Æ har solgt

Forum for fulleffekt tung-MC
Toven

Re: Æ har solgt

Legg inn av Toven »

Om en havner på 600 kubikk ville i hvert fall jeg gått for en twin. Rekkefirrer og 600 kubikk er ikke veldig spennende :) Smaken er jo som baken naturligvis, og ja, jeg har prøvd en Hornet blant 600 rekkefirrere :P

Ser det ligger en 2017 sv650 med 7k på telleren ute, til 75k :)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Æ har solgt

Legg inn av Sakkle »

Toven skrev: 03 jun 2019, 16:03 Om en havner på 600 kubikk ville i hvert fall jeg gått for en twin. Rekkefirrer og 600 kubikk er ikke veldig spennende :) Smaken er jo som baken naturligvis, og ja, jeg har prøvd en Hornet blant 600 rekkefirrere :P

Ser det ligger en 2017 sv650 med 7k på telleren ute, til 75k :)
Man har jo ensylindrede 600-700 kubikk også... :P
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Toven

Re: Æ har solgt

Legg inn av Toven »

Sakkle skrev: 03 jun 2019, 16:12
Toven skrev: 03 jun 2019, 16:03 Om en havner på 600 kubikk ville i hvert fall jeg gått for en twin. Rekkefirrer og 600 kubikk er ikke veldig spennende :) Smaken er jo som baken naturligvis, og ja, jeg har prøvd en Hornet blant 600 rekkefirrere :P

Ser det ligger en 2017 sv650 med 7k på telleren ute, til 75k :)
Man har jo ensylindrede 600-700 kubikk også... :P
Alt er bedre enn fire akkurat der så ja :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Ja, er enig i det. Men man får Hornet som 900cc også tror jeg. Mener jeg har sett noen slike på finn... ?

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »

https://www.finn.no/148416138

Liker denne da. Liker prisen også 😀
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Isbilen skrev: 03 jun 2019, 16:57 https://www.finn.no/148416138

Liker denne da. Liker prisen også 😀
Jeg er nok i likhet med deg en av dem få som faktisk liker utseendet på den sykkelen :twothumbs:

Rex Rudi
Innlegg: 30
Registrert: 09 jun 2015, 20:59
Motorsykkelen din: 2007 FZ6 Fazer

Re: Æ har solgt

Legg inn av Rex Rudi »

Har fulgt med på denne sykkelen noen måneder, og dem satt nettopp ned prisen fra 80.000,-
Jeg vil tro du kan klare å få ned prisen enda mer. Jeg ville ikke gitt mer enn maks 70.000 for den i hvert fall. Men det er jo begynnelsen av sesongen, og prisen gjenspeiler dette. Prøv deg på et bud, om du er interessert, på 65.000,-

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »

Snikendeugle skrev: 03 jun 2019, 08:18
UANSETT! Isbilen: Kanskje KTM 690 syklene kan være noe for deg? Uten å ha sjekket nå så mener jeg det skal være en del Duke 690'er på markedet til greie priser uten at de har gått veldig langt. R modellen er å foretrekke pga. alt ekstrautstyret og bedre demping.
Apropos, hva skjedde der? Jeg er semi-aktiv på forumet i perioder bare, men sist jeg var innom synes jeg å huske at du skulle selge Duke’n din og kjøpe bil? Kom du på bedre tanker? 😅

Selv er jeg usikker på meg selv og Duke... eller KTM idet hele tatt. Synes å være yndede objekter for tjuvpakk (9 av 10 sykler som stjeles og legges ut på StolenMCNorway sin Instagram/FB virker å være en KTM) og jeg vet ikke.. er kanskje litt for gammel for sånn altfor bøllete sykler? :-k
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Snikendeugle »

Isbilen skrev: 03 jun 2019, 19:38
Snikendeugle skrev: 03 jun 2019, 08:18
UANSETT! Isbilen: Kanskje KTM 690 syklene kan være noe for deg? Uten å ha sjekket nå så mener jeg det skal være en del Duke 690'er på markedet til greie priser uten at de har gått veldig langt. R modellen er å foretrekke pga. alt ekstrautstyret og bedre demping.
Apropos, hva skjedde der? Jeg er semi-aktiv på forumet i perioder bare, men sist jeg var innom synes jeg å huske at du skulle selge Duke’n din og kjøpe bil? Kom du på bedre tanker? 😅

Selv er jeg usikker på meg selv og Duke... eller KTM idet hele tatt. Synes å være yndede objekter for tjuvpakk (9 av 10 sykler som stjeles og legges ut på StolenMCNorway sin Instagram/FB virker å være en KTM) og jeg vet ikke.. er kanskje litt for gammel for sånn altfor bøllete sykler? :-k
Mye skjedde og mye skjedde ikke siden 2015. Jeg solgte Duken, men kjøpte aldri bil pga manglende behov. Ett år senere kjøpte jeg en KTM RC 390 som jeg hadde i to år før den ble stjelt i April i fjor :doh
Nå står jeg her igjen med ny mc, veldig uplanlagt og impulsstyrt :knegg

Jeg tror de fleste sykler er sårbare for tjuvpakk. Jeg låste aldri min RC390 med noe mer enn styrelåsen, så den var sikkert "letteste mål" i garasjen her, da de fleste andre har skivelåser (jeg har lært nå og har den feiteste skivelåsen med alarm :)).
Jeg kan i hvert fall si at det er teoretisk latterlig enkelt å bytte ut tenning på en låst Duke 690 gen4. Kanskje det er medvirkende til høyt tyveriantall? Eller bare at de solgte som varmt brød i 2013-2015 (og dermed finnes flere av statistikkmessig også for tyveri)

RC 390 kan jeg i hvert fall fint anbefale. Denne koster slikk og ingenting helt ny (67k!) og har masse moro i seg, selv om den ikke har de mest premium komponentene. Det er noe med å kjøre en billig men såppass vass sykkel som lett holder følge med "de store gutta" på svingete veier :) Jeg tipper Duke 390 er i samme gate, uten å ha prøvd den skikkelig.
690 kan jeg være enig i at fort blir horn-i-panna bøllete :evil
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »

Ble sykkel da - Street Triple fra 2017, overliggere fra 2016. Såvidt innkjørt. :thumleft
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Snikendeugle »

Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

ZZR-Erling

Re: Æ har solgt

Legg inn av ZZR-Erling »

Gratulerer! :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Isbilen skrev: 04 jun 2019, 23:26 Ble sykkel da - Street Triple fra 2017, overliggere fra 2016. Såvidt innkjørt. :thumleft
Grattis med tøff sykkel :twothumbs:
Har selv eid en 2015 modell som jeg la tilbake 24.000km. på innen en sesong :thumleft

Toven

Re: Æ har solgt

Legg inn av Toven »

Grattis :D

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Æ har solgt

Legg inn av Olav K »

Gratulerer,
Street Triple er en liten lykkepille på to hjul :yeyeye

Hold på lappen :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »

Snikendeugle skrev: 04 jun 2019, 23:38 Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg
Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.

Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.

Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne :twothumbs:

Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Snikendeugle »

Høres ut som om du fant gull :D Helt ny og ferdig innkjørt!
Blir bra å se progresjonen i opp-blingingen. Keep us posted! :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Æ har solgt

Legg inn av Rune75 »

Isbilen skrev: 05 jun 2019, 21:52
Snikendeugle skrev: 04 jun 2019, 23:38 Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg

Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.

Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.

Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne :twothumbs:

Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!

Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 782
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Æ har solgt

Legg inn av Fsva »

Rune75 skrev: 05 jun 2019, 22:16
Isbilen skrev: 05 jun 2019, 21:52
Snikendeugle skrev: 04 jun 2019, 23:38 Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg

Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.

Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.

Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne :twothumbs:

Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!

Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Det er riktig, men de lager en 95hk modell for Frankrike og Spania. Denne kan registreres som mellomtung/A2 med 48HK. Det er den modellen jeg har. Kan ikke si jeg merke noe forskjell på 95 og 106 hk, jeg har kjørt R-utgaven ca. 100km på landeveier. Litt stivere dempere og litt bedre bremser er det dog på R-modellen.

Til Isbilen. Gratulerer med fin sykkel. Jeg har 2015-modellen med 95hk og har så vidt kjørt 52000km på den nå, og føler fortsatt ikke noe behov for å bytte.

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »




Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Nop, 95 på min
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »

Fsva skrev: 05 jun 2019, 22:37

Til Isbilen. Gratulerer med fin sykkel. Jeg har 2015-modellen med 95hk og har så vidt kjørt 52000km på den nå, og føler fortsatt ikke noe behov for å bytte.
Takk takk 😎
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Æ har solgt

Legg inn av Rune75 »

Fsva skrev: 05 jun 2019, 22:37
Rune75 skrev: 05 jun 2019, 22:16

Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Det er riktig, men de lager en 95hk modell for Frankrike og Spania. Denne kan registreres som mellomtung/A2 med 48HK. Det er den modellen jeg har. Kan ikke si jeg merke noe forskjell på 95 og 106 hk, jeg har kjørt R-utgaven ca. 100km på landeveier. Litt stivere dempere og litt bedre bremser er det dog på R-modellen.
Aha. Mulig begrensningen ligger helt på toppen av turtallskalaen da siden det ikke merkes.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 782
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Æ har solgt

Legg inn av Fsva »

Rune75 skrev: 05 jun 2019, 23:18
Aha. Mulig begrensningen ligger helt på toppen av turtallskalaen da siden det ikke merkes.
Bilde

Forskjellen ligger i kamakslene og de koster 6100kr + mva og frakt. Ganske enkelt å bytte ifbm. ventilservice, men er jo ikke verdt det. https://www.bikebandit.com/oem-parts/20 ... #sch890832

Jajo82
Innlegg: 344
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Bosted: Sarpsborg

Re: Æ har solgt

Legg inn av Jajo82 »

Bjerknez skrev: 03 jun 2019, 09:05
Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 20:54 Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.

Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.

Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.

Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.
Nå er det forhåpentligvis ikke alle som har kjørestil som deg.minimalt håper jeg....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 06 jun 2019, 18:43
Bjerknez skrev: 03 jun 2019, 09:05
Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 20:54 Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.

Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.

Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.

Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.
Nå er det forhåpentligvis ikke alle som har kjørestil som deg.minimalt håper jeg....
Man trenger da ikke ha noen spesiell kjørestil for å mene noe om en motor. Hva jeg mener om andre sykler og motorer er nettopp mine meninger ut fra erfaringene jeg har og hvilken sykler jeg har kjørt.

Svar