Da har jeg hatt armaturet ute.
Slanger virker å være i bra tilstand.
Filteret er ikke kjørt mer enn 7000 km. , og det var ikke mye motstand i det da jeg prøvde å suge bensin gjennom. Fikk fort kjeften full av bensin
Gjorde rent sugesilen på pumpa og armaturen. Var en del korrosjon nede på armaturet som måtte rengjøres.
Virker ikke som en designmessig innertier å montere armaturet i bunnen av tanken der evt. kondens vil samle seg.
Koblet til pumpa , og den går, og leverer bensin.
Fikk armaturet tilbake i tanken , og satte tanken på plass og koblet til.
Sykkelen starter, og den er en anelse bedre. Tåler litt gass uten å daue momentant.
Begynner å mistenke vann i bensinen igjen. Turen i forkant av problemene hadde foregått i et sinnsykt regnvær, og sykkelen hadde deretter stått ubrukt i garasjen i halvannen uke med knapt en kvart tank med bensin.
Tappet av, og fylte på en skvett jeg hadde på en kanne. Merkbar forbedring etter å ha latt den gå en stund, men ikke helt bra.
Neste steg blir å kjøpe en kanne med bensin, og fylle opp tanken.
Kan det være at jeg har lekkasje i tanklokket , som gjør at det kommer vann i bensinen ved vask, og kjøring i regn ?
Det blir nok ny pumpe, filter og slanger i vinter uansett, sammen med en sjekk av tanklokktetninger.