Driftskvalitet på Triumph
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Driftskvalitet på Triumph
Ja, jeg sa vel egentlig ikke noe annet heller :)
Re: Driftskvalitet på Triumph
Forsåvidt ikke, men jeg ville ikke fremhevet grusegenskaper som det som kjennetegner den.
Bra på grus men overraskende bra på asfalt med tanke på sykkeltype
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Driftskvalitet på Triumph
Det jeg egentlig skulle fremheve var at den er bedre egnet på grus enn Tracer 900 etc. Uttalelsen er basert på uttalelser fra flere og er dog ikke egen erfart. Men det er vel en ganske kjent greie at GS er mer egnet for "offroad" enn de andre som er nevnt her?
Med det så sier jeg samtidig ikke at den er dårlig på asfalt. :)
Med det så sier jeg samtidig ikke at den er dårlig på asfalt. :)
Re: Driftskvalitet på Triumph
Jeg har en god magefølelse på tigeren å tror nok jeg kommer til å gå for den. Jeg ser meg ikke råa til en ny sykkel, men det er et par alternativ på Finn til under 130.000kr. Og det kan jeg leve med.BAJAZZ skrev: 17 jan 2019, 22:58 Du kan trygt kjøpe en brukt Triumph Nippon. Jeg har hatt 5 stykker av dem, og ingen problemer av stor karakter. Kondens i blinklys, liten oljelekkasje fra et lokk som ikke var skrudd ordentlig fast, samt at indikatorlampen til varmesetet til passasjersetet tullet litt. Noen av dem, Scrambler,n og Bonnevillen har vært helt feilfrie. Triumph 800 XCA er en nydelig sykkel å kjøre, utrolig letthåndterlig, og svært god på alt egentlig. Og herlig LYD
Har hatt god erfaring med 2017 modellen, og kan anbefale denne. Jeg er nesten to meter høy, og satt som en drøm på den. Da det har blitt mye langturer, gikk jeg for storebror 1200, som jeg har hatt to stykker av, begge fantastiske sykler, men "tunge"! Tiger 800 er mye mer lettkjørt, og en drøm på grusveier. Samtidig er den svært overbevisende på asfalten også. Og du får VELDIG mye mer sykkel for penga her. 1200 tiger er en kostbar sykkel. Uansett, prøv de du finner av interesse, og stol på magefølelsen din. Den "lyver" som regel ikke
Uansett, lykke til med valget
![]()
Den ene er en godt utstyrt XCX som hat falt meg for øyet, men jeg var i tvil om den ble stiv på landeveien da dette er offroad utgaven.


Re: Driftskvalitet på Triumph
Absolutt rett det, Tracer er jo en ren asfaltsykkel på lik linje som dinBjerknez skrev: 18 jan 2019, 14:07 Det jeg egentlig skulle fremheve var at den er bedre egnet på grus enn Tracer 900 etc. Uttalelsen er basert på uttalelser fra flere og er dog ikke egen erfart. Men det er vel en ganske kjent greie at GS er mer egnet for "offroad" enn de andre som er nevnt her?
Med det så sier jeg samtidig ikke at den er dårlig på asfalt. :)

Og GS er meget bedre egnet på grus enn Tracer.
Har ingen problem å holde 120-130 kmt på grusvei. Ville aldri prøvd på det med Ducatien jeg hadde, den seilet som en båt på grus.
- BAJAZZ
- Innlegg: 74
- Registrert: 21 jul 2015, 19:33
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS
Re: Driftskvalitet på Triumph
Jeg har en god magefølelse på tigeren å tror nok jeg kommer til å gå for den. Jeg ser meg ikke råa til en ny sykkel, men det er et par alternativ på Finn til under 130.000kr. Og det kan jeg leve med.
Den ene er en godt utstyrt XCX som hat falt meg for øyet, men jeg var i tvil om den ble stiv på landeveien da dette er offroad utgaven.
Det står en spekket XCX i Drøbak, her får du med full pakke
Ellers står det en strøken XRX med svært lav km stand i Kristiansand. Den ser jo ut som ny, så her kan du gjøre et godt kjøp. XRX er litt med veiorientert, men ingen problem med å ta den ut på noen grusveier heller. Begge ligger på kr 129.000,- , men de kan sikkert justere litt på prisen. Dette er 2016 modeller, dvs kun gått en to-tre sesonger. Mye sykkel for penga for begge to
LØP OG KJØP

Den ene er en godt utstyrt XCX som hat falt meg for øyet, men jeg var i tvil om den ble stiv på landeveien da dette er offroad utgaven.
Det står en spekket XCX i Drøbak, her får du med full pakke





Re: Driftskvalitet på Triumph
XCX’n i Drøbak ikke noe tilfeldig, der er tingene i orden og ryddig kar som har den 
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Driftskvalitet på Triumph
Kjenning?dypen skrev: 18 jan 2019, 22:02 XCX’n i Drøbak ikke noe tilfeldig, der er tingene i orden og ryddig kar som har den![]()


Re: Driftskvalitet på Triumph
Fetter 
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Driftskvalitet på Triumph

