TGR - Återfallsgubbe
- FredrikE24
- Innlegg: 5037
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: TGR - Återfallsgubbe
Styrehevere håper jeg gjør susen :)
Re: TGR - Återfallsgubbe
Jeg blir mer og mer enig med deg Esveen, der den står i tunet i sola...

Den er faktisk ganske tøff i knallrød ....

Re: TGR - Återfallsgubbe
Kjøpte meg vanntett mc-presenning fra XL-moto. Med limte sømmer......... :)
Pakka inn RS'en i går kveld, i sin nye frakk. Var finvær i går kveld, finvær i natt, og finvær i dag morges. Observerte litt natt-dugg på bilen til morran. I dag morges måtte jeg flytte RS'en pga av takstein leveranse, og tok av presenninga ......
Joda, vanntett er den. Presenninga var tørr på utsida, men under var sykkelen piss våt......
Pakka inn RS'en i går kveld, i sin nye frakk. Var finvær i går kveld, finvær i natt, og finvær i dag morges. Observerte litt natt-dugg på bilen til morran. I dag morges måtte jeg flytte RS'en pga av takstein leveranse, og tok av presenninga ......
Joda, vanntett er den. Presenninga var tørr på utsida, men under var sykkelen piss våt......

- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: TGR - Återfallsgubbe
HahahahaTGR skrev: 23 mai 2017, 13:45 Kjøpte meg vanntett mc-presenning fra XL-moto. Med limte sømmer......... :)
Pakka inn RS'en i går kveld, i sin nye frakk. Var finvær i går kveld, finvær i natt, og finvær i dag morges. Observerte litt natt-dugg på bilen til morran. I dag morges måtte jeg flytte RS'en pga av takstein leveranse, og tok av presenninga ......
Joda, vanntett er den. Presenninga var tørr på utsida, men under var sykkelen piss våt......![]()

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: TGR - Återfallsgubbe
NeidaStian87 skrev: 23 mai 2017, 14:12HahahahaTGR skrev: 23 mai 2017, 13:45 Kjøpte meg vanntett mc-presenning fra XL-moto. Med limte sømmer......... :)
Pakka inn RS'en i går kveld, i sin nye frakk. Var finvær i går kveld, finvær i natt, og finvær i dag morges. Observerte litt natt-dugg på bilen til morran. I dag morges måtte jeg flytte RS'en pga av takstein leveranse, og tok av presenninga ......
Joda, vanntett er den. Presenninga var tørr på utsida, men under var sykkelen piss våt......![]()
feil vei?

Den er bare altfor tett. I flg reklamen har den "lufting", men det funka dårlig, eller rettere sagt, det funka ikke.
Den går i retur

- FredrikE24
- Innlegg: 5037
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: TGR - Återfallsgubbe
Det er dessverre litt sånn det er når det blir for tett. Jeg har mye diskusjoner rundt kondens og fukt etc. Ifm. jobb og min mening er at ting må få stå luftig. I min jobb gjelder dette gjerne skap med teknisk og følsomt utstyr i plassert i tidvis(!) fuktige miljøer, men mest vekslende temperatur(kan variere med 30 varmegrader ila. minutter). Har dog hatt stor suksess med såkalte kondensnipler på de verste stedene. Dette fungerer ypperlig.
Husker jeg var å så på en K1200GT som lå på Finn. I en garasje hadde eier plassert sykkelen over vintern i plast.. Dette var rundt påsketider, og sykkelen sto fremdeles i plasten, klissvåt!!! Sa pent til selger at han ikke trengte å ta av plasten for min del, for den sykkelen skulle jeg ikke ha.
Husker jeg var å så på en K1200GT som lå på Finn. I en garasje hadde eier plassert sykkelen over vintern i plast.. Dette var rundt påsketider, og sykkelen sto fremdeles i plasten, klissvåt!!! Sa pent til selger at han ikke trengte å ta av plasten for min del, for den sykkelen skulle jeg ikke ha.
Re: TGR - Återfallsgubbe
Huff og gru....FredrikE24 skrev: 23 mai 2017, 14:36 Husker jeg var å så på en K1200GT som lå på Finn. I en garasje hadde eier plassert sykkelen over vintern i plast.. Dette var rundt påsketider, og sykkelen sto fremdeles i plasten, klissvåt!!! Sa pent til selger at han ikke trengte å ta av plasten for min del, for den sykkelen skulle jeg ikke ha.
Presenningen går i retur. Produktet holder ikke mål når utlufting ikke fungerer. Så enkelt er det med den saken :)
Re: TGR - Återfallsgubbe
Hvem type hadde du kjøpt?
Har brukt Rainex fra Oxford mye. Opplevd lite fuktighet/kondens med denne.
https://www.xlmoto.no/mc-presenning-oxford-rainex#?p
Har luftehull på et par "ører" :)
Har brukt Rainex fra Oxford mye. Opplevd lite fuktighet/kondens med denne.
https://www.xlmoto.no/mc-presenning-oxford-rainex#?p
Har luftehull på et par "ører" :)
Re: TGR - Återfallsgubbe
Den heter Premium MC-presenning XL-moto.Toven skrev: 23 mai 2017, 16:17 Hvem type hadde du kjøpt?
Har brukt Rainex fra Oxford mye. Opplevd lite fuktighet/kondens med denne.
https://www.xlmoto.no/mc-presenning-oxford-rainex#?p
Har luftehull på et par "ører" :)
Denne har også et par luftehull, i fronten, ved kåpa. Men det er forsåvidt likegyldig, når ikke det funker. Gidder ikke å begynne å modde på et flett nytt produkt. Skal heller se etter en presenning i et materiale som puster. Da tørker det jo opp igjen, selv om det har blitt vått.
Re: TGR - Återfallsgubbe
Vil nå påstå det er stor forskjell på billigjafs som xl-moto sitt eget merke, og typer fra Oxford.
Men finnes vel andre merker og typer på markedet.
Men finnes vel andre merker og typer på markedet.
Re: TGR - Återfallsgubbe
Det gjør det sikkert. Har ikke satt meg særlig inn i dette, har aldri pleid å pakke inn syklene mine. Men nå driver jeg på med restaurering av huset, splitter og sager materialer, noe som produserer uante mengder med støv og sagmugg. Kombinert med pollen og blomsterstøv så blir det mildt sagt mye drit som legger seg overalt, inkl. på alt av kjøretøy. Og så blir det ekstra lækkert med litt dugg og regn på toppen naturligvisToven skrev: 23 mai 2017, 20:42 Vil nå påstå det er stor forskjell på billigjafs som xl-moto sitt eget merke, og typer fra Oxford.
Men finnes vel andre merker og typer på markedet.

Så derfor tenkte jeg i min uendelige visdom at en presenning var et smart move ....

- Flattop
- Innlegg: 415
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: TGR - Återfallsgubbe
Hadde nesten vært enklere med et stretchlaken, dersom det er støv og ikke vann som er det helt store problemet.

Re: TGR - Återfallsgubbe
Nja.... Trur det er greit med noe som er litt mer vann-avvisende, så man kan spyle skiten 

Re: TGR - Återfallsgubbe
GS vs RS....
I vinter kjøpte jeg altså sykkel igjen, som følge av akutt abstinens etter 6 år uten mc.
I'm a sucker for Telelever and paralever, etter å ha gode minner fra 2 tidligere GS'er i mitt eie. Men GS'er var dyrt, da abstinensen tok meg, og dessuten tenkte jeg at det er lugnt og fint med en rekkefirer. Så da ble det en K1200RS til en hyfsad pris. Usett. Fra Alta. Midtvinters.
Og så, for bare litt siden, ble den første lille turen gjennomført. Med ergonomien fra GS'en i erindringen, syntes jeg det ble litt vel sporty sittestilling på RS'en, og våte drømmer om en GS fikk ny næring.
Og så plutselig, så dukket den opp.... En R1150GS, hel og pen, til en hyggelig pris. What the heck, jeg tar den. Som tenkt, så gjort, og den ble kjøpt rett foran nesa for andre interessenter, fordi jeg var kjappest.
Og slik gikk det til at jeg gikk fra ingen mc, til to stk.
I dag fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle ta meg tid til det man alltid bør gjøre, før man kjøper motorsykkel eller gitarforsterker. Jeg A-B testet. Ikke langt, men en liten times tur på begge to, på svingete Telemarksveier, sånne som er morsomme å kjøre mc på.
Og da ble det tindrende klart. Og helt annerledes enn forventet.
R1150GS er en eventyrsykkel, en sånn man kan kjøre "over alt", både på vanlig vei, og på krøtterstier. En SUV, om man vil. K1200RS er en sports-tourer, en sånn man helst ikke kjører på krøtterstier men på asfalt, eller tar en runde på en bane, om man får tilgang. En litt sporty limmo.
Jeg kjører bare på asfalt. Og tar gjerne en sving på en bane, om anledningen byr seg.
RS'en blir, GS'en reiser videre uten meg.
Case closed
I vinter kjøpte jeg altså sykkel igjen, som følge av akutt abstinens etter 6 år uten mc.
I'm a sucker for Telelever and paralever, etter å ha gode minner fra 2 tidligere GS'er i mitt eie. Men GS'er var dyrt, da abstinensen tok meg, og dessuten tenkte jeg at det er lugnt og fint med en rekkefirer. Så da ble det en K1200RS til en hyfsad pris. Usett. Fra Alta. Midtvinters.
Og så, for bare litt siden, ble den første lille turen gjennomført. Med ergonomien fra GS'en i erindringen, syntes jeg det ble litt vel sporty sittestilling på RS'en, og våte drømmer om en GS fikk ny næring.
Og så plutselig, så dukket den opp.... En R1150GS, hel og pen, til en hyggelig pris. What the heck, jeg tar den. Som tenkt, så gjort, og den ble kjøpt rett foran nesa for andre interessenter, fordi jeg var kjappest.
Og slik gikk det til at jeg gikk fra ingen mc, til to stk.

I dag fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle ta meg tid til det man alltid bør gjøre, før man kjøper motorsykkel eller gitarforsterker. Jeg A-B testet. Ikke langt, men en liten times tur på begge to, på svingete Telemarksveier, sånne som er morsomme å kjøre mc på.
Og da ble det tindrende klart. Og helt annerledes enn forventet.

R1150GS er en eventyrsykkel, en sånn man kan kjøre "over alt", både på vanlig vei, og på krøtterstier. En SUV, om man vil. K1200RS er en sports-tourer, en sånn man helst ikke kjører på krøtterstier men på asfalt, eller tar en runde på en bane, om man får tilgang. En litt sporty limmo.
Jeg kjører bare på asfalt. Og tar gjerne en sving på en bane, om anledningen byr seg.
RS'en blir, GS'en reiser videre uten meg.
Case closed

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5037
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: TGR - Återfallsgubbe
Godt å høre
Noen ergonomiske forbedringer som kommer med tiden? Er det motorkarakteristikk og hva man opplever i svinga som veier opp?
Ser at RSen skinner på bildet, ser jo veldig fin ut


Ser at RSen skinner på bildet, ser jo veldig fin ut




Re: TGR - Återfallsgubbe
Det var liksom helheten. RS'en er jo silkemyk i motorkarakteristikken, i fht den røffere boxeren. Men jeg følte meg også mer "hjemme" på RS'en, selv om den er litt tregere i styreresponsen enn GS'en. Kan jo skyldes at styret på den er veldig smalt, nærmest som et clip-on, mens GS'en har "cross-styre".FredrikE24 skrev: 28 mai 2017, 22:28 Godt å høreNoen ergonomiske forbedringer som kommer med tiden? Er det motorkarakteristikk og hva man opplever i svinga som veier opp?
Ser at RSen skinner på bildet, ser jo veldig fin ut![]()
![]()
![]()
![]()
Nå har jeg funnet noen styrehevere på ebay til RS'en, som er på vei. Gjør ikke noe mer innledningsvis, må se hvordan det funker med litt høyere styre først. Kjørte med original-setet i laveste pos i dag, syntes det ble litt rart i høyeste pos. Det kan bli tema med oppbygging av original-setet, til noe midt i mellom.
Men jeg tar det etterhvert. Jeg bare konkluderte med at jeg ikke gidder å ha to sykler, når den ene skiller seg klart ut i positiv retning, samt at jeg i tillegg vet at det ikke blir mye kjøring. :)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: TGR - Återfallsgubbe
Jeg kjenner han som solgte deg RSen, en fyr som tar vare på tingene sine.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: TGR - Återfallsgubbe
Jeg trur på det, og sykkelen bærer preg av det.Jompa skrev: 28 mai 2017, 23:23 Jeg kjenner han som solgte deg RSen, en fyr som tar vare på tingene sine.
Men jeg syntes han var dårlig på oppfølging når jeg ga ham tilbakemelding på oljesølet. Det gadd han ikke forholde seg til, det var liksom ikke hans problem, samme hvor alvorlig det evt. kunne være. Han skjønner tydeligvis ikke realiteten av å ha et ansvar som selger.
Men samma det, det viste seg å bare være svetting og en dårlig pakning. Greit skuring, og jeg er ferdig med den biten.

Re: TGR - Återfallsgubbe
Og da var GS'en plutselig solgt, til en annen återfallsgubbe fra andre sida av fjorden. Han ble glad, og jeg ble glad
Annonserte på Finn rett før jeg krabba til køys i går kveld, og til morgenkaffen så ble det jammen kø på den

Annonserte på Finn rett før jeg krabba til køys i går kveld, og til morgenkaffen så ble det jammen kø på den

- FredrikE24
- Innlegg: 5037
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: TGR - Återfallsgubbe
Bare å få verva han til MCSiden, så får vi vite mer om GSens videre liv i Østfold!
Re: TGR - Återfallsgubbe
Tenker han dukker opp snart jeg. Han er innom som gjest. Hadde sykkel for 30 år siden, og vil i gang igjen :)FredrikE24 skrev: 30 mai 2017, 18:43 Bare å få verva han til MCSiden, så får vi vite mer om GSens videre liv i Østfold!
Re: TGR - Återfallsgubbe
Kjørte meg en tur i dag igjen, i ettermiddagssola. 12 mil. Venter fremdeles på "jippi"-følelsen.......
Men det var jo det jeg skulle finne ut med dette sykkelkjøpet da, om jeg fremdeles er mc-entusiast, eller om jeg er ferdigkjørt....
Men det var jo det jeg skulle finne ut med dette sykkelkjøpet da, om jeg fremdeles er mc-entusiast, eller om jeg er ferdigkjørt....

Re: TGR - Återfallsgubbe
Har ikke helt fått taket på dette med ebay.......
Kjøpte styreforhøyere, komplett til begge sider, inkl også resten av styret, for kr. 462,-. Andre forlanger liksom kr. 1400,-, uten forhøyere.
Så kjøpte jeg en 477 ECU, som liksom skal være en av de bedre utgavene, for kr. 252,-, mens andre forlanger kr. 1900,- for samme utgave.
Nå sjekka jeg på to speil, av den typen som kom på faceliften, for å få litt mer speilflate. Det ligger to speil ute, i hver sin annonse, fra samme leverandør. De ligger ute for bud. Men på spørsmål om jeg kunne få et tilbud ved kjøp av begge, samt at jeg lurte på fraktkostnad, så får jeg til svar at de ikke kan gjøre noe med prisen, og at frakt kommer på 70 euro. Det er sånn ca dobbelt så dyrt som å sende motsatt vei med Posten.
Merkelige greier.....
Kjøpte styreforhøyere, komplett til begge sider, inkl også resten av styret, for kr. 462,-. Andre forlanger liksom kr. 1400,-, uten forhøyere.
Så kjøpte jeg en 477 ECU, som liksom skal være en av de bedre utgavene, for kr. 252,-, mens andre forlanger kr. 1900,- for samme utgave.
Nå sjekka jeg på to speil, av den typen som kom på faceliften, for å få litt mer speilflate. Det ligger to speil ute, i hver sin annonse, fra samme leverandør. De ligger ute for bud. Men på spørsmål om jeg kunne få et tilbud ved kjøp av begge, samt at jeg lurte på fraktkostnad, så får jeg til svar at de ikke kan gjøre noe med prisen, og at frakt kommer på 70 euro. Det er sånn ca dobbelt så dyrt som å sende motsatt vei med Posten.
Merkelige greier.....

- FredrikE24
- Innlegg: 5037
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: TGR - Återfallsgubbe
Viktigste med Ebay er å ha litt is i magen og ikke gjøre noe forhastet. Er fort gjort å betale alt for mye spenn og i tillegg bli flådd i frakt-kost :)
Har du fått styreforhøyerne enda?
Har du fått styreforhøyerne enda?
- FredrikE24
- Innlegg: 5037
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: TGR - Återfallsgubbe
Viktigste med Ebay er å ha litt is i magen og ikke gjøre noe forhastet. Er fort gjort å betale alt for mye spenn og i tillegg bli flådd i frakt-kost :)
Har du fått styreforhøyerne enda?
Har du fått styreforhøyerne enda?