dypen skrev: 24 sep 2020, 23:28
pingvin skrev: 16 sep 2020, 20:51
Alle sykler er adventuresykler bare får eikehjul og litt knaster, gleder meg til å få på disse på 990en
Nå merker man godt offroad-genene på min 990 Supermoto, ergonomien nesten identisk med KTM950 Superenduro hadde og fin å stå og kjøre på. Men funker på alle sykler
Har du oversikt over hva som er forskjell på 950 / 990 SM sammenlignet med gruskongen 950 SE og grus kapable 950 Adventure samt 950 Adventure S ?
Har fått med meg at det er lengre fjæringsvei og større setehøyden / bakkeklaring på Adventure S vs Adventure ... men på SM vs SE tror jeg det er mange og større forskjeller.
Ups, ikke vært inne her på litt så misset denne
Har ikke full oversikt for å være ærlig. Men 950SE er skikkelig høy, tror ikke mange sykler, om noen, som er høyere, såpass at med mine 178cm så ble den væl høy så senket litt, noe som ikke overraskende fikk selverklærte purister til å gå amok

Adventure S og R er vel høyere enn den ordinære Adventure men kan veldig godt være at forskjellen varierte opp gjennom. SM er nok lavere om ikke annet så fordi 17"/17" hjul ikke 21"/18", men usikker på hvor mye fjæringsvei ifht SE og Adv. Eller hvordan fjæringsveien og høyden er på SM vs SMR vs SMT og mellom 950 og 990.
Så aner egentlig ingenting utover det nok de fleste kan resonnere seg frem til med andre ord, sorry :)