FreewheelBurning skrev: 12 nov 2021, 17:13
Du reagerte jo selv med vanntro på om dette skulle økes til 2 millioner. Hvorfor det?
Moderatorkommentar: Her har brukeren åpenbart redigert sitt opprinnelige innlegg etter at dette sitatet ble tatt med i innlegget nedenfor
Ja, hvorfor det...
Hva med uforholdsmessigheten? Fra 40.000,- til 2 mill. ...
Bør være unødvendig å utdype.
Du synes åpenbart ikke så mye om spareordninger som BSU og IPS fordi du mener at det er urettferdig, eller hva du nå mener, at ikke alle ønsker, kan eller vil, ut fra hva de prioriterer, benytte seg av denne fleksible ordningen.
Greit nok, det.
Det er selvfølgelig opp til enhver om man synes ordningen er god eller dårlig eller om man mener den slår skjevt ut for noen.
Jeg ser i hvert ingen grunn til å ikke benytte slike ordninger og mener det vil er et feilgrep av den nye regjeringen å begrense sparesummen til 15000,-.
40000,- i året greier jeg helt fint. Det samme med 60000,-, om dette hadde vært makssummen.
Jeg ønsker alle fordelaktige sparetiltak velkomne og benytter meg mer enn gjerne av dem. Til fordel for meg selv nå i form av skattefordeler og i årene som kommer, selv om jeg da må betale skatten. Satser på at avkastningen blir god. Ser lovende ut pr. idag.
Hva andre gjør får bli deres sak.
Og med det har jeg sagt mitt i denne saken. Håper ordningen fortsetter med maksgrense på 40000,- etter at Stortinget har votert over forslaget.
Alle gode skattefordelsordninger mottas med takk fra min side :) .