Tore L, sin MC Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

Så til det jeg egentlig trenger noe tanker om, siden sykkelen var ferdig pakket til tur og da helt død - 5,8V på Batteriet som skal være nytt, og er satt til opplading.
Fant denne her ved batteriet - og er det noen som ser eller vet hva dette er. Alarm eller noe annet?
Kan dette være problemet til at batteriet var tom for strøm?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av AJ »

Åpenbart at det er en strømtyv på ferde.
Men jeg er ingen bil eller MC-elektriker så noe kvalifisert godt svar utover antakelsen om kjeltringaktig strømtyv, har jeg dessverre ikke...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av kjellv »

Aner ikke hva denne er, men det er ikke usannsynlig at du har funnet synderen. Kanskje ikke så dramatisk strømforbruk i denne at det har noen betydning for forumtouren, slett ikke sikkert at du trenger å koble den bort.
Kjenner jeg deg rett Tore så har du ikke hatt tid til å bruke sykkelen siden du hentet den, så strømforbruket trenger ikke ha noen betydning så lenge sykkelen brukes.. :-k

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

Det er riktig Kjellv, den har stått i ro i 10 dager - skal starte den litt senere i kveld og så hvor mye den lader, er den ok så er det tut og kjør :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 14 aug 2021, 19:42 er den ok så er det tut og kjør :)
:twothumbs: !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av kjellv »

Høres bra ut.
Om dette skulle være en alarm av ett eller annet slag, så ikke gjør forsøk på å koble den bort uten at du vet hvordan det skal gjøres. Du risikerer å lage ennå større problemer..
Da er det bedre du møter opp på Mysen mandags morgen, ferdig pakket for langtur og gir dem klar beskjed om at de får koble fra denne så du kommer deg avgårde. Fortell dem at du skal på forumtreff i Norges største og mest aktive motorsykkelforum, og at denne saken vil garantert bli diskutert. Utfallet av ditt oppmøte vil ha betydning på hvordan omtalen blir.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

Da fikk jeg start og konstartet at han lader rundt 13,95 ved 2000 o/min, så da skulle vell det være nok med den kjøringen vi skal ha på turen.
Skal la batteriet stå å lade over natta, så skal jeg måle hva selvutladningen er i morgen. Får kjøre innom KUS på mandag, for å høre litt med dem.
Men da ser det ut som det blir tur :twothumbs:
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

Da er Mcsiden turen 2021 over, og etter 3046 km er det greit å ta en aldri så liten vask av doningen.

Og for en tur vi hadde, med strålende vær til rene skybruddet. Sykkelen oppførte seg bra, fikk noen feilmeldinger under veis som nullstilte seg etter en ny oppstart av sykkelen. Forbruket samlet under turen ble på behagelige 0,471, og det synes jeg er veldig bra på 1200 GT.

Til De av dere som har lyst, men ikke tør å ta steget for å bli med - så er dette helt ufarlig, og egentlig bare moro. :twothumbs:
Vi snakket om at neste tur skal foregå i Telemark området, og dette burde være et nedslagsfelt for veldig mange av oss, uten at vi må bruke veldig mange feriedager ( Jumpa ligger selvfølgelig litt dårlig an som skal kjøre fra Finnmark ). En gang må være den første til å bli med, og for meg var det i 2017 og jeg har siden kommet på alle de neste turene til Mcsiden.
Vi må ha som mål og sette ny deltaker rekord i 2022, og da må vi bli over 20 stk + +. AJ , kjellv og jumpa kommer sikker til å dra i gang en tråd med dette utover høsten, så da er det bare å bli med i diskusjonen og melde seg på :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av FredrikE24 »

Noen grunn til at K1300GT forsvant?

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

FredrikE24 skrev: 25 aug 2021, 15:48 Noen grunn til at K1300GT forsvant?
Både ja og nei, den var veldig pen, super å kjøre, men fri for ekstrautstyr og speed i mph.
Hadde jeg vist alt dette, hadde jeg ikke dratt til Kristiansand å kjøpt den. Men jeg fikk den til en grei pris, og kjørte av gåre med den.
Etterpå la jeg ut begge for salg, og tenkte at den jeg ikke fikk solgt beholdt jeg. GS'en ble solgt etter noen dager og da hadde jeg lovet å holde av GT til en som kom hjem fra ferie noen dager senere. Han la mer penger på bordet en jeg kjøpte den for, og da lot jeg den gå.

Er ikke sikker på om jeg kjente så mye forskjell på 1200 og 1300 GT, når det gjelder trekkraft. Jeg kjører ikke slik at jeg klarer og utnytte det som bor i disse syklene uansett, men giringen var mye mer silkemyk på 1300, en det den er på min 1200.
Begge drar 1/4 mile på 11.4 sek, topphastigheten er 3 km høyere på 1300, og dreiemoment er 130 mot 135, og girutvekslingen er også litt forskjellig.
Men dette blir så lite at med den kjøringen jeg driver med, ikke merker den helt store forskjellen på de to syklene :)
Jeg har noen følere ut på noen sykler, så får vi se hvor veien går til våren - men jeg er superfornøyd med den jeg har nå :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av dypen »

Gratulerer @Tore L med ny Triumph og velkommen til "adventure" segmentet igjen, sist var det vel 1200GS :thumleft Det blir mer og mer av Tiger 900 og 1200 etter veiene, herlig lyd i tre sylindran :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av rolf-arne »

Ja , må få gratulere med nykjøp, Ja fyller du på ESSO , så må vi gjøre noe med uttrykket "putt en Tiger på tanken" kanskje blir det "putt en tiger på tiger'n"

Flott sykkel, håper du blir fornøyd...



Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1187
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Domino »

Det blir aldri feil med en Tiger!

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

dypen skrev: 23 nov 2023, 14:51 Gratulerer @Tore L med ny Triumph og velkommen til "adventure" segmentet igjen, sist var det vel 1200GS :thumleft Det blir mer og mer av Tiger 900 og 1200 etter veiene, herlig lyd i tre sylindran :)
Takker for det dypen, vekt var nok avgjørende her, men tror 900'en kan passe meg veldig bra. Skal beholde BMW'en også, så da her jeg det jeg trenger til mine formål.
Forresten hyggelig at du fant fram min gamme tråd igjen, får være litt flinkere å bruke denne :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

ErikW
Innlegg: 877
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Bosted: Skien

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av ErikW »

@ToreL , den BMW 1250 GS HP du tittet på hos Leeres Motorsport. Var/ er den dønn strøken?
Vurderer den eller ny Triumph 900 Rally Pro :O

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

ErikW skrev: 26 nov 2023, 22:43 @ToreL , den BMW 1250 GS HP du tittet på hos Leeres Motorsport. Var/ er den dønn strøken?
Vurderer den eller ny Triumph 900 Rally Pro :O
Hei Erik - Når du bruker ordet dønn strøken, så kan dette være forskjellig fra hva jeg synes til det du synes skal være strøken. Men denne er veldig pen, litt blå anløp på eksosen, noen riper ( merker ) på v/ koffert, det samme på v/ velte bøyle ( lakk ) - slik at jeg ikke kan bruke ordet dønn strøken, men i mine øyne var dette helt ubetydelige på en sykkel som har gått 19000 km. Jeg tok egentlig bare en kjapp titt, for jeg hadde vel egentlig bestemt meg for 900'en.
Hadde lyst til å prøve et nytt merke og at den har en behagelig vekt, som jeg tror passer meg bedre.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

ErikW
Innlegg: 877
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Bosted: Skien

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av ErikW »

Tore L skrev: 26 nov 2023, 23:48
ErikW skrev: 26 nov 2023, 22:43 @ToreL , den BMW 1250 GS HP du tittet på hos Leeres Motorsport. Var/ er den dønn strøken?
Vurderer den eller ny Triumph 900 Rally Pro :O
Hei Erik - Når du bruker ordet dønn strøken, så kan dette være forskjellig fra hva jeg synes til det du synes skal være strøken. Men denne er veldig pen, litt blå anløp på eksosen, noen riper ( merker ) på v/ koffert, det samme på v/ velte bøyle ( lakk ) - slik at jeg ikke kan bruke ordet dønn strøken, men i mine øyne var dette helt ubetydelige på en sykkel som har gått 19000 km. Jeg tok egentlig bare en kjapp titt, for jeg hadde vel egentlig bestemt meg for 900'en.
Hadde lyst til å prøve et nytt merke og at den har en behagelig vekt, som jeg tror passer meg bedre.
Takk, men det høres jo greit ut det.
Var og satt på en 2023 900 Toger Rally nå i stad og du har litt rett i det med vekt. det er det jeg tenker litt på også og jeg er litt glad i grusveier også og trives i de områdene det er det. da kjenner jeg at 900`n er meget fin i vekt.
Bestilte du alu kofferter eller de andre ?

