Z1A 900 og KZ900 logg

Om veteransykler, låve- og garasjefunn og gjerne tråder om "redningsaksjoner" og "gjenoppliving" av nyere som eldre veteransykler.
Svar
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Kjellrf »

Hadde en kunde med CBX1000, Han skrudde av eksosen hver høst, fylte med olje og hang på veggen...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Kjellrf skrev: 29 des 2020, 23:06 Hadde en kunde med CBX1000, Han skrudde av eksosen hver høst, fylte med olje og hang på veggen...
Har en kompis som bruker diesel, det hadde jeg gjort også men siden de henger i garasjen så orker jeg ikke diesel lukt. Det blir faktisk ganske intenst i lengden og garasjen brukes ikke bare til lagerplass. Har ett telt bak garasjen de kunne hengt i men det blir som å henge 20 - 30k lapper ute ;)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Jompa »

Spray heller anlegget innvendig med rustløser eller noe lignende.
Og la være å klisje til nypolert krom med wd 40 da samler det bare støv.
Regner med at du har en tørr garasje....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: 29 des 2020, 23:21 Spray heller anlegget innvendig med rustløser eller noe lignende.
Og la være å klisje til nypolert krom med wd 40 da samler det bare støv.
Regner med at du har en tørr garasje....
Tørr og + 17 - 18 grader :) Takker for tipset, det kan jeg gjøre :thumleft Har allerede sprayet utvendig med WD40 etter polering :P
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Kjellrf »

Viktig å unngå småstarting/småturer, da dannes kondens i hele anlegget og det ruster.
Bør kjøres minst en halvtime hver gang den startes for å få ut kondens, spesielt før vinterlagring.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Langt godt liv på mc’n er gjennomtenkt bruk Kjellrf :thumleft

Har fått unna litt arbeide i dag også med kvalitetstid i garasjen :)
AFFFF414-847E-4784-9E99-89E5ED5223CD.jpeg
A4ACC0CE-E4ED-435B-BCC2-2C5CB2EC8783.jpeg
70C84088-375E-4D1A-B369-A941DFC80F5B.jpeg
6F730411-C9EC-41F2-B76C-DA6B914972B3.jpeg
9211DC66-5161-4CC3-8387-4F2CB35D9C22.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Vi skriver 01.01.2021 og vel overstått nyttårsfeiring for de som måtte titte innom! Har vært innom bua i dag også etter litt snømåking. Rydding, forberede dele og verktøykjøp samt videre lagre merke deler og planlegge arbeide.
5226AF42-3F13-42C9-935E-7D60925BC9B6.jpeg
57C1470D-399A-4E64-AE47-16E731383A63.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Tar med litt motorsykkel Z900 stoff ... Sambygding av meg er utgiver av motormagasinet Cruiser Magazine. Han driftet også en nettside for mange år tilbake hvor han delte en del lokalt motorstoff fra bygda. En annen bekjent delte sine drømmer ... Ta en titt :thumleft

Fåvang.com Del 1, - Gjensyn med en drøm. + Del 2, - Handelen.
http://favang.com/kawa06.shtml

Cruiser Magazine
https://cruisermagazine.no/

7EB02E7C-B03F-4D06-A00C-8CD7F1379B57.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 02 jan 2021, 19:00 Cruiser Magazine
https://cruisermagazine.no/
Jeg er ganske sikker på at jeg har snakket med han som står bak dette bladet på Bendix-treffet på Lunner.
Han har hatt stand der på flere av treffene, så vidt jeg husker.

Ingenting å utsette bladkvaliteten. Overraskende god, faktisk!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Stemmer nok det, han og fruen farter rundt for å promotere bladet og hente stoff. Bladkvaliteten er helt topp fra en liten familiebedrift. Men, leste du artikkelen jeg linket til? Sitter med ett godt smil når jeg leser historien selv om jeg har lest den før ...
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 02 jan 2021, 19:24 Men, leste du artikkelen jeg linket til? Sitter med ett godt smil når jeg leser historien selv om jeg har lest den før ...
Gjorde ikke det, men gjør det senere :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 496
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Snekker.edvin »

Dette er en av de beste lesingene. Smilte hele tiden.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Snekker.edvin skrev: 02 jan 2021, 23:17 Dette er en av de beste lesingene. Smilte hele tiden.
Samme her :twothumbs:
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Bosted: Oslo

Re: KZ900-A4 logg ...

Legg inn av niko »

Morsomt! Og veldig godt skrevet! :thumleft

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Det ble rensing av bensintank med småstein og diesel, rista tanken med håndkraft i nærmere 50 minutter. (har hørt om de som bruker betongblander) Tømte ut alt sammen og skylte gjennom flere ganger med diesel til det var klar diesel som kom ut. Lar den lufttørke etter diesel skyllinga siden det tar litt tid før den kommer i bruk.

Godt fornøyd med resultatet :)

Rensing av bensintank:
viewtopic.php?f=16&t=10138
C3B0B73D-8DDB-4745-B295-F6933F6B4552.jpeg
BAAFBF5B-401A-4F6E-B43A-85E1B5A666E4.jpeg
1A70BD6F-8137-4A38-B1A6-F013CD42FDDD.jpeg
73624645-53AC-45E1-8270-82170CB99FA0.jpeg
Har fått rydda litt i verktøyet med litt bedre oversikt over hva jeg har i løpet av helga.
A154FB2E-8B4A-47B4-A5BC-0F2382A8D9F8.jpeg
438913EC-E84A-4649-AB93-730DEB256685.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Det har vært en del foruminnlegg rundt temaet lagring / vinterlagring av motorsykkel. Her er fasiten for lagring over tid fra Kawasaki i 1976 ...
66218CD6-1549-49CD-81C3-27257FF8FFFB.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Jompa »

Å riste tanken i femti min er litt av en prestasjon.
Rådene for vinterlagring gjelder vel fremdeles, bortsett fra og tømme tank og forgassere ? For deg blir det antakelig ikke noe problem å fylle en skvett med olje på tanken og riste den.
Det er forresten noen rustfkekker i tanken, hva gjør du med dem ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Når jeg først er igang kan jeg ha på en skvett med olje og turne tanken for å fordele det i påventede på at den skal monteres igjen. Nå er det jo diesel der som også beskytter.

Når jeg demonterte bensinkran og drenerte flottørkammer var det veldig mye dritt / rust der, fikk ut masse rust av tanken i dag.

Vedrørende rust i tanken. Tenker vel å lagre tanken med olje i og når den tas i bruk igjen blir det å sørge for å ha mest mulig bensin på tanken og spesielt under lagring «full tank». Forhørte meg med «proffer» på området før jeg gjorde noe med tanken og de ga utrykk for at det ikke var så mye rust så de var tvilende til om det var nødvendig å gjøre noe. Når jeg så hvordan det så ut i systemet lengre ned var det godt å få tatt denne runden.

Tanken var jo at dette får holde, har ikke lyst til å forsegle tanken innvendig heller. Hvis ikke den behandlingen blir helt hundre og det starter å flasse blir det verre.

Ja nærmere 50 minutter når du står der og rister samtidig som du roterer tanken for å få med alle kroker er en prøvelse, du vil jo helst ikke miste tanken i gulvet når du til stadighet må skifte grep og klokka går ikke fort. Får se om jeg merker noe i armene i natt eller i morgen, nå kjenner jeg ikke noe :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1691
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Gammelsmurfen »

dypen skrev: 10 jan 2021, 21:35 Når jeg først er igang kan jeg ha på en skvett med olje og turne tanken for å fordele det i påventede på at den skal monteres igjen. Nå er det jo diesel der som også beskytter.

Når jeg demonterte bensinkran og drenerte flottørkammer var det veldig mye dritt / rust der, fikk ut masse rust av tanken i dag.

Vedrørende rust i tanken. Tenker vel å lagre tanken med olje i og når den tas i bruk igjen blir det å sørge for å ha mest mulig bensin på tanken og spesielt under lagring «full tank». Forhørte meg med «proffer» på området før jeg gjorde noe med tanken og de ga utrykk for at det ikke var så mye rust så de var tvilende til om det var nødvendig å gjøre noe. Når jeg så hvordan det så ut i systemet lengre ned var det godt å få tatt denne runden.

Tanken var jo at dette får holde, har ikke lyst til å forsegle tanken innvendig heller. Hvis ikke den behandlingen blir helt hundre og det starter å flasse blir det verre.

Ja nærmere 50 minutter når du står der og rister samtidig som du roterer tanken for å få med alle kroker er en prøvelse, du vil jo helst ikke miste tanken i gulvet når du til stadighet må skifte grep og klokka går ikke fort. Får se om jeg merker noe i armene i natt eller i morgen, nå kjenner jeg ikke noe :)

Har du prøvd sitronsyre?
Løs opp en pose pulver pr. liter varmt vann, fyll på tanken og rist noen få minutter.
La det stå noen dager med blandingen på, rist gjerne litt av og til - gjerne med litt grus på.

Enig med deg angående skepsisen til sealer.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Har lest om sitronsyre og en del andre løsninger, litt redd for lakken og da utgår de kjemiske behandlingene som krever sealer. Det er noen produkter som gir godt resultat mot at det får stå å virke noen dager deriblant sitronsyre. Valget falt på småstein og diesel som jeg ser brukbart resultat etter men det er fortsatt litt rust. Vurderte også Wurth sin «Rust omvandler» som er en melkeaktig syre jeg har brukt på utvendig karosseriplater med veldig godt resultat. Det binder rusta og etter ett døgn er plata helt blå men der skal overskytende tørkes vekk og det anbefales å lakkere over, da utgikk den også. Det er mye å velge i, noen er også veldig tidkrevende.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Batterikassa er ute og klar for å sveise etter tidligere innbruddsforsøk :-k
68E122A0-B268-4AB9-A21D-2192F6BE65E4.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Jompa »

Hvem bryter seg inn i ei batterikasse ? Hadde det enda vært postkassa............
Jeg ser den gamle kassa har god vibrasjonsdemping, både innvendig og på skruefestene. Sånt lages ikke mer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Ja si det :) for her må du ha nøkkel for å åpne sete så du ser batteriet. Høyre sidedeksel sitter i tre gummipropper bare å trekke forsiktig ut så har du fri tilgang til batteriet. Ja det er vel en 10 - 12 gummipropper innvendig i batterikasa og gummioppheng for fester av selve kassa, solide saker. På selve batterikasa over under og på sidene sitter det meste av elektrisk sikring relé styringer regulator osv

Batterikasse selges fortsatt :-k
https://www.johnnysvintagemotorcycle.co ... kz900-ltd/
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Jompa »

Min Gpz 1100 fra 83 skulle hatt lås på setet, men jeg somla meg aldri til å få tak i en.
Den første sykkelen min, Suzuki GS 1100 G, 86 hadde lås på setet og hjelmlås under venstre kant av setet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7111
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Kawasaki KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Her er det to hjelmkroker på venstre side og de låses med sete ...
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar