Nettopp defor jeg sier "æ e litt lei av at lovlydige folk skal bli utskjelt av folk som ikke kan følge norsk lov"Baron von Waffel skrev:Jeg er lei av at andre insisterer på at det er de som kjører riktig. Siden ingen, såvidt jeg vet, kjører perfekt...jhn skrev:Bare for at det ikke skal være så ensidig ... æ e litt lei av at lovlydige folk skal bli utskjelt av folk som ikke kan følge norsk lov. Hvem har bestemt at det er god kjørekultur å bryte fartsgrensene?
Hvorfor er det de lovlydige som skal tilpasse seg, og ikke motsatt?
Det samme ser man på alle veier, ikke bare flerfelts motorveier.
Ikke uenig i dette.Baron von Waffel skrev: ... så bør vi alle legge opp vår kjøring så vi ikke merkes av andre. Og følge reglene så godt vi kan.
Har en mistanke om at regelen ikke spør om hastigheten for å sikre uttrykningskjøretøy fritt leide, det er nok ikke av hensyn til den jevne fartsovertreder.Baron von Waffel skrev: En av reglene er trafikkreglenes §12, nr 4 som sier at man skal slippe forbi den som kommer bakfra og vil forbi. Denne regelen spør ikke om hvor fort man kjører, den sier bare at man skal slippe forbi.
Men man har altså to grupper av lovbrytere som står mot hverandre, den enkelte får avgjøre om de vil tilhøre den ene eller den andre gruppen.
Jeg tror jeg vet hvem som har skapt mest død og fordervelse