Ser det ligger en 2017 sv650 med 7k på telleren ute, til 75k :)
Man har jo ensylindrede 600-700 kubikk også...Toven skrev: 03 jun 2019, 16:03 Om en havner på 600 kubikk ville i hvert fall jeg gått for en twin. Rekkefirrer og 600 kubikk er ikke veldig spennende :) Smaken er jo som baken naturligvis, og ja, jeg har prøvd en Hornet blant 600 rekkefirrere![]()
Ser det ligger en 2017 sv650 med 7k på telleren ute, til 75k :)
Alt er bedre enn fire akkurat der så jaSakkle skrev: 03 jun 2019, 16:12Man har jo ensylindrede 600-700 kubikk også...Toven skrev: 03 jun 2019, 16:03 Om en havner på 600 kubikk ville i hvert fall jeg gått for en twin. Rekkefirrer og 600 kubikk er ikke veldig spennende :) Smaken er jo som baken naturligvis, og ja, jeg har prøvd en Hornet blant 600 rekkefirrere![]()
Ser det ligger en 2017 sv650 med 7k på telleren ute, til 75k :)![]()
Jeg er nok i likhet med deg en av dem få som faktisk liker utseendet på den sykkelen
Apropos, hva skjedde der? Jeg er semi-aktiv på forumet i perioder bare, men sist jeg var innom synes jeg å huske at du skulle selge Duke’n din og kjøpe bil? Kom du på bedre tanker?Snikendeugle skrev: 03 jun 2019, 08:18
UANSETT! Isbilen: Kanskje KTM 690 syklene kan være noe for deg? Uten å ha sjekket nå så mener jeg det skal være en del Duke 690'er på markedet til greie priser uten at de har gått veldig langt. R modellen er å foretrekke pga. alt ekstrautstyret og bedre demping.
Mye skjedde og mye skjedde ikke siden 2015. Jeg solgte Duken, men kjøpte aldri bil pga manglende behov. Ett år senere kjøpte jeg en KTM RC 390 som jeg hadde i to år før den ble stjelt i April i fjorIsbilen skrev: 03 jun 2019, 19:38Apropos, hva skjedde der? Jeg er semi-aktiv på forumet i perioder bare, men sist jeg var innom synes jeg å huske at du skulle selge Duke’n din og kjøpe bil? Kom du på bedre tanker?Snikendeugle skrev: 03 jun 2019, 08:18
UANSETT! Isbilen: Kanskje KTM 690 syklene kan være noe for deg? Uten å ha sjekket nå så mener jeg det skal være en del Duke 690'er på markedet til greie priser uten at de har gått veldig langt. R modellen er å foretrekke pga. alt ekstrautstyret og bedre demping.![]()
Selv er jeg usikker på meg selv og Duke... eller KTM idet hele tatt. Synes å være yndede objekter for tjuvpakk (9 av 10 sykler som stjeles og legges ut på StolenMCNorway sin Instagram/FB virker å være en KTM) og jeg vet ikke.. er kanskje litt for gammel for sånn altfor bøllete sykler?![]()
Grattis med tøff sykkelIsbilen skrev: 04 jun 2019, 23:26 Ble sykkel da - Street Triple fra 2017, overliggere fra 2016. Såvidt innkjørt.![]()
Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.
Isbilen skrev: 05 jun 2019, 21:52D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg
Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.
Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.
Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne![]()
Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!
Det er riktig, men de lager en 95hk modell for Frankrike og Spania. Denne kan registreres som mellomtung/A2 med 48HK. Det er den modellen jeg har. Kan ikke si jeg merke noe forskjell på 95 og 106 hk, jeg har kjørt R-utgaven ca. 100km på landeveier. Litt stivere dempere og litt bedre bremser er det dog på R-modellen.Rune75 skrev: 05 jun 2019, 22:16Isbilen skrev: 05 jun 2019, 21:52D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg
Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.
Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne![]()
Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!
Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Nop, 95 på min
Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Takk takkFsva skrev: 05 jun 2019, 22:37
Til Isbilen. Gratulerer med fin sykkel. Jeg har 2015-modellen med 95hk og har så vidt kjørt 52000km på den nå, og føler fortsatt ikke noe behov for å bytte.
Aha. Mulig begrensningen ligger helt på toppen av turtallskalaen da siden det ikke merkes.Fsva skrev: 05 jun 2019, 22:37Det er riktig, men de lager en 95hk modell for Frankrike og Spania. Denne kan registreres som mellomtung/A2 med 48HK. Det er den modellen jeg har. Kan ikke si jeg merke noe forskjell på 95 og 106 hk, jeg har kjørt R-utgaven ca. 100km på landeveier. Litt stivere dempere og litt bedre bremser er det dog på R-modellen.
Rune75 skrev: 05 jun 2019, 23:18
Aha. Mulig begrensningen ligger helt på toppen av turtallskalaen da siden det ikke merkes.
Nå er det forhåpentligvis ikke alle som har kjørestil som deg.minimalt håper jeg....Bjerknez skrev: 03 jun 2019, 09:05Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 20:54 Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.
Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.
Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.
Man trenger da ikke ha noen spesiell kjørestil for å mene noe om en motor. Hva jeg mener om andre sykler og motorer er nettopp mine meninger ut fra erfaringene jeg har og hvilken sykler jeg har kjørt.Jajo82 skrev: 06 jun 2019, 18:43Nå er det forhåpentligvis ikke alle som har kjørestil som deg.minimalt håper jeg....Bjerknez skrev: 03 jun 2019, 09:05Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 20:54 Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.
Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.
Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.