet med rust, så har begynt å fjerne bolter som holder karroseri til ramma, men tar tid! Når en er gåen så har en alltid litt små pottel :-) Det lille ekstra ligger jo alltid i detaljene! :-)
Er mye tectyl, blandet med rust, så har begynt å fjerne bolter som holder karroseri til ramma, men tar tid! Når en er gåen så har en alltid litt små pottel :-) Det lille ekstra ligger jo alltid i detaljene! :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Jaja, tida går til bilen i det siste, rust sveising så står på programmet :-)
Bakre tank og planet bak fjernett :-)
Men så er det litt jobbtilbud på gang og blir kansje endel pendling, og da er sykkel tingen, men trenger en sykkel så er god i regn, vind, is og snø!
Tenker noe nyere sykkel med abs og diverse.
Noen så har noe og anbefale?
Sitt litt på bmw sine adventure sykkler(800cc) og honda sin 700. Budsjettet kan strekkes opp mot 80, max 90 k. Noen erfaringer og dele? :-)
Bakre tank og planet bak fjernett :-)
Men så er det litt jobbtilbud på gang og blir kansje endel pendling, og da er sykkel tingen, men trenger en sykkel så er god i regn, vind, is og snø!
Tenker noe nyere sykkel med abs og diverse.
Noen så har noe og anbefale?
Sitt litt på bmw sine adventure sykkler(800cc) og honda sin 700. Budsjettet kan strekkes opp mot 80, max 90 k. Noen erfaringer og dele? :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Kul Landrover :-) du har arbeid der en stund framover 

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Takk for det! Alltid kjekt å ha noe å styre på med!Olav K skrev:Kul Landrover :-) du har arbeid der en stund framover
Morsom bil, registrert til 9 personer og kan brukes til så mangt! Både pick up, cabriolet og varebil, alt etter hva tak en skrur på :-) og 2 ton i hengarkapasitet ! Allerede 41 år gammel og 45 tusen dokumenterte km.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Etter kontroll av ventilene ble det i dag forgasser synkronisering, når eg fikk rigget alt opp ble det til slutt en lett jobb, litt av en forskjell, nesten ny sykkel! Sviver finerer enn aldri før og alt av små lyder som var er vekke! Var litt utav laget for og si det sånn. Først synkroniserte en to og to forgassere for å avslutte med å synnronisere de to para opp mot hverandre, var veldi lett når en hadde retta utstyret som ble bestilt på ebay og kom i posten i går! Kan lage en liten guide hviss noen trenger, men haynesboka hadde kjek veiledning!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Fikk en litt arbeidsom overraskelse da jeg tok av ramma på CapricenSverreOlsen skrev:Jaja, tida går til bilen i det siste, rust sveising så står på programmet :-)
Bakre tank og planet bak fjernett :-)

[img]http://i1201.photobucket.com/albums/bb3 ... 27x640.jpg[/img]
Var det samme på andre siden +++ men er ferdig rustsveisa nå, og registrert.
Kos deg med sveiseapparat, vinkelsliper og div andre plateverktøy.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650