Kjørelæreren min la opp til at jeg skulle gjøre som følger:
Høy hastighet inn mot hinderet (50 km/t ++), 3 gir, nødbrems og unnamanøver. Det som da skjedde var at jeg sluttet å tenke på hva som skulle skje når - og ikke minst: jeg rakk ikke å tenke noe som helst rundt kontrastyring! I tillegg til det, så er det naturlig å slippe opp gassen når man bremser, så da vil unnamanøveren gå nærmest av seg selv.
Det med å slippe opp gassen var en av de tingene jeg stadig glemte i unnamanøver: av en eller annen grunn hadde jeg en fix ide om at man skulle ha jevn hastighet igjennom øvelsen
Pass også på, som nevnt over her, at overkroppen er rett og at resten fra hoftene og ned følger sykkelen.
Og; det er utrolig hvor langt ned du kan legge en sykkel uten å tryne. Du skraper fothvilerne nedi "lenge før" resten tryner. Been there, done that.
Men det viktigste tipset jeg kan gi deg er; om du feiler/driter deg ut på en av øvelsene - ikke tenk på det!
Om du er nervøs; stopp opp litt, trekk pusten, tenk igjennom øvelsen og kjør på :)
Dette var "my two cents worth" med tips og triks
Jeg, og helt sikkert resten av gjengen her på mcsiden, heier på deg og gleder oss til å møte deg på svingete veier om kort tid