En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
KawaKjetil

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av KawaKjetil »

GS er ikke dårlig. En milsluker du kan kjøre 100-150 mil med på en dagsetappe uten å bli sliten.
Etter 6 år med GSA er min fasit at den sluker mange mil med masse bagasje. På resten av mine kriterier havner den nedover på listen.

Og som jeg har nevnt før i denne tråden, teknisk kvalitet scorer ikke BMW høyt på. Alt for mye recall, og det tyder på at BMW ikke prøver produktene skikkelig ut før de lanserer. Det siste nå var løse spiler på felgene på 18 modellen, hvor man så klart får nye felger av BMW. Ja, det skulle jo bare mangle. Utfallet av løse spiler kan være tragisk på feil sted til feil tid. Så jeg lurer litt på hvor kvalitetskontrollen til BMW svikter...?
Men allikevel selger det som hakka møkk :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 21 okt 2018, 09:24
Bjerknez skrev: 20 okt 2018, 22:59 Lyden er trist, sittestillingen sedat og motoren litt «slapp». Som redskap er den sikkert midt i blinken. Derav kallenavnet «traktor» :)
Er mer lyd i GS’en enn i våre sykler Bjerknez. Har prøvekjørt en GS selv, riktignok ikke lange turen. Hadde det ikke vært for vindskjermen hadde dette vært en prima sykkel. Savnet ingenting på den lille turen jeg hadde. Nå fikk jeg riktignok ikke presset den noe særlig men.

Fører har mye å si, har kjørt bak en stor GT på svingete landevei, og jeg måtte absolutt jobbe for å holde følge. Han tok meg litt ved en overraskelse kan du si. Og han greide å holde minst samme fart i svinger som jeg.

Ville nok ikke eid en GS selv, i hvertfall ikke med det første.
Noen ganger er ikke «mer lyd» bedre lyd. Den høres ut som en VW Boble. Eller vertfall minner meg om en med tanke på lyd. Jeg liker ikke den svære klumpete boxeren som stikker ut på hver side. Nå jar jeg ikke nevnt at S1000R er noen lydkonge heller, men det er en av grunnene til at jeg vurderer en Speed Triple RS. :knegg

1200RS var faktisk 8ngen dårlig sykkel. Jeg husker jeg likte den godt, men motoren var litt sånn mjeehhh.... vindskjerm kommer jeg heller sldri til å bli vant til. Da må det evt. Bli en sportstourer med kåpe. Dem tror jeg fungerer langt bedre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 20 okt 2018, 23:58
Bjerknez skrev: 20 okt 2018, 22:59 Jeg har kjørt bmw r1200 som har nøyaktig den samme motoren som GS. Helt greit med krefter nedover i registeret, men den mister fort pusten.

Ikke vanskelig å få til forbikjøringer med denne så klart, men det krever litt mer giring og prosessen blir mer anstrngt sammenlignet med sykler med mer krefter oppover i registeret.

Så ikke akkurat «spennende», men sikkert mer enn god nok for kundegruppen den er tiltenkt. At GS er en god sykkel isolert sett betviles ikke. Men en slik kommer ikke i min garasje vertfall.

Lyden er trist, sittestillingen sedat og motoren litt «slapp». Som redskap er den sikkert midt i blinken. Derav kallenavnet «traktor» :)
Om motoren teknisk sett er den samme trenger ikke si så mye. Uten at jeg kjenner til BMW sine sykler og motorer så veldig godt, vet jeg at motorene kan være spesialtilpasset de forskjellige modellene og ha veldig forskjellig karakteristikk. Slik som for Yamaha YZF-R1 og MT-10. Disse har samme motor, men er likevel veldig forskjellige.
Jeg kar kjørt R1200GS ved flere anledninger. Sist var Tore L sin fra Atna til Venabygd under forumtreffet i høst. Frisk og morsom sykkel det, ingenting å utsette på potensen i denne. Jeg ville naturligvis ikke sammenligne den med din, men du har også en helt annen sykkel og en helt annen motor.
Du kan ha rett i det kjellv. Men mener å huske at motor spesifikasjonene var helt like på papiret...

