Hvor stor er din? Min er.....

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Jeg har droppet de fleste tanker om å utvide på kubikkfronten. For meg er det 203 ccm som gjelder, og det har det gjort i lang tid . Jo mindre jo bedre ! :shock:
Hva med dette 900 greiene vi snakket om, da!? :shock:
Var ikke du inne på 'den gode vei' med tanker om anskaffelse av en TDM 900...? :scratch: 8) :wink:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Joooo. Men jeg går mer og mer for å kjøre småkubikk. Lite volum og hk gjør meg lykkelig. Jeg liker å kjøre med hele kroppen om du skjønner..
Kjørte litt med Jalmar i sommer. Jeg visste ikke hvor mye trøbbeølbakbremsen gav meg før Brosmefettet kokte. Og så var det Østfold :roll: Kan jeg utrope meg selv som mester i feil gearvalg og annet kødderi ? Tusen takk. :lol:

Pollti

Legg inn av Pollti »

trøbbelølbakbremse...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Joooo. Men jeg går mer og mer for å kjøre småkubikk. Lite volum og hk gjør meg lykkelig. Jeg liker å kjøre med hele kroppen om du skjønner..
Kjørte litt med Jalmar i sommer. Jeg visste ikke hvor mye trøbbeølbakbremsen gav meg før Brosmefettet kokte. Og så var det Østfold :roll: Kan jeg utrope meg selv som mester i feil gearvalg og annet kødderi ? Tusen takk. :lol:
Ellers så er det en fiiin TDM 850 til salgs ikke langt unna her jeg bor...

Scroll ned på siden så finner du den... :wink:
Flott sykkel til deg, Pollti :)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Så den. Tvilen river og sliter i meg. ØKH vil jeg skal kjøpr Jalmar turbussmoped, mine tanker går mere og mere,og mere, mot Raptor 500 og 650. Jeg tenker... (er det mulig ? :shock: =)

Pollti

Legg inn av Pollti »

kan noen be idditoen med sandpair nr 1 å gå og legge seg ? Tysen takk. Ladaen blir nokstrøken.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Jeg vet ikke hvem av oss som får narre hvem, Pollti. Men jeg heller over mot småkubikk jeg også. :lol:

Greia er den at det ER moro med småkubikk. Jeg starta min "tung"-mc-karriere på en Jawa TS350. 2-sylindret to-takter. 24 hester. Og du verden så mange flotte turer jeg kjørte på den. Og så moro vi hadde det. Visste jo ikke helt hvor langt vi kom for hver etappe, men hadde jo med litt verktøy, og sykkelen var enkel i konstruksjonen. Det var de gode gamle dager det... :roll:

Men skal man tilbake legge store avstander i greit tempo og med stor komfort, er det kubikk som gjelder. Kubikk og dreiemoment. Derfor jeg har den 4-sylindrete sofaen. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Kjitta8648
Innlegg: 161
Registrert: 03 nov 2008, 18:35
Motorsykkelen din: Din MC her
Bosted: Bergen

Legg inn av Kjitta8648 »

Småkubikk er greit til daglig bruk og morokjøring.
Det kommer nok en småtass til meg og med tid og stunder. :thumbup:

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Kjitta8648 skrev:Småkubikk er greit til daglig bruk og morokjøring.
Det kommer nok en småtass til meg og med tid og stunder. :thumbup:
Suverent. :D Regner med å starte en "småkubikk"-tråd snart. Må jo få belyst alle de fordelaktige sidene med disse små rakkerne.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Har det greit med mine knappe 1200 ccm jeg :wink:

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Jeg har en på 900 kubikk og en på 996 kubikk.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Desmo skrev:Jeg har en på 900 kubikk og en på 996 kubikk.
865 kubikk... :wink:

Edit: Triumph'en, ikke TDM'en! Den har 897 kubikk :wink:
Sist redigert av AJ den 04 nov 2008, 17:10, redigert 1 gang totalt.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

652 og 1196 her.

(Håper på noe mindre i tillegg snart.)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3341
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Bosted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ligger sikkert lengre fram i systemet, men skader ikke å ta det en gang til:)

Jeg har en på 1100, og både jeg og fruen er godt fornøyd med den.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Bosted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

798 kubikk her :)
Sist redigert av Bimma den 05 nov 2008, 16:06, redigert 1 gang totalt.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Bosted: Oslo, Dal/Brenna

Legg inn av Baron von Waffel »

Paragrafen har cirka 1000 kubikk og Veslederoen er på 125.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

AJ skrev:
Desmo skrev:Jeg har en på 900 kubikk og en på 996 kubikk.
865 kubikk... :wink:

Edit: Triumph'en, ikke TDM'en! Den har 897 kubikk :wink:
Trodde det bare var italienerne som var opphengt i nøyaktig kubikkangivelse. :wink:
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Desmo skrev:
AJ skrev:
Desmo skrev:Jeg har en på 900 kubikk og en på 996 kubikk.
865 kubikk... :wink:

Edit: Triumph'en, ikke TDM'en! Den har 897 kubikk :wink:
Trodde det bare var italienerne som var opphengt i nøyaktig kubikkangivelse. :wink:
Italienerne er jo klin gæerne når det gjelder akkurat det. Men Ducato må ha tellet feil... Motoren i 1098 modellen har da vitterlig 1099 kubikk... :scratch:

Men skaperen av modellbetegnelsen har vel tenkt i litt andre baner tror jeg... Som f.eks. "10, 9, 8, 7, 6, 5, 4,..." osv. ... Som en slags "Watch out!! We're about to to launch Italian finest!" eller no i den duren... :roll:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Legg inn av mekkern »

ca en liter... :)

med gammal(87)Honda

@drenalineJunki£
Innlegg: 19
Registrert: 16 jan 2009, 05:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Bosted: Lier

Legg inn av @drenalineJunki£ »

1100...
Seize the day

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

@drenalineJunki£ skrev:1100...
Hva slags type, tro... :-k
;)

Legg gjerne ut bilde... :thumleft

Velkommen til Forumet, forresten :)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

@drenalineJunki£
Innlegg: 19
Registrert: 16 jan 2009, 05:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Bosted: Lier

Legg inn av @drenalineJunki£ »

Go'morgen AJ, jeg har en vf 1100 Custom i kjellerstua, kan ikke la den fryse vettu.
Jalmar overtalte meg til å bli medlem på denne MCsiden... så da var det vel bare å joine da..
Seize the day

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Velkommen @drenalinjunkie. På tide at du kom deg over hit. :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

@drenalineJunki£
Innlegg: 19
Registrert: 16 jan 2009, 05:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Bosted: Lier

Legg inn av @drenalineJunki£ »

:bananas
Seize the day

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

@drenalineJunki£ skrev:Go'morgen AJ, jeg har en vf 1100 Custom i kjellerstua, kan ikke la den fryse vettu.
Jalmar overtalte meg til å bli medlem på denne MCsiden... så da var det vel bare å joine da..
:knegg
Støtter selvfølgelig Jalmar i den anbefalingen, jeg! :thumleft
Sleng ut et bilde av sykker'n etter hvert, da gitt! Artig med bilder, vet je... ;)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar