Gratulerer så mye!
Må innrømme at jeg ble så spent ca. midtveis i fortellingen at jeg måtte scrolle ned og konstatere at det endte godt før jeg fortsatte...
Nå er det bare å puste ut, slappe av, anskaffe en sykkel, og fortsette treningen :)
Slo av en prat med selger på Yamaha, som spurte om jeg hadde noen å kjøre med, og det har jeg jo ikke. Da anbefalte han meg å ikke kjøpe sykkel. Fristelsen kan bli for stor til at man klarer å la være å kjøre sykkelen.
Dette hørtes for meg litt merkelig ut, men det er kanskje normal innstilling blant forhandlere av ymse årsaker. Jeg kan skjønne det om det er snakk om en veldig ung person som kanskje ikke har helt teken på konsekvenstenking ennå, men jeg kan ikke forstå at dette er et utbredt problem blant vokse, oppegående mennesker. For ikke å snakke om at alle kjørelærere jeg har snakket med oppfordrer elevene sine til å få tak i egen sykkel ASAP slik at de kan få på plass mest mulig mengdetrening før oppkjøring.
Dro til Trøgstad GoKart bane. Det var gøy. Jeg prøvde å ikke la meg bli påvirket av de andre. Slo av en prat med de andre, og nesten alle hadde kjørt masse sykkel før. De kjørte rundt som bare det, og selv om alle fikk gjentagende beskjed om å være forsiktige, så veltet noen av de verste likevel. Jeg var der for å teste mine egne grenser. Ikke sykkelens. Fokuset var på min kjøring, sving, unnamanøver og brems.
Under ene pausen overhørte jeg bruddstykker av samtale mellom to stk: «…… har ikke noe her å gjøre. Forstår ikke at de lar amatører komme hit»
Jeg vet ikke hvem de snakket om, men tenkte inni meg, sikkert meg
Var dette en samtale mellom andre elever eller lærerene? Jeg kan nesten garantere at lærerene var mer fornøyd med deg enn de som kjørte bajas og gikk på trynet etter å ha fått beskjed om å roe seg. Slikt kan virke forstyrrende på andre elever og krever unødvendig oppmerksomhet fra lærerene. En lærer jeg snakket med pleide å si noe sånt som at "mine elever betaler masse penger for denne tiden og da skal den ikke søles bort på andres tull". Om det var to andre elever som sa det så spiller det ingen trille. Du har lappen i boks nå, så får de sitte og tenke at de er verdensmestere så mye de vil. De ender fort opp med en virkelighetssjekk før eller siden.
Lykke til på ferden videre! Håper det kommer et par bilder av nyhandlet sykkel om ikke så lenge