Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av AJ »

Royal Enfield 650 Interceptor vs. Moto Guzzi V7 850 Special :-) :

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

DAE
Innlegg: 361
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av DAE »

Ingen av mine treng app eller facebook/ google-innlogging for å virke..eine er luft/oljekjølt også, så kjedelig som Suzuki GSX750ES -83 modell

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av mekkern »

MGR1 skrev: 01 okt 2023, 16:55
AJ skrev: 30 sep 2023, 20:13
MGR1 skrev: 30 sep 2023, 18:22
Bilde

https://janusmotorcycles.com/
Den der hadde jeg definitivt ikke takket nei takk til :yeyeye !

Jeg hadde glatt kjøpt en slik jeg også. Ingen app, ingen datamaskin, ingen programvareoppdateringer, ingen IP-adresse, ingen ABS/ESP osv. Bare pur motorsykkel.

Dessverre umulig å importere disse til Europa da. USA only.
Motoren er bygget på xl500/600/650 motorene til Honda og har balanseaksel i forkant.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av GSXR-Erling »

Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 59
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av Gammelbokser »

mekkern skrev: 19 okt 2024, 19:19 (om Janus Halcyon 450 motoren)
Motoren er bygget på xl500/600/650 motorene til Honda og har balanseaksel i forkant.
Ser at motoren beskrives som " . . an inexpensive 400cc version of the older Honda XR400 enduro engine . . " på denne nettsiden <https://janusmotorcycles.com/2021/09/02 ... -part-one/>

Som tidligere eier av en XL600R, synes jeg dette ikke nødvendigvis viderefører kvalitetene til XL600 motoren, som hadde radielt plasserte ventiler, både manuell og automatisk styrt dekompresjonskammer, doble forgassere etc. Og motordeksler i en magnesium-legering for å spare vekt. Hmmm . . - hvorfor solgte jeg den - ?

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av mekkern »

Gammelbokser skrev: 19 okt 2024, 22:12
mekkern skrev: 19 okt 2024, 19:19 (om Janus Halcyon 450 motoren)
Motoren er bygget på xl500/600/650 motorene til Honda og har balanseaksel i forkant.
Ser at motoren beskrives som " . . an inexpensive 400cc version of the older Honda XR400 enduro engine . . " på denne nettsiden <https://janusmotorcycles.com/2021/09/02 ... -part-one/>

Som tidligere eier av en XL600R, synes jeg dette ikke nødvendigvis viderefører kvalitetene til XL600 motoren, som hadde radielt plasserte ventiler, både manuell og automatisk styrt dekompresjonskammer, doble forgassere etc. Og motordeksler i en magnesium-legering for å spare vekt. Hmmm . . - hvorfor solgte jeg den - ?
Min er fortsatt morsom-selv om jeg har "justert" den litt..
IMG_4799.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 59
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av Gammelbokser »

mekkern skrev: 20 okt 2024, 10:47 Min er fortsatt morsom-selv om jeg har "justert" den litt..
IMG_4799.JPG
Ser definitivt brukbar ut, selv om jeg kanskje ville hatt ørlite mer klaring mellom fordekket og skjermen :-)

Hvor mye veier den nå?

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av mekkern »

Klaringa på forskjermen er ok-hender jeg hører en litt grov stein subber i mellom hvis det er litt klinete underlag men ikke noe problem-har ikke veid den men tipper ganske lik, siden plastikken ikke veier all verden og eksempelvis frontlykta er større og stål-men et par kg er jo mulig. :-k
Gjort mest for stil-akkurat som GS450 som jeg ordnet til guttungen som A2 sykkel-den er også registrert som A2/mellomtung sykkel.
Med demonterbart baksete/bagasjeholder.
Nå er det jo en del år siden han brukte denne men har jo litt problemer med å selge motorsykler....... :redface
IMG_4814.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 59
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av Gammelbokser »

mekkern skrev: 20 okt 2024, 13:19 . . . har ikke veid den men tipper ganske lik, siden plastikken ikke veier all verden og eksempelvis frontlykta er større og stål-men et par kg er jo mulig.
Åttitallets off-roadere veide (veier) gjerne 100 kg mindre enn moderne "GS" eller "Adventure" sykler. Hadde min XL på en vekt engang, og så 142 kg med ca halvfull bensintank. Ikke mange andre gateregistrerete 600-kubikkere som kommer i nærheten av det.
mekkern skrev: 20 okt 2024, 13:19 . . . GS450 som jeg ordnet til guttungen som A2 sykkel-den er også registrert som A2/mellomtung sykkel. Med demonterbart baksete/bagasjeholder.
Snerten den også :-)
mekkern skrev: 20 okt 2024, 13:19Nå er det jo en del år siden han brukte denne men har jo litt problemer med å selge motorsykler.......
Skjønner det veldig godt :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av AJ »

Fikk en e-post i dag som tyder på at amerikanske Big Dog holder på fortsatt.
Jeg trodde de var konkurs, men det ser ut til at de altså eksisterer fortsatt.
Og med en luftkjølt V2'er på over 2000 kubikk ... :crazy:

Bilde

Ikke akkurat min type sykkel, for å si det mildt.
Men at det fortsatt finnes slike MCkreasjoner er jo ganske artig :thumleft .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av AJ »

Interessant RE nyhet som i hvert fall jeg kommer til å sjekke ut nærmere om den tas inn her i Norge, nye Royal Enfield 440 med nyutviklet luft/oljekjølt motor økt fra 411 til 443 kubikk. Og med ny sekstrinns girkasse mot 411's femtrinns og slangeløse felger.

Absolutt en interessant sykkel for en luftkjølingsentusiast som meg :crazy:



https://www.advrider.com/royal-enfield- ... scram-440/

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Gammelbokser
Innlegg: 59
Registrert: 24 apr 2024, 21:52
Motorsykkelen din: Gammelboksere
Bosted: Øvre Bratsberg Amt

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av Gammelbokser »

AJ skrev: 08 nov 2024, 19:33 Fikk en e-post i dag som tyder på at amerikanske Big Dog holder på fortsatt.
Jeg trodde de var konkurs, men det ser ut til at de altså eksisterer fortsatt. Og med en luftkjølt V2'er på over 2000 kubikk ... :crazy:

Bilde

Ikke akkurat min type sykkel, for å si det mildt. Men at det fortsatt finnes slike MCkreasjoner er jo ganske artig :thumleft .

Ingen krise om Big Dog skulle gå konkurs, så lenge det finnes alternativer. Tok bilde av dette, som ser ut til å være av merket "Knievel" (?) i Norge i sommer . . . .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av AJ »

Nylansert Jawa 650, ser det ut til - https://www.jawa.eu/jawa-350-ohc-copy--1

I to versjoner:

Bilde

Bilde

Heller tvilsomt om denne kommer til Norge...
Men det ville vært både artig og litt spenstig om noen noen tok sjansen. Ikke bare denne olje- og luftkjølte 650'en, men også de andre Jawamodellene.

Royal Enfield har jo ikke skjemt seg bort på det norske MC-markedet, så da er det grunn til å tro at heller ikke Jawa vil gjøre det om de får muligheten...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av dypen »

Fin i rød :thumleft
IMG_2379.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av dypen »

Klar for bagasje :D
IMG_2380.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 19 jan 2025, 16:19 Klar for bagasje :D

Bilde
Godt polstret sal også, ser det ut som :-) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av AJ »

Blir denne luftkjøltskjønnheten å se u Norge, tro :crazy: ?
Honda GB350S.jpg
https://www.motorcyclenews.com/news/new ... da-gb350s/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av Jompa »

AJ skrev: 23 jan 2025, 19:38 Blir denne luftkjøltskjønnheten å se u Norge, tro :crazy: ?

Honda GB350S.jpg

https://www.motorcyclenews.com/news/new ... da-gb350s/
Tja, den blir kanskje importert.
Jeg tviler på at den blir noen storselger vi kjøper stort sett ikke " mopeder " i Norge.

Markedet er nok land der motorsykkel er nyttekjøretøy
Rimelig sykkel med plass til to eller tre hvis man sitter litt trangt og en svær bagasjebærer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Norsense
Innlegg: 129
Registrert: 12 des 2019, 08:51
Motorsykkelen din: For tiden uten.
Bosted: Arendal

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av Norsense »

https://www.finn.no/mobility/item/383354958

Tøff liten sykkel, og jeg tror kubikkgjennomsnittet er på vei ned i takt med at gjennomsnittsalderen på MC-førere er på vei opp. Prismessig havner den i same lende som Triumph 400, men det er jo en Honda.
Sist redigert av Norsense den 24 jan 2025, 08:47, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av AJ »

Ja, se der gitt!
Skal bli interessant å se salgstallene på denne etterhvert.
Kan fort bli en slager for folk som bor i ikke altfor lang avstand til arbeidsplanen i Oslo og andre byer her i landet.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av Jompa »

Suzuki GSXR 750 var den første store motorsykkelen som brukte olje som aktivt kjølemiddel på toppen. 8 oljerør under toppdekslet sørget for en flom av olje over toppen. Sykkelen har en stor oljekjøler og større oljemengde i motor/gearboks enn det som var vanlig i 85.

Lav vekt, aluminium ramme og ytelse som tusekubikkere var salgsargumenter som falt i smak.
gsn.jpg
gsm.jpg
https://www.classicsuzuki.com/teknik/GSX-R/gsxr.htm
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 05 feb 2025, 22:13 Suzuki GSXR 750 var den første store motorsykkelen som brukte olje som aktivt kjølemiddel på toppen. 8 oljerør under toppdekslet sørget for en flom av olje over toppen. Sykkelen har en stor oljekjøler og større oljemengde i motor/gearboks enn det som var vanlig i 85.

Lav vekt, aluminium ramme og ytelse som tusekubikkere var salgsargumenter som falt i smak.
Interessant lesning, helt klart.
Hvor mye motorolje kunne også vært interessant å vite.

Min Moto Guzzi V7 850 med tosylindret motor på 853 kubikk er også luftavkjølt uten oljekjøler og skal ha kun 1,75 liter olje. Tørrkløtsj på denne så ingen felles olje med girkasse og dermed større oljemengde som med andre motorsykler med våtkløtsj (i oljebad).

Så... kun 1,75 liter olje på en 853 kubikks motor uten oljekjøler mener jeg bestemt vitner om god ingeniørkunst. Ikker minst med tanke på kjøleeffekten.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av dypen »

Var Suzuki GSXR 750 prisgunstig sammenlignet med de andre Japanske … Husker når GSX750 og GSX1100 kom hvor begge var priset gunstig, spesielt 750’n ble det solgt mange av.
IMG_2487.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av Jompa »

AJ skrev: 05 feb 2025, 22:34
Jompa skrev: 05 feb 2025, 22:13 Suzuki GSXR 750 var den første store motorsykkelen som brukte olje som aktivt kjølemiddel på toppen. 8 oljerør under toppdekslet sørget for en flom av olje over toppen. Sykkelen har en stor oljekjøler og større oljemengde i motor/gearboks enn det som var vanlig i 85.

Lav vekt, aluminium ramme og ytelse som tusekubikkere var salgsargumenter som falt i smak.
Interessant lesning, helt klart.
Hvor mye motorolje kunne også vært interessant å vite.

Min Moto Guzzi V7 850 med tosylindret motor på 853 kubikk er også luftavkjølt uten oljekjøler og skal ha kun 1,75 liter olje. Tørrkløtsj på denne så ingen felles olje med girkasse og dermed større oljemengde som med andre motorsykler med våtkløtsj (i oljebad).

Så... kun 1,75 liter olje på en 853 kubikks motor uten oljekjøler mener jeg bestemt vitner om god ingeniørkunst. Ikker minst med tanke på kjøleeffekten.

3,8 liter på GSXR.
En GS 750 er oppgitt til 2 9.
1,75 liter pluss en liter på gearkasse så er total mengde omtrent som sykler med felles olje i motor og gear.
Større oljemengde er aldri noen ulempe, bortsett fra at det koster litt mer å bytte.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller

Legg inn av Jompa »

dypen skrev: 05 feb 2025, 22:35 Var Suzuki GSXR 750 prisgunstig sammenlignet med de andre Japanske … Husker når GSX750 og GSX1100 kom hvor begge var priset gunstig, spesielt 750’n ble det solgt mange av.

IMG_2487.jpeg
Såvidt jeg husker kostet GSXR 750 nesten hundre tusen da den kom.
FJ 1100 85 tusen, GSX 1100 Ca 80 og GSX 750 under 60 tusen.
Min GS 1100 G kostet 63 tusen inkl hjelm og førstegangs service.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar