Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Kristian1995 »

Nå har ikke jeg sagt jeg skal kjøpe sykkel som er registrert som A2 men er fulleffekt!
Kommer aldri til å kjøpe sykkelen før jeg vet den er lovlig A2.
Hadde jeg ikke brydd meg hadde jeg hatt sykkel i dag, men sånn er det ikke, sjekker daglig og flere ganger om dagen og venter på at den rette kommer ut.
Vet hva jeg vil ha og kjøper ikke noe som er ulovlig selv om med man har lyst til tider.

Derfor har jeg har et øye på Kawazaki Z800e som en løsning ved siden av.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av CB9 »

ingen som beskyldte deg for noe sånt. var bare et sidespor siden plombering ble nevnt..

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av CB9 »

PetterT skrev:
CB9 skrev:mon tro hva som skjer om man kjører ihjel noen med en sykkel det er fjerna plombering på ..

Dem dauer, med eller uten :cheers
jo jo, men så er det forskjell på å lovlig og ulovlig ta livet av noen.

KevinmsR6
Innlegg: 832
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av KevinmsR6 »

Det er jo ikke noe problem og kjøpe en A2 registrert full effekt mc, det er for det første iditt tilfelle prute grunnlag :) for det andre er det jo bare til og få ett verksted til og sette i plomberingen igjen??
Har du ringt til noen av de som har disse full effekt mc ene? Kan jo være de kan forklare deg hvordan du setter på plomben eller at de kan gjøre det selv.
Grunnen til at en IKKE kan kjøpe full effekt i dag og plombere er grunnet nettop det at det var så lett og få de full effekt...men de eldre A2 registrerte syklene er fremdeles godkjent med plombering, så dette kan ikke være store problemet :( Finn deg en sykkel du liker og som er A2 registrert, få den på verksted for plombering eller at selger gjør dette for deg.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Bosted: Bartebyen

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av WikingTnT »

KevinmsR6 skrev:Det er jo ikke noe problem og kjøpe en A2 registrert full effekt mc, det er for det første iditt tilfelle prute grunnlag :) for det andre er det jo bare til og få ett verksted til og sette i plomberingen igjen??
Har du ringt til noen av de som har disse full effekt mc ene? Kan jo være de kan forklare deg hvordan du setter på plomben eller at de kan gjøre det selv.
Grunnen til at en IKKE kan kjøpe full effekt i dag og plombere er grunnet nettop det at det var så lett og få de full effekt...men de eldre A2 registrerte syklene er fremdeles godkjent med plombering, så dette kan ikke være store problemet :( Finn deg en sykkel du liker og som er A2 registrert, få den på verksted for plombering eller at selger gjør dette for deg.
Det var det jeg trodde også - når den har vært plombert fra før så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem å resette ?
Man kan jo bestille en sykkel fra feks Tyskland som i utgangspunktet er fulleffekt , få forhandler til å sette inn en såkalt drossel - dokumentere den nye effekten og den kan registreres her på berget som lav-effekt. Hvis noen da fjerner denne og du kjøper den så kan det ikke være noe problem ( i lov-verket ) å få den tilbake til lav-effekt ?

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Bosted: Viken

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av vim »

På GSXR er det letteste (og, som jeg skjønner det, også det vanligste) at man bare klipper/lirker ut én eneste ledning inn i ECU'en.
Jeg ville sjekket med selger om han/hun har gjort dette reversibelt og er villig til å gjøre jobben før salg, samt vise deg løsningen.
En mellomtung er fullt lovlig selv om en ledning er spleiset igjen, så lenge effekten er innenfor "plombert" nivå. Er du så heldig at ledningen til og med bare er løsnet fra ECU'en og deretter satt tilbake, er det ikke en gang en teoretisk feil med den...

Svar