mc klær på budsjett
-
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Re: mc klær på budsjett
Har de skoene her, vanntette, varme og veldig komfortable å bevege seg rundt med.
Kjørte Oslo - Haugesund ifjor med ganske heavy regn hele veien, eneste som var tørt når jeg kom fram var føttene mine.
Kjørte Oslo - Haugesund ifjor med ganske heavy regn hele veien, eneste som var tørt når jeg kom fram var føttene mine.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Braaaaaap
- arcticviking
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
har sett litt på dette settet, har skrevet en mld til dem å spurt om dem er stor eller små i str.
tenker å kjøpe hjelm og sko lokalt for å få prøvd først.
https://www.xlmoto.no/mc-klaer-alpinest ... r-svart#?p
- Skogstrollet
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Når det kommer til kjøreutstyr, synes jeg at sikkerhet og komfort burde være førstepri når man kjøper utstyr. Med det mener jeg ikke at man skal betale mest mulig, men man kanskje burde passe seg for å gå for det absolutt billigste man kan finne. Hvordan er beskyttelsen i utstyret? Ventilasjon? Vanntetthet? Generell kvalite? Å prøve å finne omtaler - og ikke minst tester - på nett kan være lurt.
Utstyr der sømmene går ifra hverandre ved vanlig bruk setter igang noen varselsignaler for meg, for da spør jeg hvor godt de sømmene vil holde sammen når du sklir utover asfalten?
Og ja, det er vanskelig å finne godt utstyr som 'gjør alt' til en rimelig penge. Det blir vel ofte at man kjøper noe som er helt greit, men som man finner ut ikke passer i alle situasjoner. Tekstildressen min, til eksempel, er strålende så lenge jeg ikke kjører i stadstrafikk en varm sommerdag - da koker jeg ettersom det ikke finnes noen grei nok ventilasjon.
Selv liker jeg Dainese godt, men som dame har jeg ekstra vanskelig å finne utstyr som sitter godt, da utvalget er litt magert, og Dainese har vist seg å være gode på passform. Dermed ikke sagt at det passer alle.
Hvis du har råd, så kan det være lurt å betale litt mer for noe med bedre kvalite som siitter godt og beskytter ordentlig, enn å kjøpe det billigste du kommer over. Du trenger jo ikke akkurat å kjøpe en jakke fra Klim eller Rukka til 10 000 NOK liksom - det finnes mye derimellom!
Utstyr der sømmene går ifra hverandre ved vanlig bruk setter igang noen varselsignaler for meg, for da spør jeg hvor godt de sømmene vil holde sammen når du sklir utover asfalten?
Og ja, det er vanskelig å finne godt utstyr som 'gjør alt' til en rimelig penge. Det blir vel ofte at man kjøper noe som er helt greit, men som man finner ut ikke passer i alle situasjoner. Tekstildressen min, til eksempel, er strålende så lenge jeg ikke kjører i stadstrafikk en varm sommerdag - da koker jeg ettersom det ikke finnes noen grei nok ventilasjon.
Selv liker jeg Dainese godt, men som dame har jeg ekstra vanskelig å finne utstyr som sitter godt, da utvalget er litt magert, og Dainese har vist seg å være gode på passform. Dermed ikke sagt at det passer alle.
Hvis du har råd, så kan det være lurt å betale litt mer for noe med bedre kvalite som siitter godt og beskytter ordentlig, enn å kjøpe det billigste du kommer over. Du trenger jo ikke akkurat å kjøpe en jakke fra Klim eller Rukka til 10 000 NOK liksom - det finnes mye derimellom!

"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- LinnSurion
- Motorsykkelen din: BMW K75
Hva slags er det? Hvor kjøpte du de og hvor mye måtte du gi?AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 12:03 Har de skoene her, vanntette, varme og veldig komfortable å bevege seg rundt med.
Jeg lurer på om kjørestøvlene jeg har hatt i 11 år er klare for pensjonisttilværelsen.
Broom broom
-
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
De er TCX, kjøpte de på McOslo av alle steder når samboer trengte ny hjelm. Tror jeg betalte 800-1200.- et stedLinnSurion skrev: 02 jun 2017, 14:18Hva slags er det? Hvor kjøpte du de og hvor mye måtte du gi?AlleBrukernavnErTatt skrev: 31 mai 2017, 12:03 Har de skoene her, vanntette, varme og veldig komfortable å bevege seg rundt med.
Jeg lurer på om kjørestøvlene jeg har hatt i 11 år er klare for pensjonisttilværelsen.

Braaaaaap
-
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Beste skoa jeg har hatt - vanntette med god støtte/polstring og komfortabel å gå med. Ingen knirk og veldig bra skinn - semi sport/touring
https://www.louis.de/artikel/daytona-st ... =296690969
https://www.louis.de/artikel/daytona-st ... =296690969
- HeHy
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Når det gjelder hjelm, mål omkretsen på hodet ditt, ikke avvik for mye i forhold til hva produsent oppgir i forhold til de forskjellige størrelsene. Mange gjør den tabben at de kjøper alt for stor hjelm, uten å vite at en hjelm skal sitte tight (og den utvider seg litt i tillegg når den er brukt litt).arcticviking skrev:har sett litt på dette settet, har skrevet en mld til dem å spurt om dem er stor eller små i str.
Prøve hjelmer er lurt for å finne hvilken hodetype/merke som passer deg.
- arcticviking
tenkte bare oppdatere hva jeg gikk for :)
scott sport dp blouson jakke med tilhørende bukse.
Sidi gas sko, camberg stunt hjelm og "middelklasse" hansker som jeg ikke husker navnet på :)
havnet vell på ca 8000kr.
vurderer regndressen fra biltema.
Sidi gas sko, camberg stunt hjelm og "middelklasse" hansker som jeg ikke husker navnet på :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- arcticviking
Noen erfaringer med mc støvler fra biltema?
Var innom idag å prøvde. Var utrolig behagelig på.
Blir å bruke sidi gas sine korte sko på daglig kjøring i byen, men trenger støvler til litt lengre tur i ny og ned.
Var innom idag å prøvde. Var utrolig behagelig på.
Blir å bruke sidi gas sine korte sko på daglig kjøring i byen, men trenger støvler til litt lengre tur i ny og ned.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Kjøpi course på xl moto:) billige og med garanti og ikke minst behagelige :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

-
Regn dressen til Biltema funker den... men litt for tett med tanke på pustingen på plagget om en kjører lenge med denne.... ville vurdert en jakke og bukse som festes sammen om jeg var deg:) lettere og ta av og på ogsåarcticviking skrev: 25 jun 2017, 19:25 tenkte bare oppdatere hva jeg gikk for :)

- arcticviking
Er de normale i størrelsen de course støvlene?
-
Jeg tok en størrelse over det jeg vanligvis bruker:) så tok str 43 da jeg bruker 42:) satt som ett skudd

- arcticviking
Jeg bruker 45 og det ser ut som er største str på dem 
-
Hmmm er nå ganske greit og sende i retur om de ikke passer:)

Kjøp noe akseptabelt først. Deretter vent på salg. Jeg har fått alt Halvarssons-utstyret mitt til rundt halv pris ved å følge med litt i det ulike butikkene. Tilbudene kommer alltid!
- arcticviking
Det nye utstyret