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

ErikW skrev: 27 nov 2023, 14:44
Tore L skrev: 26 nov 2023, 23:48
ErikW skrev: 26 nov 2023, 22:43 @ToreL , den BMW 1250 GS HP du tittet på hos Leeres Motorsport. Var/ er den dønn strøken?
Vurderer den eller ny Triumph 900 Rally Pro :O
Hei Erik - Når du bruker ordet dønn strøken, så kan dette være forskjellig fra hva jeg synes til det du synes skal være strøken. Men denne er veldig pen, litt blå anløp på eksosen, noen riper ( merker ) på v/ koffert, det samme på v/ velte bøyle ( lakk ) - slik at jeg ikke kan bruke ordet dønn strøken, men i mine øyne var dette helt ubetydelige på en sykkel som har gått 19000 km. Jeg tok egentlig bare en kjapp titt, for jeg hadde vel egentlig bestemt meg for 900'en.
Hadde lyst til å prøve et nytt merke og at den har en behagelig vekt, som jeg tror passer meg bedre.
Takk, men det høres jo greit ut det.
Var og satt på en 2023 900 Toger Rally nå i stad og du har litt rett i det med vekt. det er det jeg tenker litt på også og jeg er litt glad i grusveier også og trives i de områdene det er det. da kjenner jeg at 900`n er meget fin i vekt.
Bestilte du alu kofferter eller de andre ?
Hvis du kjører mye på grus er nok ( Helt sikkert ) en 900 rally riktig sykkel med 21/17 hjul, og 30-40 kg lettere en R1250GS. Det er nok mere krefter i BMW'en, men for min del er jeg ute etter en letter mc, en den jeg har og helst en som da er lettere en min gamle R1200 GS. Var egentlig veldig fornøyd med den, men hadde også lyst på noe annet en BMW.
Forhandler og service 5 min unna der jeg bor, synes jeg også er en stor fordel. Får prøve noen år og se om det var et lurt valg :)

Kjøpte Svart Aluminium kofferter til 900'en - ønsket meg svarte velte bøyler også, men det hadde de ikke.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

Da har jeg kommet opp i rundt 250 km på 900'en og begynner å få en litt føling med Triumph'en :)
Så langt er jeg fornøyd, egentlig veldig fornøyd med det meste. :) Jeg kan jo ikke sammenligne med min BMW K1200 GT, for det blir litt rått parti på enkelte ting, som teller til fordel for BMW'en.
Og hvis jeg vurdere Triumph'en opp mot min gamle 2018 R1200 GS, så er det litt tidlig med en klar dom. '
Men det som er positivt til nå er - utrolig lett kjørt og en silke myk quick Shift'er, ikke kjørt en sykkel med en bedre gear kasse til nå. Kassa til GS'en ( 2018 modell ) var ikke i nærheten, og det er heller ikke den på K1200 GT'en.
Kjører med orginal sal / sete og den virker bedre en den jeg hadde på GS'en, som også hadde komfort sal. Men dette blir nok litt individuelt, for vi mennesker er ikke bygd helt likt verken med setemuskel, vekt eller lengde.
Vær og vind beskyttelsen var nok bedre på GS'en synes jeg, men det kommer nok av større vindskjerm og tank. Er usikker på om det er mulig å få en større vindskjerm til Triumph'en, og selv om det er mulig er jeg ikke sikker på om jeg vil bytte den med en større.
Synes GS'en hadde bedre Instrument Display / panel, som var lettere å se på og finne fram i. Sikkert bare fordi Triumph'en er litt nytt og ukjent for meg enda.
Motor virker utrolig kvikk selv med beskjedne 107 Hk, og selv om jeg er i innkjøringsfasen og ikke kan tråkke til med fult trøkk, så tror jeg den er kvikkere en GS'en med 125Hk. det føles ihvertfall slik at Triumph'en er kvikkere. Vekten er jo også litt lavere en BMW'en, som sikkert også har noe å si.
Så langt veldig fornøyd, får komme tilbake med mer når jeg har kjørt noen tusen km :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

kaLARSnikov
Innlegg: 369
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av kaLARSnikov »

Ser ut til at Givi har fått på plass et par alternativer for 2024 modellen:

https://www.givi.it/my-motorcycle/bike/ ... ger-900-24

D6415ST er vel den som er aktuell for deg vil jeg tro.

Jeg har nok ikke kjørt stort lenger enn deg på min "nye" (for meg) Tiger 900 Rally Pro og er selv usikker på om jeg vil prøve en større skjerm eller ikke. Jeg er nok litt bortskjemt av Givi Airflow seilet jeg har på V-Strom'en. Det går fortsatt helt fint å kjøre med visiret oppe på Tiger'n, men det er nok litt mer støy og litt mer vind på skuldrene. Spørsmålet er om det er nok til at det vil bli et "problem" etter hvert og spesielt på langturer.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

kaLARSnikov skrev: 10 apr 2024, 15:55 Ser ut til at Givi har fått på plass et par alternativer for 2024 modellen:

https://www.givi.it/my-motorcycle/bike/ ... ger-900-24

D6415ST er vel den som er aktuell for deg vil jeg tro.

Jeg har nok ikke kjørt stort lenger enn deg på min "nye" (for meg) Tiger 900 Rally Pro og er selv usikker på om jeg vil prøve en større skjerm eller ikke. Jeg er nok litt bortskjemt av Givi Airflow seilet jeg har på V-Strom'en. Det går fortsatt helt fint å kjøre med visiret oppe på Tiger'n, men det er nok litt mer støy og litt mer vind på skuldrene. Spørsmålet er om det er nok til at det vil bli et "problem" etter hvert og spesielt på langturer.
Du får komme med noen betraktninger etter hvert om din Rally Pro, når du får noen flere mil på telleren, så jeg får høre hva du mener om disse 900 Tigrene, jeg er veldig fornøyd så langt.
Jeg tok en kjapp tur til Strømstad i dag og en liten tur på System bolaget :), full styrke av Politi og Toll på grensen på veien tilbake, men ble bare vinket forbi :)
Men i dag merket jeg godt at jeg kjørte en lettere sykkel, det blåste såpass mye at det var til tider litt vanskelig å holde sykkelen i sporet sitt. Har aldri opplevde dette med mine BMW'er, som da har 50 kg + på totalvekten, i forhold til Triumph'en.
Men jeg begynner å like den mer og mer, og tror dette blir et bra bekjentskap :)
Jeg har jo kjøpt den som nr 2 sykkel en så lenge, og hvis det er langtur kjøring som skal foregå for det meste på asfalterte veier, blir det nok denne jeg velger, en så lenge.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

TGS
Innlegg: 12
Registrert: 25 mar 2024, 14:42
Motorsykkelen din: BMW k1200gt

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av TGS »

Veldig kul sykkel. Jeg kjøpte samme sykkelen som deg i år. Stilig, samtidig som den er god å kjøre😊 Nyt sommeren🏍️👍

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

Fint vær i Østfold i dag, så da ble det logget noen mil til, er snart halvveis med innkjøringen som må være ferdig 25/4, da det er bestilt 1000km service den 26 april. Men det ser jo til at vi ligger godt i rute til det :) Dagens tur gikk fra solbyen til Strømstad og retur via Halden på hjemturen, vi snakker da om - riksvei 118 - 104 - 130 - 107 - 22 og 3km på E6, før en er hjemme igjen.
Lite stopp på en Buss lomme ved Skjærviken på turen hjem.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av AJ »

Må huske å smøre kjedet nå da :-# :x

:crazy:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 11 apr 2024, 17:51 Må huske å smøre kjedet nå da :-# :x

:crazy:
Hadde akkurat tenkt å spørre om hvor ofte det må smøres, og hva bruker du?
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Svar