Søndag ankom endelig Brevaen. Sjøl var jeg på korpskonsert (samarbeidsprosjekt med nabokorpset) så jeg måtte delegere til svigersønn å ta mot sykkelen. Han har både overtatt Kawasakien min og datteren min, så jeg har full tillit til han. Så etter konserten var det bare å ta med hjelm og hansker og gå 100 meter ned bakken for å hente italieneren. Som så like bra ut som på bildene i annonsen.
Etter at jeg hadde kjørt den opp til barndomsheimen gikk det kjapt å få på seg andre klær og komme seg på veien. Første stopp var selvfølgelig softis. Det føles nesten som juks å spise softis når man kjører bil. Deretter ble det en tur rundt i området, med en liten sving innom nabokommunen. Det var heldigvis nesten full tank, så jeg slapp å fylle. Bare nulla ut tripptelleren så jeg slipper å gå på en smell.
Det er en morsom sykkel å kjøre. Den kjennes mer kompakt enn Tigeren, og selvfølgelig lavere. Faller kjappere inn i svingene. Overraskende godt bunndrag selv om antallet HK er ca halvparten av trippelen fra Triumph. Jeg var plutselig oppe på rødstreken etter ei rundkjøring uten at det var planlagt. Og tøff lyd! Selvfølgelig rister det mer, men det var jeg forberedt på. Jeg tror jeg kommer til å trives med denne som sekundærsykkel til kosekjøring.
Pri 1 når jeg drar til Bardufoss igjen (den skal bo der) blir å bytte olje på girkasse og kardang. Hvis været tillater blir det nok vask og polering også. Og mer softis!
Det ble en kjapp photoshoot i nabokommunen:
PXL_20250525_194615310.jpg
PXL_20250525_194635480.jpg
PXL_20250525_194648273.jpg
PXL_20250525_194705521.jpg
Jeg tok av de originale koffertene, men vindskjermen lar jeg stå på inntil videre. Det blir nok handlet inn varmeholker ganske snart. Jeg håper det går å strekke kabler uten å måtte av med tanken, men det finner jeg ut av. Mulig det også blir en tankring og en liten tankbag så man kan ta med seg noen småting uten å fylle lommene eller henge på koffertene. Et alternativ er selvfølgelig å skaffe seg en liten tailbag, f.eks. en Kriega US10. Time will show!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.