Denne gangen ble det vel brukt ett lovlig våpen, (i motsetning til forrige episode i Las Vegas), som også er lovlig i Norge.
Helt riktig at det er en halvauto versjon av en M16, som om det skulle bety noe som helst.
Men til etteretning, alle rifler og hagler er tohåndsvåpen.
Tragedien i Nevada og våpenlov
Re: Tragedien i Nevada og våpenlov
Hvor har du det fra at det ikke var benyttet lovlige våpen i Las Vegas? Det er direkte feil. Majoriteten av disse masseskytingene er gjort med lovlige halvautomatiske rifler. Gjerningsmannen i Las Vegas hadde også kjøpt "bump stocks" lovlig for å gjøre riflene sine tilnærma helautomatisk.simpson skrev: 06 nov 2017, 15:05 Denne gangen ble det vel brukt ett lovlig våpen, (i motsetning til forrige episode i Las Vegas), som også er lovlig i Norge.
Helt riktig at det er en halvauto versjon av en M16, som om det skulle bety noe som helst.
Men til etteretning, alle rifler og hagler er tohåndsvåpen.
Hvorfor føler du trangen til å bekrefte det jeg skriver? Jeg har da gjort min research.
Re: Tragedien i Nevada og våpenlov
Hvis du leser litt på amerikanske sider, ser du at han hadde bygd om halvauto til helouto.
Lovlige heltauto må være produsert før 1934, som det er linket til tidligere i tråden.
Men det er ikke viktig for fanatiske våpenmotstandere å holde seg til fakta.
Nå viser det seg i følge NRK at gjerningsmannen IKKE HADDE lisens for dette våpenet og hadde heller IKKE LOV til å eie skytevåpen i det hele tatt. Så da er det igjen ulovlige våpen involvert.
Lovlige heltauto må være produsert før 1934, som det er linket til tidligere i tråden.
Men det er ikke viktig for fanatiske våpenmotstandere å holde seg til fakta.
Nå viser det seg i følge NRK at gjerningsmannen IKKE HADDE lisens for dette våpenet og hadde heller IKKE LOV til å eie skytevåpen i det hele tatt. Så da er det igjen ulovlige våpen involvert.