God morgen, godtfolk

I går ble det prøvekjøring av Tenere 700 og GS750 - og i den rekkefølgen. Speed Motorsenter i Sandefjord var fantastiske og utrolig serviceminded. De byttet ut standard setet på T7'n med ett lavt sete. Skulle ikke mer til, så hadde jeg begge beina nesten planta til bakken. Synes likevel at sykkelen var noe i det høyeste laget med 21'tommer hjul foran og sin lange gaffel. Jeg har nok aldri smilt så bredt noen gang; sykkelen var fantastisk å kjøre. Svingte utrolig lett, og trengte nesten ikke å gire. Så var det dette med vindskjerm igjen da; helt konge. Aldri følt meg som en så god sjåfør noensinne. Merket noe mer bråk/vindstøy, men i forhold til å føle at man blir kasta av sykkelen i lett bris så er dette noe jeg kan leve med.
BMW'n var splitter ny med kun 5 km på telleren. Ingen ekstra vindskjerm montert. Kort fortalt; også en fantastisk sykkel. Var nok noe mer "pulver" i maskinen - det føltes i alle fall slik ut. Det kan sikkert forklares med at BMW egentlig er en 853 ccm og Tenere er en 689 ccm. Dette vet sikkert dere et hav mer om enn meg. Det var i alle fall slik jeg følte det. Følte også at jeg måtte gire mer med BMW enn Yamaha.
Valget faller helt sikkert på en av disse to. Får i dag oversendt tilbud på en litt mer spekket 750 og en relativt godt utstyrt Tenere 700 Rally edition (knall blå)...så valget blir nok gjort i løpet av kort tid