OleB-logg - Søndagstur om Smia :-)
Re: OleB-logg
En blir fjern i blikket av sånne piller ihvertfall. Byens sjefsknarker, en gammel skolekamerat av meg,døde i sommer etter 41 år på kjøret. De 2 siste månedene ville legene gi ham daglig morfin som smertelindring. Men det ville pasienten ikke ha 

- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Uff uff det er mange triste sjeler der ute. I Psykiatrien ser jeg litt av dette bare ungdomene 

Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
- OleB
- Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
har blitt så voldsomt dagens kjemi - ei pille og så er hue blåst om du er riktig heldig
ting tok litt mer tid før når det stort sett var saker som vokste opp av jorda som ble tatt inn.
Tidlige tiders syretripper ble vel ikke den store slageren - heldigvis. Nå virker det som det er frit frem for alt mulig.
ting tok litt mer tid før når det stort sett var saker som vokste opp av jorda som ble tatt inn.
Tidlige tiders syretripper ble vel ikke den store slageren - heldigvis. Nå virker det som det er frit frem for alt mulig.

-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
Jeg er sannelig glad for at ingen av ungene har falt i narkoens klør ! Det er bånn i bøtta.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Er liksom helt greit å bruke litt tid og penger på andre ting for å holde de unna ja.... 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Min fastlege henviste meg til Elverum sykehus for ultralyd mandag,fikk svar derfra onsdag med undersøkelse torsdag om ei uke.
Helsevesenet gjør sitt ytterste,folkens!!
Har erfaring for at det dessverre er noe mer venting hos englene i psykiatrien !!Men pågangen er jo eksploderende der ,dessverre..... :[-o<

Helsevesenet gjør sitt ytterste,folkens!!
Har erfaring for at det dessverre er noe mer venting hos englene i psykiatrien !!Men pågangen er jo eksploderende der ,dessverre..... :[-o<
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- OleB
OleB-logg - Endelig på to hjul etter en laaaang vinter
Her på lavlandet østafjells har det forsåvidt vært vær og føreforhold for to hjul en stund, men det er ikke støtt alle ting passer allikevel.
Har kikka innom tohjulingen en gang i mellom i vinter - lada litt batteri og, i motsetning til de fleste andre ser det ut til, ikke gjort noe som helst med kjøredoningen
Prøvde såvidt å få start på greiene tidligere i uka, men da var ikke Bayerske Makkverket i det medgjørlige hjørnet.
I går ettermiddag derimot fant det lunefulle vesenet ut at det var ok å sette i gang litt. Gikk vel i mine ører ikke helt pent til å begynne med, men jevnere etterhvert som tempen steg.
Tror nok jeg bør dytte greiene innom en hærværende MC-workshop og få justert litt greier + skifta olje, smurt og sjekka forholda rund baut.
Dekk ser så langt jeg kan skjønne bra ut, men hva vet vel jeg om dekk til tohjuling.....
Kjørte en liiiiiten tur - (bare for å få varmen i motor selvfølgelig
) og det var akkurat så moro som jeg husket fra i fjor. Og ikke rent lite kaldt.... når man "skal bare" blir det litt tilfeldig hva man tar på av varme greier under kjøredressen.
I løpet av uka bør doningen være fit for fight tenker jeg, og da bør det vel bli en liten tur til helga ihvertfall
gleder meg!

Har kikka innom tohjulingen en gang i mellom i vinter - lada litt batteri og, i motsetning til de fleste andre ser det ut til, ikke gjort noe som helst med kjøredoningen

Prøvde såvidt å få start på greiene tidligere i uka, men da var ikke Bayerske Makkverket i det medgjørlige hjørnet.
](./images/smilies/grrr.gif)
Tror nok jeg bør dytte greiene innom en hærværende MC-workshop og få justert litt greier + skifta olje, smurt og sjekka forholda rund baut.
Dekk ser så langt jeg kan skjønne bra ut, men hva vet vel jeg om dekk til tohjuling.....
Kjørte en liiiiiten tur - (bare for å få varmen i motor selvfølgelig

