Hadde du stått kun på den ene bremsen i kombinasjon med å presse inn frembremsen så hadde du nok stoppet enda fortere. Tar litt tid å slenge beina på frembremsen
He he. Tok litt tid ja, men det gikk heldigvis bra
Ja stemmer det :) Kan tilføye at det ble gjort i lave hastigheter om det hjelper. Han clutcha den opp i kanskje 20-30 km/tBjerknez skrev: 26 jun 2017, 11:26 Ingen som drar på bakhjulet her inne. Bare voksne og ansvarlige mennesker her som ikke driver med slikt![]()
Nettopp derfor skal du legge deg ut, og skaffe deg siktlinje. Da oppdager du idioten på et tidligere tidspunktToven skrev: 23 aug 2016, 12:41 Det sies man skal legge seg langt ut for å få gjennomsyn i svingen. Pøh. Jeg vil ikke fronte med en svingkuttende bilist![]()
For heller være enige om å være uenige...
Naturligvis. Da ligger du jo inne. Man skal ligge ute.Toven skrev: 26 jun 2017, 19:37For heller være enige om å være uenige...
Jeg holder meg langt unna gulstripa i venstresvinger på landevei :)
Haha, nå ble jeg oppmerksom på feilen min.
Godt mulig vi er nesten enige...
Ved inngangen til en lukket sving er det ekstra viktig å ikke ligge for langt ut mot midtlinja. Dersom en møtende bil i litt hastighet kapper svingen blir plutselig marginene små. I åpne svinger derimot er det ikke noe problem å ligge helt ut i midtlinja. I lukkede svinger du ikke kjenner fra før bør du heller redusere hastigheten til du ser utgangen.TGR skrev: 26 jun 2017, 20:41Mente jo ikke bokstavelig oppå stripa da ... Men litt ut, ikke kline seg på innern i inngangen. Er det en lukket sving på ukjent vei, så er jo det å be om trøbbel
![]()
Jeg hadde en opplevelse på gamle Mossevei selv, med en lastebil som skulle kjøre forbi en syklist i hva som for meg var en krapp og lukket høyresving. Hadde jeg ligget nærme gulstripa, eller i venstre hjulspor hadde jeg ikke sittet og skrevet dette i dag.BC45 skrev: 26 jun 2017, 23:45Ved inngangen til en lukket sving er det ekstra viktig å ikke ligge for langt ut mot midtlinja. Dersom en møtende bil i litt hastighet kapper svingen blir plutselig marginene små. I åpne svinger derimot er det ikke noe problem å ligge helt ut i midtlinja. I lukkede svinger du ikke kjenner fra før bør du heller redusere hastigheten til du ser utgangen.TGR skrev: 26 jun 2017, 20:41Mente jo ikke bokstavelig oppå stripa da ... Men litt ut, ikke kline seg på innern i inngangen. Er det en lukket sving på ukjent vei, så er jo det å be om trøbbel
![]()
Det er ikke rart de har tunnelskrekk i Trøndelag, så mange fotobokser som er plassert i tunneler der.Ronning skrev: 01 aug 2018, 18:07 Lite spørsmål. Bil ligger foran meg, og mitt speedometer viser 70 i ei 80sone. Jeg girer ned og gasser meg forbi på en svingete, men oversiktelig vei. Det kommer ingen i mot. Like etter jeg passerer bilen tutes det bra fra bilisten, og det blinkes med lys lenge etter jeg har kjørt forbi. Hva skjer? Blir folk skremt, eller forbanna for å bli forbikjørt eller hva?
I dag kjører jeg kvikt forbi en lastebil på motorvei med to felt i vår retning, og tar så igjen køa foran meg som går i 60-70 i ei 80sone. Dette skjer før en tunnel, og mange trøndere lider visst av tunellskrekk, og kjører sakte der. Lastebilen kommer også etter, og kjører i ræva på meg og tuter lenge. Dette skjer to ganger. Så bremser han kraftig opp, og forsvinner i speilene. Hva skjer her? Jeg trodde gymbagen var åpen og at det flagra treningstøy bak meg, eller at skiltet mitt hadde falt av, men alt var på stell.
Har slip-ons, og det buldrer greit i sykkelen. Kan det være at folk skvetter når man kommer litt kjapt forbi? Jeg synes selv at jeg ikke kjører grisete i trafikken, men kanskje lurer jeg meg selv, hehe.