Nytt førerkort. Ny sykkel?
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Godt poeng. Problemet, er at utvalget av brukt Street Twin/Bonneville er ganske begrenset. Eneste ekstrautstyr jeg trenger, er i utgangspunktet er mulighet for sidevesker
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Hvorfor er import utelukket? Utvalget er stort, og slettes ikke en vanskelig prosess.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Du vet ikke helt hva du trenger av ekstrautstyr før du har kjørt en stund. Jeg kan liste opp noen få ting som vil gjøre turen din mer behagelig:Labbetuss skrev: 03 jan 2020, 19:59 Godt poeng. Problemet, er at utvalget av brukt Street Twin/Bonneville er ganske begrenset. Eneste ekstrautstyr jeg trenger, er i utgangspunktet er mulighet for sidevesker
1. Varmeholker. Du vil garantert fryse innimellom når du kjører sykkel. Med varmeholker beholder du vertfall følelsen i fingrene/hendene.
2. Quickshifter. Dette er noe du overhodet ikke kommer til å savne før du har prøvd det og blitt vnt til det.
3. Cruise Control. Dette er veldig behagelig på transportetapper og for å holde farten stabil i 50 soner etc.
4. Effektpotte. Fr lydens skyld. Vil trolig gi deg mer glede samt at det i de fleste tillfeller gir sykkelen tøffere utseende.
5. Bagasjeløsninger er nevnt.
Hva dette koster og få montert ved kjøp av sykkel varierer, men du kan fort regne med 20-30.000 kroner. Hvis en brukt utgave av sykkelen du tenker på har noe eller evt. alt av dette vil jeg si 125.000 for en meget pent brukt sykkel kan være en veldig god pris.
Det største verditapet er også tatt av forrige eier. Med litt flaks kan du muligens selge sykkelen igjen for samme beløpet året etter, hvis du får en veldig god pris. Tapet blir vertfall ikke like stort som en helt ny sykkel.
'Garanti har du uansett de årene produsent lover dette.
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Da er kontrakt skrevet. Sykkelen hentes på fredag. Ble en 2017 modell Triumph Street Twin, med Vance og Hines, varmeholker og Fox bakdempere.
Skal se om jeg får tatt noen bilder i snøværet på 17. Mai
Skal se om jeg får tatt noen bilder i snøværet på 17. Mai
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Tøff sykkel! Gratulerer :)Labbetuss skrev: 12 mai 2020, 12:23 Da er kontrakt skrevet. Sykkelen hentes på fredag. Ble en 2017 modell Triumph Street Twin, med Vance og Hines, varmeholker og Fox bakdempere.
Skal se om jeg får tatt noen bilder i snøværet på 17. Mai
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Så kjekt. Gratulerer så myeLabbetuss skrev:Da er kontrakt skrevet. Sykkelen hentes på fredag. Ble en 2017 modell Triumph Street Twin, med Vance og Hines, varmeholker og Fox bakdempere.
Skal se om jeg får tatt noen bilder i snøværet på 17. Mai
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Takk. Og takk for innspill. Ble sittende litt lenge i tenkeboksen. Burde kanskje kjøpt en i løpet av vinteren, når utvalget var bedre, og markedet ikke var så hett. Men fant en jeg tror jeg blir fornøyd med. Så får vi se. Preferansene endrer seg sikkert. Gjelder bare å få kjørt litt, og ikke bare sitte å glo på Finn.no og Youtube.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Om preferansene endrer seg kommer vel egentlig helt ann på hva du forventer. Jeg tror at en 900 kubikk av den typen med rundt 60-70 HK'er fordelt på rundt 200 kg. + fører vil gi deg en morsom opplevelse. Sikkert ikke en sykkel som vil bite fra seg på en bane, men mer enn artig nok å bruke på Norske veier.
Jeg merker selv jeg blir mer og mer "ferdig" med nyskjerrigheten rundt stor motor etc. Jeg har lært det at størrelse på motor som oftest har null betydning på landeveien. Derimot er karakteristikken på motoren viktig i form av om man liker bunndrag eller toppeffekt, grom lyd eller høyt turtall etc.
Jeg skal inrømme at jeg innimellom savner den buldrende lyden av cruiseren jeg hadde med Cobra bakpotte montert. Den smalt godt! :)
Jeg merker selv jeg blir mer og mer "ferdig" med nyskjerrigheten rundt stor motor etc. Jeg har lært det at størrelse på motor som oftest har null betydning på landeveien. Derimot er karakteristikken på motoren viktig i form av om man liker bunndrag eller toppeffekt, grom lyd eller høyt turtall etc.
Jeg skal inrømme at jeg innimellom savner den buldrende lyden av cruiseren jeg hadde med Cobra bakpotte montert. Den smalt godt! :)