I løpet av uka bør doningen være fit for fight tenker jeg, og da bør det vel bli en liten tur til helga ihvertfall

- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Hærlig OleB, hærlig!
Vi her litt lengre nord har fått en liten bråstopp i oppvarminga av sesongen. Men håper selv å kunne starte sesongen på nytt, til neste helg
. April er alltid litt lunefull, men mai er ikke langt unna, og da er vi fra "pre-sesong" til "i-sesong" 
Vi her litt lengre nord har fått en liten bråstopp i oppvarminga av sesongen. Men håper selv å kunne starte sesongen på nytt, til neste helg

- OleB
OleB-logg - Søndagstur til SmiaMC
Med så nydelig vær som i dag måtte jeg få lufta meg litt synes jeg.
Har pusla litt med tohjulingen i uka som har gått - skifta olje+filter, sjekka bremse-ting osv.
Men har da ikke kjøredoning for å kjæle med den - kjøre er tingen synes nå jeg
La turen på litt "bakveier" inn etter fjorden til jeg var ved Vestby og tok E6 siste biten til Oslofjortunellen.
Ruta over Klokkarstua og Hov og ferge til Svelvik var riktig så trivelig - kontrasten til å kjøre E6 var ihvertfall ganske grell
Vel fremme ved SmiaMC ble det vaffel og kaffe og rogg var guide og viste rundt i huset.
Imponerende hva de har fått til så langt, og videre planer for huset mangla det heller ikke på
bare å ta av seg hatten (hjelmen...)
Returnerte via Horten og ferga til Moss.
Gjør gjerne sånn tur oftere - men det hadde ikke gjort noe om det var litt varmere

Har pusla litt med tohjulingen i uka som har gått - skifta olje+filter, sjekka bremse-ting osv.
Men har da ikke kjøredoning for å kjæle med den - kjøre er tingen synes nå jeg

La turen på litt "bakveier" inn etter fjorden til jeg var ved Vestby og tok E6 siste biten til Oslofjortunellen.
Ruta over Klokkarstua og Hov og ferge til Svelvik var riktig så trivelig - kontrasten til å kjøre E6 var ihvertfall ganske grell
Vel fremme ved SmiaMC ble det vaffel og kaffe og rogg var guide og viste rundt i huset.
Imponerende hva de har fått til så langt, og videre planer for huset mangla det heller ikke på

Returnerte via Horten og ferga til Moss.
Gjør gjerne sånn tur oftere - men det hadde ikke gjort noe om det var litt varmere

- Intruder
Enig med deg,Ole B , E6 er vel egentlig ingen vei for annet enn å flytte på seg.
Andre veier gir mer avslapning liksom,tiltross for mye dårlige veier....

Andre veier gir mer avslapning liksom,tiltross for mye dårlige veier....

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- OleB
He he - var borti noe telehiv fra hel.... :-# - og duverden så mye huller og sprekker i asfalten det er rundtomkringIntruder skrev:........
Andre veier gir mer avslapning liksom,tiltross for mye dårlige veier....![]()
![]()
![]()
men med farta på "sånn passe" er det allikevel en mye bedre tur enn E6 og lignende

- Globe
- Kontakt:
Moro å registrere at det begynner å bli liv i bloggen din igjen OleB
Den "runden" du har vært på kjenner jeg godt, har slekt og venner på bl.a. Sætre, Klokkarstua og Svelvik. Mange artige svinger og strekk der...selv med bil
Hva gjelder temperaturen kan jeg ikke annet enn å være helt enig med deg, her i Trøndelagen har det vært altor kaldt i helga, snø i lufta faktisk!
Da er det en liiiiten trøst å få lese om andres utflukter

Den "runden" du har vært på kjenner jeg godt, har slekt og venner på bl.a. Sætre, Klokkarstua og Svelvik. Mange artige svinger og strekk der...selv med bil

Hva gjelder temperaturen kan jeg ikke annet enn å være helt enig med deg, her i Trøndelagen har det vært altor kaldt i helga, snø i lufta faktisk!
Da er det en liiiiten trøst å få lese om andres utflukter

- OleB
Jeg prøver å skrive litt når jeg har noe å skrive om
men jeg er nok for det meste "litt kortfattet"
Tempen her sørpå er nok hakket bedre enn hos deg, men jeg vil ikke kalle det behagelig akkurat - har begynt å tenke i baner som hel kjøredress med pels inni. Noe ala tørrdrakter til dykking
(kanskje gamle vikingen passer utapå kjøredressen??)
Snøbygene håper jeg du beholder i Trøndelag
Neste helg er det PlankeMC her i byen - håpet er pent være og mye folk. Du får emigrere sydover for en stund
http://plankemc.net

Tempen her sørpå er nok hakket bedre enn hos deg, men jeg vil ikke kalle det behagelig akkurat - har begynt å tenke i baner som hel kjøredress med pels inni. Noe ala tørrdrakter til dykking

Snøbygene håper jeg du beholder i Trøndelag

Neste helg er det PlankeMC her i byen - håpet er pent være og mye folk. Du får emigrere sydover for en stund

http://plankemc.net
- OleB
OleB-logg - Fa.... det snør
Trodde jeg sa klart fra at snøbyger kunne dere beholde lenger nord i landet
(er nesten sikker på at det er Globe som har sendt detta sørover)
men her er drittværet uansett..... Kan vel konkludere med at det blir IKKE tur på to hjul i dag
Det værste er at det ser heller ut som det øker på når det heller burde gå over til regn
prøver meg med et lite stemningsbilde

Håper været viser seg fra en bedre siden når PlankeMC har sin årlige happening på lørdag
webside: http://www.plankemc.net

men her er drittværet uansett..... Kan vel konkludere med at det blir IKKE tur på to hjul i dag

Det værste er at det ser heller ut som det øker på når det heller burde gå over til regn
prøver meg med et lite stemningsbilde

Håper været viser seg fra en bedre siden når PlankeMC har sin årlige happening på lørdag
webside: http://www.plankemc.net

- Globe
- Kontakt:
Den snøen du viser til...er nok en nær slektning av den herifra...for vi har den fortsatt hengene i lufta her
Men...ærlig talt OleB...det blir jo rent, pent, lyst og trivelig ute med litt snø da??...

Men...ærlig talt OleB...det blir jo rent, pent, lyst og trivelig ute med litt snø da??...

- OleB
ja - for det har vi jo nesten ikke hatt noe av før i vinter...... eller?????Globe skrev:Den snøen du viser til...er nok en nær slektning av den herifra...for vi har den fortsatt hengene i lufta her![]()
Men...ærlig talt OleB...det blir jo rent, pent, lyst og trivelig ute med litt snø da??...![]()

- OleB
OleB-logg - PlankeMC
Når lokale MC-klubber drar i gang den årlig PlankeMC må man jo trille til byen og kikke litt
Mye tohjulinger og folk i sentrum. Triverlig å rusle rundt og kikke på "verktøyet" og prate med kjente og ukjente. Været viste seg fra sin aller beste side - bare sol og deilig
Det har vært MYE skriverier om tilstedeværelse av endel 1%-klubber på PlankeMC, og de var representert alle sammen så vidt jeg kunne se. Også Onkel Blå hadde møtt opp i betydelig antall + helikopter som hang over byen i timesvis og bråkte (filmet vel formodentlig alle de kriminelle MC-folka
)
Mye HD-greier utstilt, og et par klubber hadde giddet å sette opp litt telt for å vise seg fram litt. Jeg undrer meg litt på hvor ikke-HD-klubbene var???? Det finnes da såvidt jeg vet opptil flere her i byen, men sånn som det ser ut nå utvikler PlankeMC seg mer og mer i retning av et rent HD-treff. Synd for de mange som synes det er helt greit å trille rundt på andre ting.
Jeg hadde også ønsket å se f.eks NMCU og MC-avdelingen til politiet der - tenk hvilken mulighet til å drive med en smule "folkeopplysning". Det er stort mangfold i MC-Norge, men desverre ser det for meg ut som PlankeMC begynner å bli litt "enfoldig". Håper det for fremtiden blir en litt annen vinkling på profilen.
Bilder:

Mye tohjulinger og folk i sentrum. Triverlig å rusle rundt og kikke på "verktøyet" og prate med kjente og ukjente. Været viste seg fra sin aller beste side - bare sol og deilig

Det har vært MYE skriverier om tilstedeværelse av endel 1%-klubber på PlankeMC, og de var representert alle sammen så vidt jeg kunne se. Også Onkel Blå hadde møtt opp i betydelig antall + helikopter som hang over byen i timesvis og bråkte (filmet vel formodentlig alle de kriminelle MC-folka

Mye HD-greier utstilt, og et par klubber hadde giddet å sette opp litt telt for å vise seg fram litt. Jeg undrer meg litt på hvor ikke-HD-klubbene var???? Det finnes da såvidt jeg vet opptil flere her i byen, men sånn som det ser ut nå utvikler PlankeMC seg mer og mer i retning av et rent HD-treff. Synd for de mange som synes det er helt greit å trille rundt på andre ting.
Jeg hadde også ønsket å se f.eks NMCU og MC-avdelingen til politiet der - tenk hvilken mulighet til å drive med en smule "folkeopplysning". Det er stort mangfold i MC-Norge, men desverre ser det for meg ut som PlankeMC begynner å bli litt "enfoldig". Håper det for fremtiden blir en litt annen vinkling på profilen.
Bilder:

- Intruder
Skulle gjerne cruisa rundt i Brumunddal med en slik,

men så "Se den gamle kallen der da........
Nei,får overlate det til noen andre......
Kanskje Ole B.som brakte temaet på banen

men så "Se den gamle kallen der da........

Nei,får overlate det til noen andre......

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- OleB
OleB-logg - PlankeMC i lokalpressa
lokalavisen har vært og tatt litt bilder osv + rapporterer om (mulige??) konflikter i 1%-miljøene
http://www.f-b.no/bildeserier/nyheter-b ... -1.5240215

http://www.f-b.no/nyheter/politiet-hind ... -1.5240052

http://www.f-b.no/nyheter/torget-tettpa ... -1.5239781
http://www.f-b.no/bildeserier/nyheter-b ... -1.5240215
http://www.f-b.no/nyheter/politiet-hind ... -1.5240052

http://www.f-b.no/nyheter/torget-tettpa ... -1.5239781
- OleB
OleB-logg - Bare liiiiten tur i kveldinga i dag
har da litt annet å gjøre enn å kjøre på to hjul også
, så i dag ble det en liiten tur bare. Innom postkontoret med et par brev og et par-tre "snarveier" for å ikke komme så grådig fort hjem
Tørre veier og sola skinner, men jeg må si det er "nedre komforttemperatur" - ser frem til at tempen jekker seg opp en fire fem hakk. Den dyre varianten er vel å kjøpe kjøredress med plass til MYE varmt tøy under....
vel,.... ikke med det første ihvertfall

Tørre veier og sola skinner, men jeg må si det er "nedre komforttemperatur" - ser frem til at tempen jekker seg opp en fire fem hakk. Den dyre varianten er vel å kjøpe kjøredress med plass til MYE varmt tøy under....

- OleB
OleB-logg - Ryk og Reis treff
Jeg må si jeg har vært litt i tvil i forkant av dette treffet
værmelderne har jo aldeles ikke fått til å bestemme seg for hva de skulle servere av vær. Fredag morgen så det derimot ut til å bli riktig så bra, og jeg pakka på tohjulingen litt mat, telt og andre livsnødvendigheter
for å overleve en stund på skauen hos Rotor
Været på fredag ettermiddag var bedre enn vi har hatt så langt i år - måtte jammen stoppe og få AV ei fleecejakke, ble rett og slett form varmt
Vel fremme "på skauen" fant jeg samme gode stemningen som sist
Fantastisk avkobling med noen timer sammen med trivelige mennesker rundt bålet.
Hjemtur på lørdag ble av det våte slaget
men med turopplevelsen fra dagen før friskt i minne var det jammen verdt det allikevel
- Regn med få opphold det meste av veien, men fant jo ihvertfall ut at regndressen funka som forventet.

Rotor hadde oppgradert fra 45-singler til LP-plater i år
fremdeles på batterigrammafon

Været på fredag ettermiddag var bedre enn vi har hatt så langt i år - måtte jammen stoppe og få AV ei fleecejakke, ble rett og slett form varmt

Vel fremme "på skauen" fant jeg samme gode stemningen som sist

Fantastisk avkobling med noen timer sammen med trivelige mennesker rundt bålet.
Hjemtur på lørdag ble av det våte slaget

Rotor hadde oppgradert fra 45-singler til LP-plater i år

fremdeles på batterigrammafon

- Intruder
OleB,jeg misunner deg,og hater meg selv som ei bedriten pyse som ikke kom....
Som leder for fusjonsforhandlingene som i vinter førte til Ryk & Reis MC , Gammelkara MK,
skuffet jeg meg selv,Sigbjørn Johnsen (nesten nabo) , samt kjerringa som antakelig
ønsker meg dit
pepper`n gror...
.
Nå MÅ vi snart ordne et minitreff en søndag,for de det passer for, for eksempel på Nebbenes kro
eller noe annet sted....
Jeg sier som Prøysen: Akkurat nå er jeg så sint på bønder at jeg tåler ikke sjå meg sjøl

Som leder for fusjonsforhandlingene som i vinter førte til Ryk & Reis MC , Gammelkara MK,
skuffet jeg meg selv,Sigbjørn Johnsen (nesten nabo) , samt kjerringa som antakelig
ønsker meg dit

Nå MÅ vi snart ordne et minitreff en søndag,for de det passer for, for eksempel på Nebbenes kro
eller noe annet sted....

Jeg sier som Prøysen: Akkurat nå er jeg så sint på bønder at jeg tåler ikke sjå meg sjøl

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- OleB
det kommer da flere muligheter for treff velIntruder skrev:OleB,jeg misunner deg,og hater meg selv som ei bedriten pyse som ikke kom....![]()
ønsker meg ditpepper`n gror...
![]()
.
eller noe annet sted....![]()
Jeg sier som Prøysen: Akkurat nå er jeg så sint på bønder at jeg tåler ikke sjå meg sjøl![]()

forumtreff hos Evike i juni f.eks... blir endel som møtes der ser det ut for
blir moro å treffe noen av fjesene bak mer eller mindre oppfinnsomme nic

Hvor er denna Nebbenes kroa da?? (joda - ok - sikkert på Nebbenes

- Intruder
Nebbenes er langs E6 ved Eidsvoll.OleB skrev:det kommer da flere muligheter for treff velIntruder skrev:OleB,jeg misunner deg,og hater meg selv som ei bedriten pyse som ikke kom....![]()
ønsker meg ditpepper`n gror...
![]()
.
eller noe annet sted....![]()
Jeg sier som Prøysen: Akkurat nå er jeg så sint på bønder at jeg tåler ikke sjå meg sjøl![]()
![]()
forumtreff hos Evike i juni f.eks... blir endel som møtes der ser det ut for
blir moro å treffe noen av fjesene bak mer eller mindre oppfinnsomme nic![]()
Hvor er denna Nebbenes kroa da?? (joda - ok - sikkert på Nebbenessjekker Google jeg)

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Nebbenes Kro må jo la seg ordne en eller flere ganger i løpet av sommer'n 

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.