Min oppskrift på vinterlagring (ny av året):
Da garasjen ikke ble isolert i år heller (helt ærlig så flytta jeg fra både garasjen og neket jeg eide garasjen sammen med) fant jeg ut at jeg skulle leie plass i et fjellanlegg, gammelt forsvarsanlegg, tørt, rent og pent, med konstant temperatur på rundt 16 grader året rundt.
Rett før sykkelen skulle "prøvelagres" begynte sykkelen å kaste feilkoder og gå over i "limp home mode".
Noe som i seg selv er helt utrolig siden sykkelen er en HD, og basert på teknologi fra 1903.
I mitt hode var den kun moderat mer teknisk avansert enn en H-bjelke. Så feil kan man ta...
WiringDiagram.jpg
Prøvde fånyttes selv å måle meg frem til feil på sensorer, aktuatorer, injektorer og alskens annet elektronisk skrammel som feilkodene i displayet fortalte meg var gåent...
Nullstilte feilkoder og kjørte et par kilometer, og vips så var H-bjelken tilbake i "Limp Mode".
Ny feilsøking, nullstilling og prøvekjkøring, samma leksa, om igjen og om igjen.
Innser at dette klarer du ikke fikse selv, så sykkelen ble lempa på henger og levert inn på (den langt fra) lokale HD-sjappa.
Der har de prøvekjørt, prøvekjørt, og atter prøvekjørt, men ikke en eneste jævla feilkode dukker opp!!
Da jeg er av den hellige overbevisning om at det ikke er mulig å reparere en bensindrevet elektronisk H-bjelke utelukkende ved å frakte den 260km på en tilhenger, selv om turen innbefatter en ferge(!), har jeg gitt sjappa beskjed om å feilsøke til de finner feilen!
Så det kan se ut som om H-bjelken blir stående på HD-sjappa i vinter, og at fjellanlegget blir brukt til å vinterlagre vedlikeholdslader, olje, oljefilter, luftfilter og dekkene som skulle byttes i vinter.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.