GS er utvilsomt et flott redskap for globetrotteren. Spennende blir den aldri i mine øyne, men nyttig er den helt sikkert. :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av TGR »

KawaKjetil skrev: 21 okt 2018, 13:10 Det siste nå var løse spiler på felgene på 18 modellen, hvor man så klart får nye felger av BMW. Ja, det skulle jo bare mangle. Utfallet av løse spiler kan være tragisk på feil sted til feil tid. Så jeg lurer litt på hvor kvalitetskontrollen til BMW svikter...?
Men allikevel selger det som hakka møkk :D
Jeg syntes det er betryggende at BMW sender ut factory recalls. Det vitner om en produsent som tar sine produkter og kunder på alvor.

Nå er ikke jeg kjent med problemet med disse spilene på 2018 modellene. Men jeg har et inntrykk av at den jevne GS-eier, som primært bruker sykkelen til touring på asfalt, ikke helt skjønner greia med slike eikehjul. De brukes jo nettopp fordi at de evner å flexe bittelitt, og på den måten fanger opp anslagsenergi ved kjøring i terreng eller på veldig dårlig vei. Der hvor en støpt felg får strukturelle skader, der flexer og overlever eikefelgen.

Men prisen man betaler for dette, er jo at eikene må etterstrammes fra tid til annen. I enduro-miljøer, så gjør man dette kanskje så ofte som hver dag, om man har kjørt lange harde etapper i ulendt terreng. Og når konstruksjonen er slik at felgen kan flekse, og eikene da naturligvis etterhvert vil løsne litt, ja så må de etterstrammes med 4 nm.

Det handler jo også litt om å være en kompetent eier.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5032
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av FredrikE24 »

Man har jo alle sine grunner til hvorfor man kjører MC og hva slags MC man velger å kjøre på.
Andre sykler blir jo ikke dårligere av den grunn.


GSen tiltaler meg veldig, og noen boblemotor er det vel ikke, er to sylindre for lite :) er jo et hav av muligheter rundt rigging på en GS, masse ekstrautstyr å få kjøpt, Kardang osv.

R1250GS er jo en facelift med en sprekere motor. Betydelig økning over hele registeret.

Nå er jeg BMW-entusiast vil jeg påstå, men det finnes allikevel BMW-modeller jeg absolutt ikke liker. R1100RS og RT feks. Helt borti natta. GSen derimot fra samme periode ser robust og brukandes ut. Ikke noe smykke akkurat, men tror ikke det er meningen. Likeså med motoreffekt.
Det er ikke så veldig mange år siden BMW for første gang krysset 100-grensa hva effekt angår. Dette med K1200RS i 1997. Samtidig hadde den gang R1100GS og den noe senere R1150GS mellom 60 og 80hk. Folk kjørte jo jorda rundt like fint allikevel, men den nye GSen er bare mye bedre.

KawaKjetil

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av KawaKjetil »

TGR skrev: 21 okt 2018, 17:18
KawaKjetil skrev: 21 okt 2018, 13:10 Det siste nå var løse spiler på felgene på 18 modellen, hvor man så klart får nye felger av BMW. Ja, det skulle jo bare mangle. Utfallet av løse spiler kan være tragisk på feil sted til feil tid. Så jeg lurer litt på hvor kvalitetskontrollen til BMW svikter...?
Men allikevel selger det som hakka møkk :D
Jeg syntes det er betryggende at BMW sender ut factory recalls. Det vitner om en produsent som tar sine produkter og kunder på alvor.

Nå er ikke jeg kjent med problemet med disse spilene på 2018 modellene. Men jeg har et inntrykk av at den jevne GS-eier, som primært bruker sykkelen til touring på asfalt, ikke helt skjønner greia med slike eikehjul. De brukes jo nettopp fordi at de evner å flexe bittelitt, og på den måten fanger opp anslagsenergi ved kjøring i terreng eller på veldig dårlig vei. Der hvor en støpt felg får strukturelle skader, der flexer og overlever eikefelgen.

Men prisen man betaler for dette, er jo at eikene må etterstrammes fra tid til annen. I enduro-miljøer, så gjør man dette kanskje så ofte som hver dag, om man har kjørt lange harde etapper i ulendt terreng. Og når konstruksjonen er slik at felgen kan flekse, og eikene da naturligvis etterhvert vil løsne litt, ja så må de etterstrammes med 4 nm.

Det handler jo også litt om å være en kompetent eier.
Betryggende at det kommer recall, men ikke betryggende at det er så mange av dem. Det vitner ikke om kvalitet.
Det tar også sin tid å få dette utført på verksted, en tid som kunne vært brukt mer fornuftig enn å sitte i kaffebaren til verkstedet og vente på sykkelen får nye og kanskje like dårlige komponenter.
Mange er ikke kompetente til å vite hvordan en strammer spiler eller at det i det hele tatt skal sjekkes.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av TGR »

KawaKjetil skrev: 21 okt 2018, 18:27 Betryggende at det kommer recall, men ikke betryggende at det er så mange av dem. Det vitner ikke om kvalitet.
Det tar også sin tid å få dette utført på verksted, en tid som kunne vært brukt mer fornuftig enn å sitte i kaffebaren til verkstedet og vente på sykkelen får nye og kanskje like dårlige komponenter.
Mange er ikke kompetente til å vite hvordan en strammer spiler eller at det i det hele tatt skal sjekkes.
Ikke vanskelig å være enig med deg i dette. Men samtidig så forundrer det meg at det er flere i denne tråden som beskriver dette som et kjempeproblem... Hvor kommer dette plutselig fra? BMW er jo tvert i mot velrennomert og kjent for å levere kvalitet?

Jeg har hatt mange BMW'er, og jeg kjenner mange andre som også har hatt mange, men jeg har aldri hørt noen klage på mange feil, slik det beskrives i tråden her.

Og hvordan kan det ha seg at et gitt merke, og en gitt modell, kan ha oppnådd å være europas mest solgte mc, og testvinner i 6 år på rad, hvis det haglet med feil og dårlig kvalitet?

Jeg finner bare ikke logikken her...... :scratch

ZZR-Erling

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av ZZR-Erling »

TGR skrev: 21 okt 2018, 00:30
ZZR-Erling skrev: 21 okt 2018, 00:11 Er ganske stor forskjell på gamle boxern og den siste som er delvis vannavkjølt... Som natt og dag vedr vibrasjoner, pigghet og girkasse... Men, for svær, dæv og upresis til at jeg vil ha en.. Og ikke sexy 😁
Kan hende, jeg har kun kjørt de luftavkjølte, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Men den er ikke svær, bare høy. Lett i vekt, lett å handtere, og lettkjørt. Og om den er sexy, det avgjør øyet som ser.

Men, dævv og upresis? Det er en reise-enduro, ikke en r-sykkel. Til sitt bruk er den en helt superb "Go anywhere-bike". Og allikevel, med rett mann i salen, på vanlig norsk landevei, så henger den på en hvilken som helst plastikkracer. Mer enn presis nok, stiv og fin, bra dreiemoment, og med supre bremser.

Og hvis man på død og liv vil ha en sykkel som gjør at man føler seg som Rossi, med en smule kjappere styregeometri (hva man nå enn skal med det på vanlig vei) så kjøper man ikke en reise-enduro. De er til andre formål. Det blir jo helt feil å slakte GS fordi at det finnes andre sykler som egner seg bedre på bane. :scratch
...på vei!
:prf

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av TGR »

ZZR-Erling skrev: 21 okt 2018, 19:28 ...på vei!
:prf
Joda, hvis du tenker på "vei" type Isle of Man. :crazy:
Men vanlig landevei, i forsvarlige hastigheter med tanke på annen trafikk, folk, unger, dyr osv, nix.
Finnes ikke noe bedre allroundsykler enn GS.
Det finnes mer komfortable sykler, mindre komfortable sykler, raskere sykler, lettere sykler, penere sykler, and the list goes on and on...... Men det finnes ingen bedre allround sykkel.
Leste et sted at ca 70% av tunge mc på tur i europa er en GS.
Var i Kroatia i sommer, og det tøyt GS'er overalt, altså folk fra lenger nord i europa, på tur.
Det blir bare litt teit å hevde hardnakka at alle disse tar feil, og at det er en håndfull forumitter på Mcsiden.no som har fasit :lol

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av L-NA »

Renault Clio er Europas mest solgte bil... :-k
Jeg bare nevner det..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev: 21 okt 2018, 00:27
[Jeg har kjørt bmw r1200 som har nøyaktig den samme motoren som GS]. Helt greit med krefter nedover i registeret, men den mister fort pusten.

Ikke vanskelig å få til forbikjøringer med denne så klart, men det krever litt mer giring og prosessen blir mer anstrngt sammenlignet med sykler med mer krefter oppover i registeret.

Så ikke akkurat «spennende», men sikkert mer enn god nok for kundegruppen den er tiltenkt. At GS er en god sykkel isolert sett betviles ikke. Men en slik kommer ikke i min garasje vertfall.

Lyden er trist, sittestillingen sedat og motoren litt «slapp». Som redskap er den sikkert midt i blinken. Derav kallenavnet «traktor» :)
Motormappingen er ikke lik, og gearingen er forskjellig. GS'en har lavere gearing, og er mappet for mer effekt/vridmoment lavere i turtallsområdet. Så der har du litt feil.
Jeg har fått kjørt endel GS/GSA det siste året, både on og offroad (slik kombikjøring jeg helst bedriver) og jeg oppfatter den hverken som dævv, upresis eller uspennende.
Tvert imot, jeg har fått testet og eid det meste i "GS-klassen" (GSA, Tiger, SuperAdv, SuperTenere, AfricaTwin) de siste to sesongene, og har en soleklar oppfatning av hva min neste sykkel blir :yeyeye

Klart, er man vant med, og foretrekker kontinentkryssere med super aerodynamikk og hundreogblomkål hestekrefter (Busa, ZZR og K1300 m.fl) blir jo det aller meste annet i MC verden både dødt, upresist og spennende.
Men det er jo en helt annen klasse av sykler, og for tiden er det adventureklassen som med sin allsidighet, komfort og kjøreglede som tiltaler MEG.
Dette kan endre seg, en tid var streetfightere det kjekkeste å kjøre, før det var det enkle offroader, og før det igjen kjørte jeg cruiser.
Jammen godt at ikke alle liker GSklassen og gruskjøring, det hadde blitt både trangt og kjedelig :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KawaKjetil

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av KawaKjetil »

TGR skrev: 21 okt 2018, 19:00
KawaKjetil skrev: 21 okt 2018, 18:27 Betryggende at det kommer recall, men ikke betryggende at det er så mange av dem. Det vitner ikke om kvalitet.
Det tar også sin tid å få dette utført på verksted, en tid som kunne vært brukt mer fornuftig enn å sitte i kaffebaren til verkstedet og vente på sykkelen får nye og kanskje like dårlige komponenter.
Mange er ikke kompetente til å vite hvordan en strammer spiler eller at det i det hele tatt skal sjekkes.
Ikke vanskelig å være enig med deg i dette. Men samtidig så forundrer det meg at det er flere i denne tråden som beskriver dette som et kjempeproblem... Hvor kommer dette plutselig fra? BMW er jo tvert i mot velrennomert og kjent for å levere kvalitet?

Jeg har hatt mange BMW'er, og jeg kjenner mange andre som også har hatt mange, men jeg har aldri hørt noen klage på mange feil, slik det beskrives i tråden her.

Og hvordan kan det ha seg at et gitt merke, og en gitt modell, kan ha oppnådd å være europas mest solgte mc, og testvinner i 6 år på rad, hvis det haglet med feil og dårlig kvalitet?

Jeg finner bare ikke logikken her...... :scratch
Ikke noe plutselig for meg, har eid BMW i fra mars 2010 til april 2017 :D Kan bare si at jeg har opplevd for mye bugs med Canbus, elektrisk, brytere, sensorer, bremser etc på mine 2 tidligere BMW - hhv 2009 og 2010 modeller. Også kjørekompiser har opplevd dette med nyere modeller samt andre bugs. At de har tålmodighet til dette er for meg en gåte :lol
Det kan bli dyrt å være eier av en tilårskommen BMW om 5-10 år når 5 års garanti er utgått.

Jeg forventer at en sykkel til over 300k kr fungerer knirkefritt. Min påstand er at kvantitet går på bekostning av kvalitet. Dette er synd, for de er noen fantastiske kjøremaskiner med en herlig ergonomi!!
At de selger godt kan blant annet tilgodeskrives BMW sin salgs strategi og markedsavdeling. De treffer rett i hjerterota til potensielle bemidlede kjøpere med all elektronikken.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Rune75 »

L-NA skrev: 21 okt 2018, 20:10 Renault Clio er Europas mest solgte bil... :-k
Jeg bare nevner det..
Ehhh, nei. Vw Golf er Europas mest solgte bil. En skikkelig allrounder, ikke ulikt GS'n.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av TGR »

KawaKjetil skrev: 21 okt 2018, 20:27 Ikke noe plutselig for meg, har eid BMW i fra mars 2010 til april 2017 :D Kan bare si at jeg har opplevd for mye bugs med Canbus, elektrisk, brytere, sensorer, bremser etc på mine 2 tidligere BMW - hhv 2009 og 2010 modeller. Også kjørekompiser har opplevd dette med nyere modeller samt andre bugs. At de har tålmodighet til dette er for meg en gåte :lol
Det kan bli dyrt å være eier av en tilårskommen BMW om 5-10 år når 5 års garanti er utgått.

Jeg forventer at en sykkel til over 300k kr fungerer knirkefritt. Min påstand er at kvantitet går på bekostning av kvalitet. Dette er synd, for de er noen fantastiske kjøremaskiner med en herlig ergonomi!!
At de selger godt kan blant annet tilgodeskrives BMW sin salgs strategi og markedsavdeling. De treffer rett i hjerterota til potensielle bemidlede kjøpere med all elektronikken.
Ok. Jeg har aldri hatt noen nyere BMW enn 2006, så da blir jeg svar skyldig på nyere modeller. Kanskje de gamle er best... :-k

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5032
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av FredrikE24 »

Fattern har hatt sin 09 K1300GT i mange år nå og kjørt snart 70k. Ikke et feilslag der hvertfall.
Jeg kan jo si det samme om mine etter å ha fyllt på ny bensin på K100en da den bestod av en hel masse vann.

Hører ingen klaging fra kollegaer heller, bare lovord :) vi er vel 15 på jobb som kjører sykkel, 11 av disse er BMW. De er mellom 07 og 18 modeller.

KawaKjetil

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av KawaKjetil »

TGR skrev: 21 okt 2018, 20:35 Ok. Jeg har aldri hatt noen nyere BMW enn 2006, så da blir jeg svar skyldig på nyere modeller. Kanskje de gamle er best... :-k
Mitt inntrykk er at de er bedre jo eldre de er :thumleft

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av L-NA »

Rune75 skrev: 21 okt 2018, 20:29
L-NA skrev: 21 okt 2018, 20:10 Renault Clio er Europas mest solgte bil... :-k
Jeg bare nevner det..
Ehhh, nei. Vw Golf er Europas mest solgte bil. En skikkelig allrounder, ikke ulikt GS'n.
Ehh ja inkl. e-Golf...

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av Rune75 »

L-NA skrev: 21 okt 2018, 20:42
Rune75 skrev: 21 okt 2018, 20:29
L-NA skrev: 21 okt 2018, 20:10 Renault Clio er Europas mest solgte bil... :-k
Jeg bare nevner det..
Ehhh, nei. Vw Golf er Europas mest solgte bil. En skikkelig allrounder, ikke ulikt GS'n.
Ehh ja inkl. e-Golf...
Uten e-golf også, med god margin. E-golf er forøvrig også en bil.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av AJ »

BMW GS overlegent mest solgt i Europa:
https://www.visordown.com/features/moto ... st-sellers

Den trenden er det all grunn til å tro fortsetter med den nye 1250'en.
I likhet med Volkswagen har BMW lykkes usedvanlig godt, VW med Golfmodellen og BMW med GS'en

Golf er, som allerede nevnt, mest solgte bilmodell i Europa etterfulgt av Renault Clio:
https://www.best-selling-cars.com/europ ... ar-models/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

ZZR-Erling

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av ZZR-Erling »

TGR skrev: 21 okt 2018, 19:52
ZZR-Erling skrev: 21 okt 2018, 19:28 ...på vei!
:prf
Joda, hvis du tenker på "vei" type Isle of Man. :crazy:
Men vanlig landevei, i forsvarlige hastigheter med tanke på annen trafikk, folk, unger, dyr osv, nix.
Finnes ikke noe bedre allroundsykler enn GS.
Det finnes mer komfortable sykler, mindre komfortable sykler, raskere sykler, lettere sykler, penere sykler, and the list goes on and on...... Men det finnes ingen bedre allround sykkel.
Leste et sted at ca 70% av tunge mc på tur i europa er en GS.
Var i Kroatia i sommer, og det tøyt GS'er overalt, altså folk fra lenger nord i europa, på tur.
Det blir bare litt teit å hevde hardnakka at alle disse tar feil, og at det er en håndfull forumitter på Mcsiden.no som har fasit :lol
De tar ikke feil, men for meg så er det feil gatebike..! Du kan ikke diktere meg, og si at den rette er en GS..

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av TGR »

ZZR-Erling skrev: 21 okt 2018, 21:59 De tar ikke feil, men for meg så er det feil gatebike..! Du kan ikke diktere meg, og si at den rette er en GS..
Det er helt riktig, jeg kan ikke diktere deg, og det mener jeg heller ikke å gjøre. Jeg bare reagerer på at svært mange som kommenterer i denne tråden, de lirer av seg en masse negativt om en av tidenes mest populære mc'er. Da tenker jeg at det er greit å komme med noen motforestillinger. Ække verre enn det... :vs

KawaKjetil

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av KawaKjetil »

Hmm, har en VW Golf VI som overrasket meg med at den måtte få kirurgisk behandling for skifte av EGR ventil da den var bare 48000 km gammel. Kostet bare 22 lapper hos Møller.

Vet ihvertfall hva jeg ikke skal ha neste gang


Sent from my iPhone using Tapatalk

ZZR-Erling

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av ZZR-Erling »

TGR skrev: 21 okt 2018, 22:04
ZZR-Erling skrev: 21 okt 2018, 21:59 De tar ikke feil, men for meg så er det feil gatebike..! Du kan ikke diktere meg, og si at den rette er en GS..
Det er helt riktig, jeg kan ikke diktere deg, og det mener jeg heller ikke å gjøre. Jeg bare reagerer på at svært mange som kommenterer i denne tråden, de lirer av seg en masse negativt om en av tidenes mest populære mc'er. Da tenker jeg at det er greit å komme med noen motforestillinger. Ække verre enn det... :vs
Ja, det er greit og klart :vs

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av TGR »

KawaKjetil skrev: 21 okt 2018, 22:06 Hmm, har en VW Golf VI som overrasket meg med at den måtte få kirurgisk behandling for skifte av EGR ventil da den var bare 48000 km gammel. Kostet bare 22 lapper hos Møller.

Vet ihvertfall hva jeg ikke skal ha neste gang Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
De fleste biler får problemer med EGR og DPF. Og jo mer bykjøring, jo fortere trøbbel. Neste gang kan du jo oppsøke en som flasher ECU, deaktiverer EGR, og tømmer DPF 👍😊 Problem solved 👍😎

KawaKjetil

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.

Legg inn av KawaKjetil »

TGR skrev:
KawaKjetil skrev: 21 okt 2018, 22:06 Hmm, har en VW Golf VI som overrasket meg med at den måtte få kirurgisk behandling for skifte av EGR ventil da den var bare 48000 km gammel. Kostet bare 22 lapper hos Møller.

Vet ihvertfall hva jeg ikke skal ha neste gang Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
De fleste biler får problemer med EGR og DPF. Og jo mer bykjøring, jo fortere trøbbel. Neste gang kan du jo oppsøke en som flasher ECU, deaktiverer EGR, og tømmer DPF BildeBilde Problem solved BildeBilde
Takk for tipset Bilde Har skjønt at EGR ventil og miljøvennlig «planteolje» diesel ikke er god kombinasjon på bykjøring.
Kan hende jeg kan ha bilen i noen år til da Bilde Den har knappe 72’ på telleren nå, så problemet kommer igjen om et par år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar