Domino(b)loggen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Domino(b)loggen

Legg inn av AJ »

Domino skrev: 16 mai 2025, 09:58 Det var en velkomstpakke, med klubbavis, klistremerker og medlemsfortegnelse. Så nå har jeg lesestoff hele helga!
Velkommen i Norsk Moto Guzzi Klubb :vs !

Brukeravatar
Domino
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800, 2006 Moto Guzzi Breva 750

Legg inn av Domino »

Tusen takk!

Brukeravatar
Domino

Legg inn av Domino »

Søndag ankom endelig Brevaen. Sjøl var jeg på korpskonsert (samarbeidsprosjekt med nabokorpset) så jeg måtte delegere til svigersønn å ta mot sykkelen. Han har både overtatt Kawasakien min og datteren min, så jeg har full tillit til han. Så etter konserten var det bare å ta med hjelm og hansker og gå 100 meter ned bakken for å hente italieneren. Som så like bra ut som på bildene i annonsen.

Etter at jeg hadde kjørt den opp til barndomsheimen gikk det kjapt å få på seg andre klær og komme seg på veien. Første stopp var selvfølgelig softis. Det føles nesten som juks å spise softis når man kjører bil. Deretter ble det en tur rundt i området, med en liten sving innom nabokommunen. Det var heldigvis nesten full tank, så jeg slapp å fylle. Bare nulla ut tripptelleren så jeg slipper å gå på en smell.

Det er en morsom sykkel å kjøre. Den kjennes mer kompakt enn Tigeren, og selvfølgelig lavere. Faller kjappere inn i svingene. Overraskende godt bunndrag selv om antallet HK er ca halvparten av trippelen fra Triumph. Jeg var plutselig oppe på rødstreken etter ei rundkjøring uten at det var planlagt. Og tøff lyd! Selvfølgelig rister det mer, men det var jeg forberedt på. Jeg tror jeg kommer til å trives med denne som sekundærsykkel til kosekjøring.

Pri 1 når jeg drar til Bardufoss igjen (den skal bo der) blir å bytte olje på girkasse og kardang. Hvis været tillater blir det nok vask og polering også. Og mer softis!

Det ble en kjapp photoshoot i nabokommunen:

PXL_20250525_194615310.jpg
PXL_20250525_194635480.jpg
PXL_20250525_194648273.jpg
PXL_20250525_194705521.jpg
Jeg tok av de originale koffertene, men vindskjermen lar jeg stå på inntil videre. Det blir nok handlet inn varmeholker ganske snart. Jeg håper det går å strekke kabler uten å måtte av med tanken, men det finner jeg ut av. Mulig det også blir en tankring og en liten tankbag så man kan ta med seg noen småting uten å fylle lommene eller henge på koffertene. Et alternativ er selvfølgelig å skaffe seg en liten tailbag, f.eks. en Kriega US10. Time will show!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Domino skrev: 26 mai 2025, 13:01 Et alternativ er selvfølgelig å skaffe seg en liten tailbag, f.eks. en Kriega US10. Time will show!
Sykkelen ser jo ny ut :O!
:crazy:
Her tror jeg du har gjort et veldig godt kjøp :prf

Men... Kriega på en Guzzi :eh
Nei, nei, her må på plass en GIVI løsning ;)

Brukeravatar
Domino

Legg inn av Domino »

Ja, kanskje man må holde det italiensk? Selv om de originale koffertene er Hepco & Becker...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Domino skrev: 26 mai 2025, 15:34 Ja, kanskje man må holde det italiensk? Selv om de originale koffertene er Hepco & Becker...
Ja, det var vel H&B som leverte sidevesker og toppboks med passe diskrete Guzzi logoer/emblemer til denne modellen, om jeg husker rett...

Brukeravatar
tordfo
Motorsykkelen din: KTM 390 Adv

Legg inn av tordfo »

Fine bilder av fin sykkel! Fikk akkurat med toppen av Istindan også ;)
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Brukeravatar
Atrox
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Legg inn av Atrox »

Grattis med Breva - "spør for en venn" du liksom :)

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Domino skrev: 26 mai 2025, 13:01 Søndag ankom endelig Brevaen. Sjøl var jeg på korpskonsert (samarbeidsprosjekt med nabokorpset) så jeg måtte delegere til svigersønn å ta mot sykkelen. Han har både overtatt Kawasakien min og datteren min, så jeg har full tillit til han. Så etter konserten var det bare å ta med hjelm og hansker og gå 100 meter ned bakken for å hente italieneren. Som så like bra ut som på bildene i annonsen.

Etter at jeg hadde kjørt den opp til barndomsheimen gikk det kjapt å få på seg andre klær og komme seg på veien. Første stopp var selvfølgelig softis. Det føles nesten som juks å spise softis når man kjører bil. Deretter ble det en tur rundt i området, med en liten sving innom nabokommunen. Det var heldigvis nesten full tank, så jeg slapp å fylle. Bare nulla ut tripptelleren så jeg slipper å gå på en smell.

Det er en morsom sykkel å kjøre. Den kjennes mer kompakt enn Tigeren, og selvfølgelig lavere. Faller kjappere inn i svingene. Overraskende godt bunndrag selv om antallet HK er ca halvparten av trippelen fra Triumph. Jeg var plutselig oppe på rødstreken etter ei rundkjøring uten at det var planlagt. Og tøff lyd! Selvfølgelig rister det mer, men det var jeg forberedt på. Jeg tror jeg kommer til å trives med denne som sekundærsykkel til kosekjøring.

Pri 1 når jeg drar til Bardufoss igjen (den skal bo der) blir å bytte olje på girkasse og kardang. Hvis været tillater blir det nok vask og polering også. Og mer softis!

Det ble en kjapp photoshoot i nabokommunen:

Jeg tok av de originale koffertene, men vindskjermen lar jeg stå på inntil videre. Det blir nok handlet inn varmeholker ganske snart. Jeg håper det går å strekke kabler uten å måtte av med tanken, men det finner jeg ut av. Mulig det også blir en tankring og en liten tankbag så man kan ta med seg noen småting uten å fylle lommene eller henge på koffertene. Et alternativ er selvfølgelig å skaffe seg en liten tailbag, f.eks. en Kriega US10. Time will show!
Ja dette ble en flott dag og flott sykkel med både skjerm og bagasjeløsning :thumleft Varmeholker, jeg er i andre enden … har det på BMW’n og ST1100’n men vurderer faktisk å demontere på ST’n da det sjelden brukes og løsningen på den er gammel med ekstern bryter og ledninger som ligger åpent inn med god sløyfe på gassrulla.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 26 mai 2025, 19:56 Varmeholker, jeg er i andre enden … har det på BMW’n og ST1100’n men vurderer faktisk å demontere på ST’n da det sjelden brukes og løsningen på den er gammel med ekstern bryter og ledninger som ligger åpent inn med god sløyfe på gassrulla.
Samme her.
Har brukt varmeholker og varmen i salen på KTM'en så mange ganger som jeg kan telle på min venstre hånd med hele fire fingre, selv ved lave temperaturer.
Ull innerst og gode hansker gjør at man fint greier seg best uten disse varmekildene.

Brukeravatar
Sono Juventino
Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401

Legg inn av Sono Juventino »

AJ skrev: 26 mai 2025, 15:24
Domino skrev: 26 mai 2025, 13:01 Et alternativ er selvfølgelig å skaffe seg en liten tailbag, f.eks. en Kriega US10. Time will show!
Sykkelen ser jo ny ut :O!
:crazy:
Her tror jeg du har gjort et veldig godt kjøp :prf

Men... Kriega på en Guzzi :eh
Nei, nei, her må på plass en GIVI løsning ;)
Selv Givi er vel for praktisk for en ekte italiener. De besudler vel neppe syklene sine med slikt? 😉
Offisielt medlem av team midtlivskrise.

Brukeravatar
Domino

Legg inn av Domino »

Istindan må med, selv om det ikke var fra den peneste sida! Og bare navnet på fjellmassivet tilsier jo at det er behov for varmeholker innimellom. Kaldeste turen i fjor var Bardufoss - Lyngen 19. mai og da var det kaldeste jeg så underveis 1,5 grader og sludd. Ensifrede temperaturer er aldri noen overraskelse her, uansett hvilken måned det er. Også mistenker jeg at jeg fryser lettere på fingrene enn før. Så det blir nok kunstig varme etter hvert.

Men hvis det blir tailbag så prioriterer jeg nok vanntetthet og "practicality" foran design og opprinnelsesland. På Triumphen har jeg SW Motech Pro tankbag med festering. Så ei lita tankveske er også en mulighet. Så kan man flytte den mellom syklene etter ønske. Dersom det blir en liten harrytur til Sverige tar det under ett minutt å montere koffertene.

Brukeravatar
Domino

Legg inn av Domino »

Det ble Guzzi på jobb i dag!
PXL_20250530_055106385.MP.jpg
Jeg var også en tur på Heia i går. Så nå har sykkelen passert 24000 km. Det var ikke så mange sykler på Heia, kan ha litt å gjøre med at det er langhelg for mange. Guzzien fikk iallfall mer oppmerksomhet enn Tigeren noen gang har fått.

Jeg har jo som tidligere nevnt vurdert å kjøpe varmeholker, men jeg kjenner at det går greit ned til 9-10° med de nye hanskene. Så det er mulig at det heller blir en liten SW Motech Pro tankbag så den ved behov kan brukes på Triumphen også. Tankbagen på Triumphen vil neppe passe på Brevaen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar