Italia i juni - et par spørsmål

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Tormod Johansen
Motorsykkelen din: Ducati Monster S4R/Ducati Supersport S

Re: Italia i juni - et par spørsmål

Legg inn av Tormod Johansen »

pingvin skrev: 11 jan 2018, 21:11
Tormod Johansen skrev: 11 jan 2018, 20:41 Herlig :)
Mange gode forslag du kommer med. Har etter hvert fått mye tenke på her nå :)

Grunnen til at jeg tenkte på den retningen over Stelvio, var at jeg kanskje kunne ta den "omveien" fra Gardasjøen og til Cortina. Dvs Garda, til Bormio via Gaviapass. Kanskje ta en ekstra overnatting i Bormio og få en hel dag der uten bagasje. Kan vel få med meg Motriolo og evt Livigno
Deretter over Stelvio og til Cortina.

Hva tenker du om en slik tur?
Jo, det funker jo suverent det :thumleft Noen pass er best i ene retningen men jevner seg litt ut så ene retningen er vel like bra som andre.

Slipper litt billigere unna lav ettermiddagssol når kjører østover også. Lite triks er å kjøre etter kl16, da har alle turistene tatt inn på hotell for kvelden og du har verdens beste veier helt for deg selv til blir mørkt kl21 :prf

Alternativ til Mortiolo er å ta noen av veien rundt St.Moritz, mye fantastisk her: https://goo.gl/maps/xpbHw4UsZSm

Bare ikke bo/spis i St.Moritz, forferdelig dyrt, bo da heller i Silvaplana noen km bortenfor :O Bormio er forøvrig veldig koselig og i hvert fall litt folkeliv :twothumbs:

Støtter forøvrig følg sola-prinsippet. Men greit å ha en Plan A. "The plan is nothing, the planning is everything" sa vel Chuchill. Når det sagt så har vi fulgt rutene kanskje 90-95% opp gjennom.
Så bra, takker nok en gang :)
Etter å ha lest det du skriver tenker jeg at jeg også må oppleve Sveits. Borger jo for flere turer dette :)
Har flere ferieuker å ta av, så kan jo kanskje bli en sensommertur og :) September er vel også en bra måned å reise etter hva jeg forstår, litt etter det verste ferierushet.

Svar