Det gir uansett mening å velge en sykkel med ABS, men det har ingenting med det å være fersking å gjøre. Det er helt irrelevant i mitt hode. Er du fersking må man kjøre deretter. Man bør også kjøre i hastigheter som er noe under det man faktisk evner og tør å nødbremse, helt uavhengig om man har ABS og er fersking eller ei..oivindg skrev: 14 sep 2021, 13:51 Absolutt ikke noe krav å ha ABS. Man klarer seg fint uten de fleste hjelpemidler.
Jeg tenker at ABS er en fordel i vanskelige situasjoner, og spesielt for uerfarne. Da gir det mening å velge en sykkel med ABS for en fersking.
Førstegangs MC-kjøp
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Re: Førstegangs MC-kjøp
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Re: Førstegangs MC-kjøp
Jeg tenker som med pigg dekk , de fleste spiser opp den ekstra tryggheten eller ekstra marginen med å øke farta.
Nå har jeg fått en "moderne" sykkel med abs og tractioncontrol og jo jeg føler meg litt mer vel når jeg kjører i regn - men dn følelsen blir spist opp siden jeg ikke er godt nok kjent med dekkenes evner - ei heller kjenner sykkelen godt nok..
Jeg vil anslå at jeg kjører mye fortere med gamle sykkelen i regn enn den nye - og det har vel mest med erfaringsnivået å gjøre.
Nå har jeg fått en "moderne" sykkel med abs og tractioncontrol og jo jeg føler meg litt mer vel når jeg kjører i regn - men dn følelsen blir spist opp siden jeg ikke er godt nok kjent med dekkenes evner - ei heller kjenner sykkelen godt nok..
Jeg vil anslå at jeg kjører mye fortere med gamle sykkelen i regn enn den nye - og det har vel mest med erfaringsnivået å gjøre.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..