Øhh... Klarte det IGJENNNN....

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av AJ »

Vinter'n kommer uansett. Hadde kanskje vært like greit om det kom en halvmeter snø snart slik at man slipper å fristes av disse flotte oktoberdagene :sk?

Greier nesten ikke la være å starte opp og ta meg en tur, jeg! Men holder meg i skinnet siden jeg vet at det er glatte felter her og der i nærheten av her vi bor, dels pga. av skyggefulle områder og dels pga. underkjølt vegbane. Noen steder er det så skummelt på denne tiden at man ikke ser om det er glatt eller ikke pga. nettopp denne underkjølingen...

Brukeravatar
Snill Vaffel
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000

Legg inn av Snill Vaffel »

Uf for et H... regen vær altså, har plaska ned som F i hele natt og enda møter jeg ja... vet ikke om jeg skal kalle de gale men fra mitt ståsted er de litt gale som kommer susende på sykkel tjo å hei å det går, man sier at det er ikke dårlig vær bare dårlige klær det får væres så som så løvet ligger i tykke baner gjennom svingene å jeg ser for meg det verste.
Gale eller ikke de er jaggu tøffe. :=D>
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Hvordan går det med kneet, Snill Vaffel?
Får du begynne å belaste det? Eller er det langflat i sofaen fremdeles?

Brukeravatar
Bimma
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

AJ skrev:Vinter'n kommer uansett. Hadde kanskje vært like greit om det kom en halvmeter snø snart slik at man slipper å fristes av disse flotte oktoberdagene :sk?
NÅ KAN VI LIKE GODT KRYPE I HI OG GÅ I DVALE FRAM TIL NESTE SOMMER.....!!! :sorry OG NÅR VI VÅKNER IGJEN TIL VÅREN ER ALT ATTER GRØNT OG LIVET ER IGJEN VERDT Å LEVE....! :love
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Legg inn av OleB »

Bimma skrev:
AJ skrev:Vinter'n kommer uansett. Hadde kanskje vært like greit om det kom en halvmeter snø snart slik at man slipper å fristes av disse flotte oktoberdagene :sk?
NÅ KAN VI LIKE GODT KRYPE I HI OG GÅ I DVALE FRAM TIL NESTE SOMMER.....!!! :sorry OG NÅR VI VÅKNER IGJEN TIL VÅREN ER ALT ATTER GRØNT OG LIVET ER IGJEN VERDT Å LEVE....! :love
nå skjønte jeg det.. ;e
Bimma betyr ikke det alle tror - det betyr BJØRN (eller skrivefeil og det skal være Binna)
Sov godt i vinter! :vs
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Snill Vaffel

JO Ragnhild, er oppe å går har kastet krykkene og skinnen nå trenger som pokker får å være klart til rygg operasjonen til mandag, da går turen til Bergen å bir liggende der uke :8-[

Men så blir det sikkert bra og en flott sykkel sesong til neste år :bananas

Nå kjeder jeg meg mest å gleder meg veldig til å komme på jobb :janikk

Bimma: Er enig med du, i går sluddet det så fælt og jeg bare krøyp under teppe på sofaen med en kopp te, må si at det ikke var så ille til jeg begynnte å fryse på beina :doh
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Høres ut som en slitsom høst :sorry
Godt at du er på bena igjen og har begynt å belaste og trene. Blir bra det :thumleft
Ryggoperasjoner er aldri noe å trakte etter, får gå for at de gjør en god jobb, slik at du kommer fort tilbake i arbeid og i aktivitet igjen. Bilde

Brukeravatar
Snill Vaffel

Derfor er det hevrt utsatt de siste 10år men nå har ejg funnet en rygg "gud" som kan fikse meg og har fikset andre han sa 80% rett etter operasjonen og 100% etter ca 1 år jeg har snakket med andre som har gjort det og de er 100% friske, tro det eller ei men ejg punger ut 133 000 av egen lomme nå så det børr funke :D
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Snill Vaffel

