Det firmaet har en ekstremt spesiell driftprofil.

Hvis du har den på japansk, kan du jo prøve translate med google? Det fungerer overraskende brairis skrev: 14 okt 2022, 21:39Det er de jeg tenker på, men de er på japansk. Tror ikke de kan trykkes i engelsk, selv om jeg spør. Har "Owners Manual".dypen skrev: 14 okt 2022, 19:53 Får du disse på engelsk tro?
Service manual
https://www.webike.no/products/24615068.html
Delekatalog
https://www.webike.no/products/24648213.html
459F8C31-D69E-48BF-AC89-B58FF29BECEC.jpeg
EDIT: Fra kontakt-formen:
"Q
Do you have the instruction/manual of the item in English?
A
We are sorry, but most of manuals and instructions are in Japanese. We do NOT translate them."
Jeg kan nok lese det greit nok til våren, men ehhh... vil helst bare ha i engelsk. Spør flere forhandlere litt lenger borte fra oslo.
Mente at jeg kan kjøpe den trykt på japansk. Vet at google image translate funker greit, men det er bare styr...JoeHugin skrev: 25 okt 2022, 12:14
Hvis du har den på japansk, kan du jo prøve translate med google? Det fungerer overraskende bra
Ingen erfaring med akkurat denne siden, men er jo verdt et forsøk muligens?
https://www.onlinedoctranslator.com/en/
Fikk allerede karakter 5 på japansk nivå I, skal sikkert være greit å lese manual til sommeren med nivå II
Godt det gikk bra med deg, og at det "kun" er noen materialistiske skader.iris skrev: 04 nov 2022, 23:26 Skled ut på trikkskinner og gress etter jeg ikke merket at veien endret seg (fyfy, ingen gatelykter i Oslo?) og fordi jeg, som idiot, ikke bare stoppet og trillet sykkelen ned til veien. ATGATT, så null skade på meg (og egentlig på kjøreutstyret, falt ikke engang helt ned). Men etter anbefaling av faren min har jeg kun delkasko på sykkelen, så jeg ender opp med å bruke mer penger på å fikse alt...
Bremsekabel ryket eller noe, vet ikke. Indikator falt av, men ser ikke ut til å være ødelagt. Rundt 4000kr totalt i skader, med fairingen og motordeksel... og det er med OEM delepriser og ingen arbeid. Kanskje jeg avregistrerer sykkelen over vinteren tross alt...
Får se på kameraet mitt i morgen.
Uffda! Kjeltringpakk, assiris skrev: 30 apr 2023, 11:27 Fikk innbrudd i utebod i natt. Keyless nøkkel ødelagt og stjålet, hele nøkkelsystemet må erstattes. Skader på bensintankdeksel ved nøkkel. Kan være noe flere skader. Hvor mye må reparasjon koste før sykkel blir kondemnert?
Jeg vet vel ca. hvor mye skadene koster per nå, men hvor stor må rep kostnad være i forhold til sykkelens verdi for at det ikke er verdt det for forsikringsselskap?AJ skrev: 30 apr 2023, 11:34 Hva en reparasjonskostnad kommer på er ikke så lett å si.
Sykkeltype, alder, tilstand og skadeomfang er alle faktorer som i sum er avgjørende for skadetakseringen.
På motorsykler er det ofte skader under "skallet" som man ikke ser og får vurdert ved første overflateøyekast. Så skadene kan altså være tildels betydelig mer omfattende enn det man ser av ytre skader.
Joda, men det er flere skader på sykkelen fra før av, og verdien er derfor betraktelig lavere. Derfor jeg lurer på kondemnering.
Da er det nok det som skjer. Skader per nå ligger oppover i 10000kr, og med skader på kåpe og motor fra før av så er den verdt lite om jeg prøvde å selge den på finn. welpGammelsmurfen skrev: 30 apr 2023, 12:01 Uffda, irriterende når sånt skjer, også i sesongstarten i tillegg![]()
Det skal ikke så mye til egentlig, jeg har ikke akkurat noe formel på det, men dersom man tar utgangspunkt i sykkelens gjeldene bruktpris minus ca. det forsikringsselskapet for solgt "vraket" for, regnet opp i mot takst på delekost og arbeid for reparasjon.
Junior ble påkjørt i et kryss for 1,5 år siden av en som ikke oveholdt vikeplikten, ingen skade på han heldigvis og ikke veldig mye synlig på sykkelen. Mest plast men muligens noe skjev i gaffelben da den ene demperen hadde merker etter sammentreffet.
Kondemnert bare etter bilder jeg tok å sendte inn, vraket ble solgt tvert, hentet med redningsbil her og gikk rett til kjøper.
Er tanken, luktet bensin og lekket når jeg flyttet sykkelen ut av bod (farlig). Skal uansett få alt dekket av forsikring. Kjøper sånn siphon pump i morgen, for å få bensin ut.Gammelsmurfen skrev: 30 apr 2023, 13:16 Glemte egenandel i tilfeller det slår inn (i "regnestykket") lenger opp.
Er det tanken vi ser i bildet med hullet? eller en innkapsling, også er det en plast eller kompositt tank under?
Er det selve tanken og dersom den er i stål, så burde det være sveisbart om man skal fikse selv for egen regning.
Noe som har forsøkt å stjele/koble sykkelen tror du? Eller mest hærverk?
Fy flate, hadde blitt lyn forbanna av å bli utsatt for noe sånt, spesielt når sykkelen også var lagret inne bak låst dør. Må jo være noen som vet at det var en motorsykkel der da?iris skrev: 30 apr 2023, 14:19
Er tanken, luktet bensin og lekket når jeg flyttet sykkelen ut av bod (farlig). Skal uansett få alt dekket av forsikring.
Var åpenbart noen som prøvde å stjele, var jo nøkkelen som de tullet med. Stjal setet av en vanlig sykkel ved siden av. Lås på boden var ødelagt. På vei til politi for å anmelde nå.
Dem vet at det et sykler vel, var vanskelig å se motorsykkelen utenfra. Kanskje dem skulle stjele sykkel og fant MC istedenfor.Nomade skrev: 30 apr 2023, 14:23 Fy flate, hadde blitt lyn forbanna av å bli utsatt for noe sånt, spesielt når sykkelen også var lagret inne bak låst dør. Må jo være noen som vet at det var en motorsykkel der da?
Boden er vel bare en deterrent, dem kunne ikke stjele den uansett, man triller jo ikke MC bort (med mindre de hadde varebil, kanskje). Jeg setter alltid på skivelås når den står ute.kaLARSnikov skrev: 05 mai 2023, 15:03 Æsj. Hadde en periode i Securitas i Oslo for en haug med år siden og så MYE av slike ødelagte bodlåser i ymse blokker og borettslag. Husker jeg tenkte at jeg aldri hadde lagret noe som helst av verdi i boden om jeg hadde bodd på et sånt sted. Nå skal det dog sies at dette gjerne var litt mer belastede nabolag... Men de siste bildene der trigget noen minner.