Skift av dekk på felg og avbalansering bakdekk på Mc service (lørenskog) 300,- på R- sykler og 500,- på cruisere/scootere.
Fordekk 300,-
gjelder ved kjøp av dekke eller ennet arbeid i samme forbindelse-.
Ellers 800,-
Hva betaler folket for dekkskift?
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Hva betaler folket for dekkskift?
Så tusenkronersspørsmålet blir da...Bredpitt skrev: 26 nov 2020, 09:34 Skift av dekk på felg og avbalansering bakdekk på Mc service (lørenskog) 300,- på R- sykler og 500,- på cruisere/scootere.
Fordekk 300,-
Ellers 800,-
Hva tar du får dekkene du selger? Hvis man går ut fra de mest vanlige størrelsene?
Er jo totalprisen som teller her

- Domino
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Feilposting.
Mest vanlige størrelsene ? Mener du da til R-sykler ? Chopper ? Mopeder ?Bjerknez skrev: 26 nov 2020, 10:10Så tusenkronersspørsmålet blir da...Bredpitt skrev: 26 nov 2020, 09:34 Skift av dekk på felg og avbalansering bakdekk på Mc service (lørenskog) 300,- på R- sykler og 500,- på cruisere/scootere.
Fordekk 300,-
Ellers 800,-
Hva tar du får dekkene du selger? Hvis man går ut fra de mest vanlige størrelsene?
Er jo totalprisen som teller her![]()
Det er ganske mange "vanlige størrelser", og så er det flere enn ett merke og de har forskjellige pris..
Vi har egentlig ikke satset på å være billigst som MC verksted, men jeg skal ikke tro at vi er blant de dyreste heller.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
180/55-17 og 120/70-17. Gi pris på Pirelli Angel GT, Michelin Pilot Road 5 feks.
Som nevnt så spiller det liten trille om en forhandler tar 0 kroner i omlegg så lenge dekkene man kjøper koster 6.000 kroner etc. :)
De to nevnte er veldig populære og vanlige sportstouring dekk som mange kjøper. Finnes selvsagt flere, men gir du pris på disse to dekkene med de dimmensjonene jeg har nevnt, så får man en viss pekepinn.
Kom gjerne med pris i den dimmensjonen på de dekkene dere er billigst på også.
Som nevnt så spiller det liten trille om en forhandler tar 0 kroner i omlegg så lenge dekkene man kjøper koster 6.000 kroner etc. :)
De to nevnte er veldig populære og vanlige sportstouring dekk som mange kjøper. Finnes selvsagt flere, men gir du pris på disse to dekkene med de dimmensjonene jeg har nevnt, så får man en viss pekepinn.
Kom gjerne med pris i den dimmensjonen på de dekkene dere er billigst på også.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Hvorfor dyrere dekkservice på R-sykkel? Jeg føler meg dypt krenket, forulempet, utnyttet og stigmatisert.... 🤪Bredpitt skrev: 26 nov 2020, 09:34 Skift av dekk på felg og avbalansering bakdekk på Mc service (lørenskog) 300,- på R- sykler og 500,- på cruisere/scootere.
Fordekk 300,-
Ellers 800,-
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Cruisere og scootere som er dyrest i følge innlegget til Bredpitt.cannon skrev: 02 des 2020, 17:36Hvorfor dyrere dekkservice på R-sykkel? Jeg føler meg dypt krenket, forulempet, utnyttet og stigmatisert.... 🤪Bredpitt skrev: 26 nov 2020, 09:34 Skift av dekk på felg og avbalansering bakdekk på Mc service (lørenskog) 300,- på R- sykler og 500,- på cruisere/scootere.
Fordekk 300,-
Ellers 800,-
Dette rimer også med fornuftig prising. Det er oftest litt mer styr med slike dekk. Cruiserhjulene har som regel eikefelger og det skal ligge slange i dekket, scooterhjulene er også ofte trøblete fordi de er små og det blir litt mer krangling for å vrenge de av og på.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Beklager, leste feil. Og det stemmer bra at jobben er noe enklere på R-sykler.kjellv skrev: 02 des 2020, 18:50Cruisere og scootere som er dyrest i følge innlegget til Bredpitt.cannon skrev: 02 des 2020, 17:36Hvorfor dyrere dekkservice på R-sykkel? Jeg føler meg dypt krenket, forulempet, utnyttet og stigmatisert.... 🤪Bredpitt skrev: 26 nov 2020, 09:34 Skift av dekk på felg og avbalansering bakdekk på Mc service (lørenskog) 300,- på R- sykler og 500,- på cruisere/scootere.
Fordekk 300,-
Ellers 800,-
Dette rimer også med fornuftig prising. Det er oftest litt mer styr med slike dekk. Cruiserhjulene har som regel eikefelger og det skal ligge slange i dekket, scooterhjulene er også ofte trøblete fordi de er små og det blir litt mer krangling for å vrenge de av og på.
Cruisere er ofte nye tyngre i hekken, scootere må du skru av eksos anlegget først.cannon skrev: 02 des 2020, 21:08Beklager, leste feil. Og det stemmer bra at jobben er noe enklere på R-sykler.kjellv skrev: 02 des 2020, 18:50Cruisere og scootere som er dyrest i følge innlegget til Bredpitt.cannon skrev: 02 des 2020, 17:36Hvorfor dyrere dekkservice på R-sykkel? Jeg føler meg dypt krenket, forulempet, utnyttet og stigmatisert....Bredpitt skrev: 26 nov 2020, 09:34 Skift av dekk på felg og avbalansering bakdekk på Mc service (lørenskog) 300,- på R- sykler og 500,- på cruisere/scootere.
Fordekk 300,-
Ellers 800,-![]()
Vi har gått opp litt i pris da, 500, - per dekk, 750,- for fram og bak andre priser på scootere pga eksos anlegget.
Dekk selger vi litt under veiledende.
Har du service, oljeskift eller dtevskift samtidig betaler du ingenting for dekk jobben.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Kjøper jeg dekkene selv og leverer disse og tar dekkskift i forbindelse med service betaler jeg 1.500 for omlegg samt montering av hjul av/på sykkelen.
Før betalte jeg 500 spenn for hele jobben hos Pitlane, men det viser seg at han ikke har utstyr som kan legge om et 240 bakdekk, så da blir det AGM som får den jobben.
Før betalte jeg 500 spenn for hele jobben hos Pitlane, men det viser seg at han ikke har utstyr som kan legge om et 240 bakdekk, så da blir det AGM som får den jobben.