Kjøreutstyr
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjøreutstyr
Jeg går bestandig i jeans. Nå tar jeg av og på meg dressen 4-5 ganger om dagen i snitt. Da jeg pendler mye. Så «kontor»-uniformen sitter på under.
Har ved noen anledninger kjørt dobbel stillongs i ull. Det er dog på tur.
Har ved noen anledninger kjørt dobbel stillongs i ull. Det er dog på tur.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Kjøreutstyr
Bruker kortbukse (knebukse) på sommeren, mest for å ha noe under man kan putte i vaskemaskin. Greit og ikke svette i buksa. Superundertøy når det er litt kaldere. Vanlig bukse er litt vanskelig, å få plass til i støvla.oivindg skrev: 19 jan 2020, 11:00 Kikket litt på Klim, og da kom jeg på noe som jeg ikke har tenkt på før. Har man alltid en vanlig bukse under kjørebuksa, eller er det avhengig av hvilken type kjørebukse man har? (Håper dette ikke er et veldig teit spørsmål.)
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Kjøreutstyr
Har fått gikt i både fingre å knær, men tror ikke det har noe med mc kjøring å gjøre.Erlend Kveinen skrev: 18 jan 2020, 18:31 Uansett. Jeg er glad vi er kommet et stykke lenger enn hva man kjørte rundt i på sekstitallet. Ikke uten grunn var «giktmaskin» et synonym til motorsykkel.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
Re: Kjøreutstyr
Er nok personavhengig - jeg har aldri vanlige klær under kjøreklærne. Men så kjører jeg heller ikke til/fra jobb. Vår og høst standard ullundertøy, f.eks Helly Hansen Warm. På sommeren tynt ullundertøy, f.eks Devold Breeze. Underdel helst i 3/4 benlengde.oivindg skrev: 19 jan 2020, 11:00 Kikket litt på Klim, og da kom jeg på noe som jeg ikke har tenkt på før. Har man alltid en vanlig bukse under kjørebuksa, eller er det avhengig av hvilken type kjørebukse man har? (Håper dette ikke er et veldig teit spørsmål.)
Sånn av personlige erfaringer, så skulle jeg også gjerne hatt noe ala Badlands Pro, men har ikke prioritert det foreløpig. Har i stedet en billigere Klim-dress (ca 11.000 for 3 år siden). Opplevd så langt er at byggekvaliteten (stoff, glidelåser, sømmer osv) på denne er helt på høyden. Men man får en del færre lommer, færre justeringer, vanlig GoreTex istedet for Pro osv. Den har taklet alt den er utsatt for så langt iallfall.
Startet karrieren (2009) med noen rimelige greier fra Bullfighter. Det var bare vondt. Ikke tett, likevel varmt og klamt. Og hjelmen hadde nok innebygd støyforsterker

Re: Kjøreutstyr
Jeg startet med Bullfighter tekstil jakke og bukse. Dette var mens jeg holdt på med å ta lappen. Kort kan det sies at satt du rolig på sykkelen og det ikke regnet, var den grei. Måtte du jobbe på sykkelen, som f.eks i kjøregården, eller det var varmt ute eller det regnet, da holdt den ikke mål. Våt enten fra innsiden (svette), eller fra utsiden. Ei heller glidelåsen på jakka holdt mål, som røk etter 1 sesong. Men Bullfighter Kaldbakken var (og sikkert fortsatt er) veldig serviceinnstilt. Etter to sesonger kjøpte jeg Klim Badlands Pro, jakke og bukse, og det ble en helt ny opplevelse. Solid, behagelig og vanntett. Det beste med den er at den består av et lag, det som blir ytterlaget ditt. Dermed kan du selv bygge et varmende lag under, eller knapt ha noe som helst. Og du har luftemuligheter i fleng. Sikkerhetsmessig føler jeg at det er i toppklasse, uten at jeg har testet dette (og har ei tenkt å gjøre det). Dressen kan varmt anbefales dersom du har råd til det. For billig er den ikke...
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Kjøreutstyr
Må si at Klim Kodiak er den som frister mest. Litt mer touring enn Badlands. Mer ventilasjon enn Rukka i samme prisleie. Funderer på å kjøpe jakka i år og ei billig bukse fra et annet merke. Så kan jeg kanskje kjøpe Kodiakbuksa neste år. Skal jo kjøpe hansker og støvler også i år.
Alternativet er å kjøpe en dress av de rimeligste laminerte, men etter å ha studert detaljene på Klims klær...
Alternativet er å kjøpe en dress av de rimeligste laminerte, men etter å ha studert detaljene på Klims klær...
Re: Kjøreutstyr
Pengene er glemt neste år, men gleden over en dress som bare funker er der i mange år
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjøreutstyr
Kodiak er den Touring/asfalt orienterte utgaven av Badlands. Man mister nok litt funksjonalitet, men dressen sitter nok bedre i snittet enn Badlands gjør. Passer nok mye bedre enn Badlands til asfaltkjøring Er Kodiak jeg skal ha neste gang. Trolig om ikke så altfor lenge.
Det koster, men jeg er så innmari glad for at man har noe som funker til alt. Og det varer lenge og tåler langvarig og hyppig bruk.
Som nevnt har min dress vært brukt daglig med minst 4 av- og påkledninger daglig, noen dager mer. Aldri er det for varmt, noen ganger for kaldt, men da har jeg ikke nok under. På tur går jeg for ull, og det duger. De gangene jeg fryser gidder jeg ikke å kle meg skikkelig da jeg bare skal en kort tur.
Har sett litt på Rukka Realer. Da det medfølger et dunlag å ha på innsiden, men skeptisk til om den er luftig nok, og har nok lommer.
Hadde jeg kjørt sykkel noen turer i året kunne jeg lett greid meg med en billigdress og et regntrekk, men i det daglige må man ha noe som funker. Ellers tar man heller bilen.
Det koster, men jeg er så innmari glad for at man har noe som funker til alt. Og det varer lenge og tåler langvarig og hyppig bruk.
Som nevnt har min dress vært brukt daglig med minst 4 av- og påkledninger daglig, noen dager mer. Aldri er det for varmt, noen ganger for kaldt, men da har jeg ikke nok under. På tur går jeg for ull, og det duger. De gangene jeg fryser gidder jeg ikke å kle meg skikkelig da jeg bare skal en kort tur.
Har sett litt på Rukka Realer. Da det medfølger et dunlag å ha på innsiden, men skeptisk til om den er luftig nok, og har nok lommer.
Hadde jeg kjørt sykkel noen turer i året kunne jeg lett greid meg med en billigdress og et regntrekk, men i det daglige må man ha noe som funker. Ellers tar man heller bilen.
Re: Kjøreutstyr
Hatt Badlands (solgte da gikk ned 20kg så var bare altfor stor) og har Kodiak. Må si Badlands er eneste dualsport dressen hatt hvor følte som fullverdig også for asfaltkjøring.
Badlands og Kodiak er veldig like men Kodiak sitter litt tetter som man forventer av en landeveisdress og litt mindre stivt stoff. Og så er det noe med skinn. Badlands har jo superfabric på utsatte steder som etter sigende har høyere styrke enn skinn...men føler meg bare tryggere med skinn så det vare en bonus for meg. Par lommer mindre på Kodiak også, greit nok, da blir jakke litt mindre klumpete.
Ulempen med Kodiak er at ikke ideell for offroad, da vil man ha litt løsere og ledigere klær da man står og kjører og beveger kroppen mye mer. Kunne selvfølglig gått opp en størrelse men ble litt feil å ikke kjøpe riktig størrelse. Så Badlands er litt mer allround, fikser alt og er bra på alt.
Annen ulempe med Kodiak (og Badlands) er at sabla dyr så om man ikke er fornøyd har man brukt MYE penger på noe som ikke blir brukt så mye
Badlands og Kodiak er veldig like men Kodiak sitter litt tetter som man forventer av en landeveisdress og litt mindre stivt stoff. Og så er det noe med skinn. Badlands har jo superfabric på utsatte steder som etter sigende har høyere styrke enn skinn...men føler meg bare tryggere med skinn så det vare en bonus for meg. Par lommer mindre på Kodiak også, greit nok, da blir jakke litt mindre klumpete.
Ulempen med Kodiak er at ikke ideell for offroad, da vil man ha litt løsere og ledigere klær da man står og kjører og beveger kroppen mye mer. Kunne selvfølglig gått opp en størrelse men ble litt feil å ikke kjøpe riktig størrelse. Så Badlands er litt mer allround, fikser alt og er bra på alt.
Annen ulempe med Kodiak (og Badlands) er at sabla dyr så om man ikke er fornøyd har man brukt MYE penger på noe som ikke blir brukt så mye

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjøreutstyr
Er det jeg er litt redd for med Kodiak, og som gjør at jeg også vurderer Realer.
Badlands er jo rå med lommer og bevegelighet, men om jeg skal vurdere «hvor bra» jeg ser ut, så ser jeg rimelig teit ut med Badlands på. Er litt posete. Noen misliker også Badlands-en for dette.
Badlands er jo rå med lommer og bevegelighet, men om jeg skal vurdere «hvor bra» jeg ser ut, så ser jeg rimelig teit ut med Badlands på. Er litt posete. Noen misliker også Badlands-en for dette.
Re: Kjøreutstyr
Gikk for helt svart jakke/bukse, da blir det litt mindre Power RangerFredrikE24 skrev: 20 jan 2020, 10:56 Er det jeg er litt redd for med Kodiak, og som gjør at jeg også vurderer Realer.
Badlands er jo rå med lommer og bevegelighet, men om jeg skal vurdere «hvor bra» jeg ser ut, så ser jeg rimelig teit ut med Badlands på. Er litt posete. Noen misliker også Badlands-en for dette.

Personlig liker jeg stilen men siden også diller en del med dual sport/offroad/enduro så har jeg litt slagside i den retning, ser jo litt av Klim genene fra offroadverdenen. Og kjører Supermoto (KTM 990 SMR) som jo også har aner tilbake til offroad selv om er ganske langt unna utgangspunktet hvor man slang 17" hjul på cross sykkelen

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Kjøreutstyr
Trenger et kjapt råd. Skal kikke på brukt Rukka dress. Den har løs membran på innsiden. Dumt?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjøreutstyr
Usikker, men tror det beste er integrert membran i klesplaggforet framfor avtagbar membran på innsiden.niko skrev: 21 jan 2020, 13:32 Trenger et kjapt råd. Skal kikke på brukt Rukka dress. Den har løs membran på innsiden. Dumt?
En slik vil antakelig holde vannet ute etter å ha trengt seg forbi ytterforet, men ikke regnvannets kjølende effekt på kroppen...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjøreutstyr
Hvilken Rukka-variant ser du på?
Jeg vet at mange har klaget over at Rukkaen(hvertfall før) trekker vann til inn til indre membran, som gjør jakka tung, og litt kald i regnvær.
Tørker opp sent også.
Klim har det i ytterlaget. Selv min gamle dress har vannperler utenpå i regn.
Jeg vet at mange har klaget over at Rukkaen(hvertfall før) trekker vann til inn til indre membran, som gjør jakka tung, og litt kald i regnvær.
Tørker opp sent også.
Klim har det i ytterlaget. Selv min gamle dress har vannperler utenpå i regn.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Kjøreutstyr
Hei!
Jeg har en slik "billig" Rukka-dress som jeg kjøpte hos Louis i Hamburg for ca 7-8000 i 2015. Den har vært vasket utallige ganger, og har vel blitt brukt ca 50000km til nå. Ingen grunn til å bytte den ut denne sesongen heller...
Denne har en "løst hengende" membran mellom ytterstoffet og innerfóret. Med innerfór mener jeg det tynne stoffet på innsiden av jakken - innenfor der igjen er det en tynn "boblejakke" som er festet med glidelås og blir tatt ut når det er varmt nok.
Rukka kaller dette for Gore-Tex Liner:
http://www.rukka.com/motorsport/materials/#!gore-tex
Membranen fungerer utmerket - jeg kan kjøre hele dager i regnvær uten å bli våt gjennom. Ja, klærne blir tunge av regn og det må henge hele natten før det tørker - og alt i ytterlommene blir søkk vått.
Men det fungerer, og det var relativt "billig". Ser samme type jakker og bukser selges på tilbud av f.eks. MC-Oslo til en brukbar "høstpris". Om jeg kjøper samme type kvalitet neste gang vet jeg ikke, men det er ikke usannsynlig...
Mer om Rukka og Gore-Tex "pro" her (den er nesten dobbelt så dyr):
http://www.rukka.com/motorsport/materials#!gore-tex-pro
Jeg har en slik "billig" Rukka-dress som jeg kjøpte hos Louis i Hamburg for ca 7-8000 i 2015. Den har vært vasket utallige ganger, og har vel blitt brukt ca 50000km til nå. Ingen grunn til å bytte den ut denne sesongen heller...
Denne har en "løst hengende" membran mellom ytterstoffet og innerfóret. Med innerfór mener jeg det tynne stoffet på innsiden av jakken - innenfor der igjen er det en tynn "boblejakke" som er festet med glidelås og blir tatt ut når det er varmt nok.
Rukka kaller dette for Gore-Tex Liner:
http://www.rukka.com/motorsport/materials/#!gore-tex
Membranen fungerer utmerket - jeg kan kjøre hele dager i regnvær uten å bli våt gjennom. Ja, klærne blir tunge av regn og det må henge hele natten før det tørker - og alt i ytterlommene blir søkk vått.
Men det fungerer, og det var relativt "billig". Ser samme type jakker og bukser selges på tilbud av f.eks. MC-Oslo til en brukbar "høstpris". Om jeg kjøper samme type kvalitet neste gang vet jeg ikke, men det er ikke usannsynlig...
Mer om Rukka og Gore-Tex "pro" her (den er nesten dobbelt så dyr):
http://www.rukka.com/motorsport/materials#!gore-tex-pro
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Kjøreutstyr
Takker for alle gode tips og råd!
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjøreutstyr
Ser at MC Oslo har kampanje på BMW Enduroguard bukse og jakke. Det er dress med membran laminert i ytterlaget og brukbart med ventilasjon for 10500,- til sammen. Får bra kritikker rundt om kring. Selv om den ikke er helt på nivå med Klim, virker som det er mye dress for pengene.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjøreutstyr
Kjenner til flere som er fornøyde med BMW-utstyret.
Selv har jeg bare BMW sine 2in1 skinnhansker. De beste hanskene jeg har hatt hittil!
Selv har jeg bare BMW sine 2in1 skinnhansker. De beste hanskene jeg har hatt hittil!
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjøreutstyr
Viste seg at dette var for godt til å være sant. MC Oslo hadde surret med prisene på nettsida. Riktig pris på tilbud er ca. 12500,-. Nedtur!oivindg skrev: 23 jan 2020, 18:48 Ser at MC Oslo har kampanje på BMW Enduroguard bukse og jakke. Det er dress med membran laminert i ytterlaget og brukbart med ventilasjon for 10500,- til sammen. Får bra kritikker rundt om kring. Selv om den ikke er helt på nivå med Klim, virker som det er mye dress for pengene.

- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjøreutstyr
Ikke store forskjellen. Fikk du prøvd noe utstyr da?
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjøreutstyr
Det er det mentale med å tenke at du får kjøpt for 10500 og så få beskjed om at det blir 12500. Hadde de sagt 12500 fra start hadde jeg kanskje slått til og vært fornøyd.FredrikE24 skrev:Ikke store forskjellen. Fikk du prøvd noe utstyr da?
Har ikke prøvd ennå. Ventet på at de skulle få inn flere størrelser.
Re: Kjøreutstyr
Jeg var på samme kjøret i fjor på disse tider, altså "kjøpe-ny-dress"......
Bakgrunnen var at jeg egentlig var ganske lei av min Rukka-dress med liner. Etter skinnklær på 70 og 80-tallet, ble det plastikkjakke og bukse fra Bullson, tidlig på 90-tallet, og deretter ble det kjøreklær med GoreTex liner. Og nå var jeg altså lei av jakker og bukser som blir søkk piss blaute, blytunge, og iskalde, så fort det kommer litt skikkelig norsk sommervær.
Ergo bestemte jeg meg for at her skal innkjøpes laminerte klær. Øverst på hylla. Ferdig snakka.
Så da gikk jeg rett på og sjekket ut Rukkas utvalg av klær i Goretex Pro. Men de syns jeg var ganske tunge og klumpete, og var kun å oppdrive i svart. Sjekket også ut en del BMW-varianter. Samme med de, faktisk enda mer bomsete, tjukke, nærmest som snøscooter-dresser, hvor jeg følte meg som en overinnpakka barnehageunge som skulle ut i søla og kulda. Ikke tema
Da var det liksom bare å sikte seg inn på Klim da. Badlands. Og det ble kjøpt inn. Men vel hjemme iførte jeg meg habitten på nytt, og hadde den på en stund. Da fant jeg etterhvert ut at jeg syns hele greia hadde dårlig passform, og på toppen var den stiv og ubehagelig å ha på.
Tilbake på Speed sjekka jeg ut en dress fra Scott. Den er ikke Goretex Pro, men en rimeligere Goretex 3-lags laminat. I flg Maria på Speed hadde hun flere veldig fornøyde brukere av denne dressen, blant annet flere kjøreskolelærere.
Ok..... Den er 3-lags laminat. Jeg fikk den i lys grå, altså mindre varm i sola. Den har uttagbart for, godt med luftinger, jakka er såpass lang at den overlapper buksa godt, den har kraftigere glidelåser enn Klim og Rukka mellom jakke og bukse, og den er forbausende myk og behagelig å ha på seg, i forhold til de andre jeg hadde prøvd. I tillegg har den en høyere krage enn Klim, noe som gjør at det funker å bruke balaclava, dersom det er tema å kjøre langt i regn. Alt i alt fremsto hele greia som vesentlig mer hensiktsmessig for meg enn de andre jeg hadde sett på.
Til overmål sparte jeg en haug av tusenlapper, da den kom på ca 12.000,- i forhold til nærmere 19-20 for Rukka eller Klim.
Jeg skal ikke ljuge på meg 3 uker i sammenhengde regn, for jeg har bare brukt den 1 sesong, og ikke kjørt veldig mye. Men jeg har kjørt turer i regnvær, og er kjempefornøyd. Vannet preller av ytterstoffet, og det var jo mitt egentlig mål, å slippe å kjøre rundt med 100 kg vannballast og en iskald dress.
Så da anbefaler jeg folk å sjekke ut Scott Priority GT, for de som vurderer denne type klær.

Bakgrunnen var at jeg egentlig var ganske lei av min Rukka-dress med liner. Etter skinnklær på 70 og 80-tallet, ble det plastikkjakke og bukse fra Bullson, tidlig på 90-tallet, og deretter ble det kjøreklær med GoreTex liner. Og nå var jeg altså lei av jakker og bukser som blir søkk piss blaute, blytunge, og iskalde, så fort det kommer litt skikkelig norsk sommervær.
Ergo bestemte jeg meg for at her skal innkjøpes laminerte klær. Øverst på hylla. Ferdig snakka.

Så da gikk jeg rett på og sjekket ut Rukkas utvalg av klær i Goretex Pro. Men de syns jeg var ganske tunge og klumpete, og var kun å oppdrive i svart. Sjekket også ut en del BMW-varianter. Samme med de, faktisk enda mer bomsete, tjukke, nærmest som snøscooter-dresser, hvor jeg følte meg som en overinnpakka barnehageunge som skulle ut i søla og kulda. Ikke tema

Da var det liksom bare å sikte seg inn på Klim da. Badlands. Og det ble kjøpt inn. Men vel hjemme iførte jeg meg habitten på nytt, og hadde den på en stund. Da fant jeg etterhvert ut at jeg syns hele greia hadde dårlig passform, og på toppen var den stiv og ubehagelig å ha på.
Tilbake på Speed sjekka jeg ut en dress fra Scott. Den er ikke Goretex Pro, men en rimeligere Goretex 3-lags laminat. I flg Maria på Speed hadde hun flere veldig fornøyde brukere av denne dressen, blant annet flere kjøreskolelærere.
Ok..... Den er 3-lags laminat. Jeg fikk den i lys grå, altså mindre varm i sola. Den har uttagbart for, godt med luftinger, jakka er såpass lang at den overlapper buksa godt, den har kraftigere glidelåser enn Klim og Rukka mellom jakke og bukse, og den er forbausende myk og behagelig å ha på seg, i forhold til de andre jeg hadde prøvd. I tillegg har den en høyere krage enn Klim, noe som gjør at det funker å bruke balaclava, dersom det er tema å kjøre langt i regn. Alt i alt fremsto hele greia som vesentlig mer hensiktsmessig for meg enn de andre jeg hadde sett på.
Til overmål sparte jeg en haug av tusenlapper, da den kom på ca 12.000,- i forhold til nærmere 19-20 for Rukka eller Klim.
Jeg skal ikke ljuge på meg 3 uker i sammenhengde regn, for jeg har bare brukt den 1 sesong, og ikke kjørt veldig mye. Men jeg har kjørt turer i regnvær, og er kjempefornøyd. Vannet preller av ytterstoffet, og det var jo mitt egentlig mål, å slippe å kjøre rundt med 100 kg vannballast og en iskald dress.
Så da anbefaler jeg folk å sjekke ut Scott Priority GT, for de som vurderer denne type klær.

- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjøreutstyr
Da var valget tatt for min del. Bukse og jakke er bestilt. Så gjenstår det å se om størrelsene er riktige.
Valget falt på Klim Kodiak. Blå jakke og svart bukse. Jeg skal skrive litt om hvorfor det ble som det ble i bloggen min som er lenket til i signaturen.
Valget falt på Klim Kodiak. Blå jakke og svart bukse. Jeg skal skrive litt om hvorfor det ble som det ble i bloggen min som er lenket til i signaturen.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjøreutstyr
Gratulerer! Da regner jeg med at du skal kjøre masse masse masse med en slik RollsRoyce bekledning
Får jeg spørre hvor du handlet? Jeg står mellom Realer fra Rukka og Klim Kodiak. Jeg må prøve begge deler og det er ingen som har Kodiak inne i nærheten her. Jeg kjører hver dag året rundt og ser jo at det å ha Badlands-dressen i skapet til de varme dagene og Rukka Realer(som er varmere) til typisk nordisk bruk ikke er så dumt. Samtidig som jeg absolutt liker Klim sine luftemuligheter..

Får jeg spørre hvor du handlet? Jeg står mellom Realer fra Rukka og Klim Kodiak. Jeg må prøve begge deler og det er ingen som har Kodiak inne i nærheten her. Jeg kjører hver dag året rundt og ser jo at det å ha Badlands-dressen i skapet til de varme dagene og Rukka Realer(som er varmere) til typisk nordisk bruk ikke er så dumt. Samtidig som jeg absolutt liker Klim sine luftemuligheter..
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjøreutstyr
Takk. Jeg satser på at det blir mye kjøring, både småturer og noen skikkelige langturer etterhvert.FredrikE24 skrev: 14 mar 2020, 13:12 Gratulerer! Da regner jeg med at du skal kjøre masse masse masse med en slik RollsRoyce bekledning![]()
Jeg har bestilt fra Motorspeed. De var de eneste som hadde de riktige størrelsene på lager.Får jeg spørre hvor du handlet? Jeg står mellom Realer fra Rukka og Klim Kodiak. Jeg må prøve begge deler og det er ingen som har Kodiak inne i nærheten her. Jeg kjører hver dag året rundt og ser jo at det å ha Badlands-dressen i skapet til de varme dagene og Rukka Realer(som er varmere) til typisk nordisk bruk ikke er så dumt. Samtidig som jeg absolutt liker Klim sine luftemuligheter..
Ut fra det bildet jeg har dannet meg, kun fra surfing og synsing på nettet, så virker det som det er vanskelig å få én dress som dekker fire sesonger. Du kan vel gjøre det med f.eks. Kodiak, men da må du kjøpe den en størrelse for stor for å ha plass til mer tøy under og må "slite" med det i sommersesongen. Jeg hadde tenkt meg en tur til Motorspeed i dag, men velger å forholde meg til anbefalingene om å ikke reise privat hvis det ikke er helt nødvendig.