Ja får komme inn her å klage litt, kom hjem fra Bergen på Torsdag etter en rygg operasjon på mandag de har satt in to skiveproteser i L5 og L4 etter mange års problemer, sitter her da en en pose full av morfin tabletter M.M
Det siste jeg husker før jeg gikk under var at anestesi legen snakket om at han kjørte sykkel hvilken type sukkel det fikk jeg ikke med meg. Våknet Lam fra livet å ned og trodde løpet var kjørt men det var heldigvisk bare bedøvelsen :8-[

Så da sitter jeg har med smerter fra H... og venter på at jeg blir bra så jeg får en KNALL sykkel sesong til neste år :prf

Så nå er det å bruke tiden til å "be" til være gudene om en super bra sommer :knegg
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

At det blir en super sykkelsesong i 2010 er det ingen tvil om :[-(
Og det er vel ikke tvil noe sted om at du kommer til å nyte den samme sesongen til fulle?
Men forsiktig med de morfintablettene :nono har desverre kjensfolk med mindre skader enn din som ikke takla de tablettene, og den skjebnen unner jeg ingen.
God bedring, så ses vi på veien til sommeren :) :-) :banansplit

Brukeravatar
Snill Vaffel

Jepp Ragnhild fikk 100stk Oxynorm tabletter og 100stk Tramadol og 100 stk Paralgin forte og 20 stk Celebra og 100 stk 1grm Paracet.... Med alle disse orker en ikke mat men jeg har ikke tatt Oxynorm enda da jeg vetde er litt skumle og man blir hel ør i hodet orker ikke det. :sorry
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Hmm.. Høres ut som en fin blanding smurfedrops detta... :knegg
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
OleB

Legg inn av OleB »

med sånne mengder trallala-piller burde helga være reddet :bananas

Brukeravatar
Snill Vaffel

Ha ha det skulle man tro men blir mere kvalm og ekkel og ikke lyst på ma, brekker meg og med et snitt i magen på ca 15cm som er sydd innvedig det er ikke godt :oh
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
cheron

Legg inn av cheron »

Har dem fiksa ryggen gjennom magan?!
You'll never walk alone

Brukeravatar
Snill Vaffel

Ja de gikk gjennom magen og flyttet de som var der til siden og satte inn 2 proteser i metall/stål(Peip i sikkerhetskontrollen på flesland :8-[ har fårr kort til å ha med på reiser) er mindre nærver å komme borti der og fikk en risiko % på mindre enn 1% og mere en 80% bedring rett etter operasjon etter ca 1 år nærmere 100%

Måtte så klart punge ut 133.000kr ut av egen lomme + reise ect. Dette er i følge staten i forsknings stadiet enda og vill ikke dekke det, men jeg kommer til å gå vidre med det.
I følge staten vll de heller betale meg uføretygd resten av livet enn å bet. denne opersasjonen så jeg er tilbake i full jobb etter 3 mnd. I Helsevesenet som det er manko på folk ](*,)
Merker jeg blir irritert nå :ills
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
OleB

Legg inn av OleB »

å bruke hue er IKKE lov i offentlig virksomhet - der er det om å gjøre å være så firkanta som mulig. :ills

Jeg er selv ryggoperert, men det ble gjort "riktige" veien ;e laska på to flattjern på ryggvirvlene og skrudde greiene fast - tok tid, men det har blitt veldig bra :thumleft
går det an å spørre hva du sånn teknisk har gjort??

Brukeravatar
cheron

Legg inn av cheron »

Snill Vaffel skrev:Ja de gikk gjennom magen og flyttet de som var der til siden og satte inn 2 proteser i metall/stål(Peip i sikkerhetskontrollen på flesland :8-[ har fårr kort til å ha med på reiser) er mindre nærver å komme borti der og fikk en risiko % på mindre enn 1% og mere en 80% bedring rett etter operasjon etter ca 1 år nærmere 100%

Måtte så klart punge ut 133.000kr ut av egen lomme + reise ect. Dette er i følge staten i forsknings stadiet enda og vill ikke dekke det, men jeg kommer til å gå vidre med det.
I følge staten vll de heller betale meg uføretygd resten av livet enn å bet. denne opersasjonen så jeg er tilbake i full jobb etter 3 mnd. I Helsevesenet som det er manko på folk ](*,)
Merker jeg blir irritert nå :ills
Norge AS :ills
You'll never walk alone

Brukeravatar
Snill Vaffel

SITAT EPIKRISE:
Diagnose : M472- Annen spondylose med radikulopati

Plalagt operasjon i spinal/narkose og ryggleie:
NAB 96 Activ-L Skiveproteser L4/L5 og L5/s1
Tilgang via nedre paramedinant abdominalsnitt, in under rectusbuken på vesntre side, via reptoeritonalrommet på venstrer side
inn til ryggsøyle kaudalt for kardeling til L5/S1 og kardinalt for kardeling til L4/L5 med mobilisering av biofrakturen mor høyre. Skarpe holdehaker festet til bordmontert ramme (synframe).
Starter med å kaudale skive L5/S1, åpner anulus i midlinjen og bretter hengselet flik til hver side. skraper ut sterk nedbrutt sideligamentene. Setter inn Activ L protese med small plattform, 6 grader lordose og 8,5mm innlegg. Sentral plassering av dreiepunkt, litt bak midlinjen.
Samme teknikk ved innsetting av protese i L4/L5 her er også skive strekt nedbrutt.
Velger samme type protese, med sentral plassering i begge plan, Kontrollerer hemostasen og lukker uten dren med vircylm monocryl pg dermobond, cefalotin 2gX4

Skjønner du dette :-k

Fikk tatt noen bilder av protesen, de var kjempe fine og så beveglige helt utrolig at de klarer å gjøre sånne ting, skal se om jeg får slengt inn et bilde av de. :D :-D
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Snill Vaffel

http://www.spinecenter.no/index.asp?ID= ... 1&session=" onclick="window.open(this.href);return false;
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
OleB

Legg inn av OleB »

medisinsk tåkeprat er ikke bare bare ;e
men skjønner vel ca halvparten L4-5 og S1 vet jeg hvor er - det er de jeg har stivet av selv.
Skjønner jeg dette rett at du har erstattet deler av ryggvirvel eller skiver med proteser og beholdt beveglighet i ryggsøylen??
Uansett lykke til med å bli frisk og spretten igjen!! :=D>

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Leser jeg den epikrisen rett, ser det ut som at det er satt inn proteser som erstatter ca halvparten av to mellomvirvelskiver i korsryggen. Ikke at jeg skjønner hvordan de får det til, ei mellomvirvelskive er jo hel og omslutter ryggmargen helt rundt. Men ære være og alt det der, både til de som har utført operasjonen som høres ut for å være vellykket, og til deg Snill Vaffel som tar belastninga med både operasjon og kamp med NAVs byråkrater.
At NAV ikke skjønner politiske signaler om at folk som vil og kan skal få jobbe, er godt kjent utafor NAV og faktisk også et stykke inn i NAV. Men desverre sitter det papirtigre rundt omkring i NAV-systemet som tror at pengesekken er deres egen, og som heller ikke forstår begrepet å spare seg til fant. Hovedsaken er at de tolker lovens bokstav bokstavelig slik at tingenes tilstand fortsetter å stemme med deres oppfatning av verden.

Brukeravatar
Snill Vaffel

Det er 2 hele ryggskiver som er skiftet ut :D ikke altid like lett lese de der er jo gresk for oss dødlige ;e

Takk Ragnhild håper å være på beina raskt er lei av sofaen nå....
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Snill Vaffel

OleB: Her der det bilde av skiveprotesene som er satt inn (kun metall delene) :knegg

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
cheron

Legg inn av cheron »

Hmm... du er resirkulert duh... :knegg
You'll never walk alone

Svar