Motorsykkel logg, «dypen» …

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 26 aug 2022, 21:01 Er ikke uenig i det men jeg trives godt hjemme også :prf har noen kilometer i bil da :)
Joda, ingen problemer med å forstå at det er blitt slik. Var et vennskapelig stikk i siden, dette :erte ;) .
Jeg er fullt innforstått med at ikke alle kan kjøre like mye som det jeg kan.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Tåler den godt jeg AJ :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 26 aug 2022, 21:09 Tåler den godt jeg AJ :thumleft
:thumleft
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Publisert 15.07.2022 Ikke alle som har nedgang i salg …
https://www.mcavisa.no/nyheter/honda-og ... en/19.4250
E466EFB9-717E-4095-941C-81B125AF99FD.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av AJ »

Nye Honda NT1100 gjør det visst bra, noe som har overrasket meg en smule, må jeg innrømme.
Og MC- Avisas testkjører Ole-Andreas Isdahl er full av lovord, ser jeg:
dette er rett og slett noe av det beste jeg har kjørt noen gang.
er hans konklusjon.
Men har Isdahl og de andre testkjørerne i MC-Avisa noen gang skrevet noe kritisk om syklene de har testet?
Testkjøringsartiklene deres minner mer om reiseskildringer og dårlig skjult reklame enn grundige testrapporter...

:mk
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 27 aug 2022, 14:57 Nye Honda NT1100 gjør det visst bra, noe som har overrasket meg en smule, må jeg innrømme.
Og MC- Avisas testkjører Ole-Andreas Isdahl er full av lovord, ser jeg:
dette er rett og slett noe av det beste jeg har kjørt noen gang.
er hans konklusjon.
Men har Isdahl og de andre testkjørerne i MC-Avisa noen gang skrevet noe kritisk om syklene de har testet?
Testkjøringsartiklene deres minner mer om reiseskildringer og dårlig skjult reklame enn grundige testrapporter...

:mk
Enig. Bortsett fra en ganske ålreit pris, så synes jeg 102 HK og 104NM er ganske så labert med tanke på at dette er en 1100 2-sylindret motor. Isolert sett ser den ålreit ut rent utseendemessig, men føler vel det er spart på en del. Uten at jeg har sett noen tester eller lest noe om denne. Til det er den for lite interessant for min del.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Her er en som har testet 2021 - KTM 1290 Super Adventure S med mye erfaring fra tideligere 1290 SAS model … Det er en del ting som er forskjellig fra tideligere modell, ikke alt er til det bedre. Adaptive Cruse Controllen som han også viser to hendelser fra i trafikk hvor ikke alt forløper riktig og viser att du må følge med selv om elektronikken i utganspunktet skal ha kontroll.

Har du testet nye biler med Adaptiv Cruice og side assist, Line assist eller med full AP (full selvkjøring) da har du også opplevd at bilen kan både bremse og akselerere på feil sted eller hele fungsjonen faller ut. Det kan være hindringer i veien som du har kontroll på (eks sykkelis fotgjenger) men bilen registrerer att du ikke tar hånd om situasjonen tidlig nok og tar over.

Så de to episodene han viser med Adaptive Cruse Controllen er ikke noe jeg ville legge vekt på for ikke kjøpe sykkel’n.
6 THINGS I DON'T LIKE - 2021 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S & R // KTM Rider's Review
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Displayet på nye KTM 1290 kan låses i nattmodus …
FDCE86AE-0AA1-4B4C-8C33-0D66F77A8CE7.jpeg
AF2B3E04-2BE4-4519-B43C-C335423D17BD.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Litt vekslende vær i dag men mest regn på turen ned til Mysen for å få utført fjerde service (15000 km) inkludert førstegang service på 1000 km.

Fikk låne nye 1290 SAS som jeg tok ned til Årjeng, på retur ble det regnvær igjen.
CF43B1CB-BC0C-46AD-AC68-A3463D982AE7.jpeg
F202BD60-4F5D-4A2E-BCCC-AD9D9FFD61B7.jpeg
90D9219C-8B51-48CE-870F-24743A03B0F9.jpeg
597385E1-B333-49BC-B8DC-6F6523F929C7.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

JoeHugin
Innlegg: 227
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N
Bosted: Bjørkelangen

Re: dypen’s logg

Legg inn av JoeHugin »

Fire servicer innenfor 15 000km? Årlige, eller er det så kort intervall?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av AJ »

JoeHugin skrev: 14 sep 2022, 08:44 Fire servicer innenfor 15 000km? Årlige, eller er det så kort intervall?
Svarer på spørsmålet siden jeg vet svaret, som er at KTM krever årlige servicer for at garantien skal gjelde.
Ordinære serviceintervall er 15000 med hovedservice hver 30000 km.
Følger man årlig/15000/30000 km servicene forlenges også KTMs redningsforsikring (uten egenandel), som altså automatisk fornyes ved hver service gjennomført på aut. KTMverksted.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

JoeHugin skrev: 14 sep 2022, 08:44 Fire servicer innenfor 15 000km? Årlige, eller er det så kort intervall?
Som AJ skriver … Sykkel’n er nå tre år og første service rett etter kjøp på høsten på 1000 km før vinterlagring 2019, deretter hver høst før vinterlagring og fjerde service nå. Snitt på 5000 km hver sommer i tre år :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Online «KTM SERVICE & SAFETY CHECK» … Tast in VIN og DELIVERY CERTIFICATE NUMBER så ser du full service historikk. Link:
https://ktm.com/en-no/service/Service-a ... check.html
5CCF10D7-540B-4285-98D6-347F38E8C745.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av AJ »

Og her er servicehistorikken på min :) :
servicehistorikk.JPG
Og som nevnt tidligere i annen tråd så går sykker'n nå bedre enn noen gang :crazy: !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Flott! Orden i sysakene du AJ :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Etter tre år uten å ha fjernet klistremerkene på tanken og Jompa sin jobb med å bytte tankbeskytter fikk jeg lyst til å piffe opp tanken med en litt dekorativ tankbeskytter som er bestilt i kveld for totalt med frakt, mva, handling 8,59 EUR to 89,66 NOK. Se bilde av tank og bestilt tankbeskytter :)
206D634B-F7B4-4596-92F0-01E054722A1F.png
FD1BDEA0-E7DE-4423-A135-E0AE3A4107ED.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg holder et knapp på Techspec jeg da. Skikkelige gummi grips med friksjon som også er tykkere. Loster litt mer, men er verdt det. Har hatt slike på,alle syklene jeg har hatt. :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Har ingen slitasje eller riper på tanken fra kjøreklær eller tankveske, ene alene for det estetiske … Skulle kanskje valgt en annen farge da det er veldig lite orange fra før på sykkel’n …
38993D59-3029-4400-BB24-43119DF66B84.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Bosted: Kristiansand

Re: dypen’s logg

Legg inn av HeHy »

Må jo ha litt oransje på en ktm ;)

JoeHugin
Innlegg: 227
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N
Bosted: Bjørkelangen

Re: dypen’s logg

Legg inn av JoeHugin »

En sort og grå KTM er jo like haram som å bestille en gul Ferrari. :D

Tankpad'en så litt "GULF-farger"-ut? Babyblå og oransje?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av Bjerknez »

Enig i at KTM bør ha litt orange. Men ikke for mye. Jeg mener dte hadde holdt hvis deler av rammen var orange. Å klistre på orange merker gjør det fort værre mener mener jeg. Blir litt som å klistre på et turbomerke på en VW Boble.

Jeg er i utgangspunktet en som ikke liker for mye farger og sort synes jeg er pent, men som JoeHugin sier, så kjøper man ikke en gul ferarri. Den skal være rød :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Får se når tankbeskytter kommer, kanskje den blir liggende i skuffen …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1684
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: dypen’s logg

Legg inn av Gammelsmurfen »

Og om du likevel vil ha noe der for å beskytte lakken mot riper, så har 3M folie som er både ekstremt slitesterk og ikke voldsomt synlig heller.
Den kan til og med overlakkeres, selv om det neppe skjer i dette tilfellet.
Jeg har brukt det på enden av tanken nederst mot sete hvor det er mest kontakt, tankvesken min har jeg enda ikke brukt... men jeg har likevel tankbeskytter oppå i sånn epoxy-materiale som tåler det meste.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: dypen’s logg

Legg inn av Jompa »

Sånn folie som denne?
20221010_203313.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har sagt dette tidligere. Men folie beskytter riktignok lakken mot riper, men folien er mykere enn lakken under og vil bli veldig ripete på sikt. Så rent estetisk er folie bare tull synes jeg.

Man kan ikke unngå å få riper på utsatte steder. Lakken kan man lett polere blank igjen, men skal man bytte folie blir det fort mer styr.

Svar