Har aldri sagt at GSA er en dårlig sykkel. Jeg liker den bare ikke :)lazyboy skrev: 16 jul 2024, 20:24 Ja der ser du, slik tenker motorbransjen også. Men dem har garanti og kjøpslov og forholde seg til. Derfor tror jeg produksjonslandene spiller liten rolle. Men nå har jeg sporet helt av, så nå er vi enig i at Gsa er verdens beste mc og lar det bli med det
![]()
2024 BMW R1300 GS Adventure
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Jeg har selv en BMW mc, men må innrømme at denne R1300´n ikke tiltaler meg hva gjelder utseende.
Klumpete, kantete og ser ut som noe fra "Transformers" syns jeg da.
Klumpete, kantete og ser ut som noe fra "Transformers" syns jeg da.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Utsende er selvsagt en smakssak. Noen liker kantete design mens andre vil ha mer runde linjer etc. poenget mitt var egentlig selve sammensettingen når jeg ser sykkelen uten sidevesker. Da ser det jo nærmest ut som du kjører en boss hoss....Gammelsmurfen skrev: 17 jul 2024, 00:52 Jeg har selv en BMW mc, men må innrømme at denne R1300´n ikke tiltaler meg hva gjelder utseende.
Klumpete, kantete og ser ut som noe fra "Transformers" syns jeg da.
MED sidevesker blir geometrien mer riktig, men allikevel liker jeg ikke utseendet. Da vil jeg si den gamle modellen ser bedre ut. Men hvem bryr seg. Jeg skal uansett ikke ha en slik

- Canutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Nå er vel ingenting tilfeldig av det som dukker opp på fb-feeden, men kom over denne sammenligningen.
Må si eg tviler litt, men kan vel heller ikke bare fornekte det.
https://www.facebook.com/share/r/ZfjdQgKEBAWoyxev/
Må si eg tviler litt, men kan vel heller ikke bare fornekte det.
https://www.facebook.com/share/r/ZfjdQgKEBAWoyxev/
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Tja... var vel ikke så høy hastighet her? Er jo på topp disse RR syklene yter mest. Bimmern har like mye eller moment langt nede som kanskje gjør den mer brukanes i lavere hastigheter. En erfaren fører klarer nok å takle den ekstra vekten ganske bra.Canutus skrev: 21 jul 2024, 19:34 Nå er vel ingenting tilfeldig av det som dukker opp på fb-feeden, men kom over denne sammenligningen.
Må si eg tviler litt, men kan vel heller ikke bare fornekte det.
https://www.facebook.com/share/r/ZfjdQgKEBAWoyxev/
Hadde dette vært på en roadracing bane hadde nok RR sykkelen parkert Bimmern når man når opp mot 300km/t på oppløpssiden, samt får spilt mer på høyere turtall etc.
Men igjen... man skal heller ikke tro på alt man ser, men at det er plausibelt? Tja... kanskje? En GSA 1300 er jo ikke akkurat noen sinke. Den veier ned mot 250kg. Uten alt utstyret? Kun 50ish kg. Ker enn RR sykkelen...
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
M1000XR er vel knapt ute av første gir.
Etter å ha ligget bak en kompis i utallige hårnåler, så er det utrolig hvor potent en tosylindret sak er på vei ut. Så kommer min rekkefire til sin rett først når neste hårnål kommer.
Etter å ha ligget bak en kompis i utallige hårnåler, så er det utrolig hvor potent en tosylindret sak er på vei ut. Så kommer min rekkefire til sin rett først når neste hårnål kommer.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Får vel ny motor hver 90000km denne da

Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Det understreker bare dte jeg alltid har ment om disse RR syklene. Disse funker best på bane. På landeveien i moderate hastigheter kan man nok lett holde følge med en RR sykkel med en MT09 eller Street Triple RS også. Sett at førerne er like gode.
På bane hvor man hele tiden kan ligge å jage turtall og mass effekt er det nok RR sykkelen som er sjefen.
Derfor foretrekker jeg personlig moment fremfor toppeffekt. Gjerne begge deler, men da blir det fort dyrt og tungt.
På bane hvor man hele tiden kan ligge å jage turtall og mass effekt er det nok RR sykkelen som er sjefen.
Derfor foretrekker jeg personlig moment fremfor toppeffekt. Gjerne begge deler, men da blir det fort dyrt og tungt.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Jeg liker ikke GS motorene, skal sies at jeg ikke har prøvd den med utblåset ned. Har kjørt en annen i samme kategori siden juni 22, ikke all verdens langt, men 16000km, XT1200Z -11.
Alt vel og bra, men...jeg liker en mer aktiv kjørestil enn hva denne og GS'er klarer å gi meg "uten å riste i filler" før det skjer noooe
...derfor, kjøpte jeg en MT10SP -17 på lørdag. Kjørt ca 50 mil siden da, på svingete vei med passe lite trafikk, og herrejemmini hvor digg!!!
Folk er forskjellige.
Alt vel og bra, men...jeg liker en mer aktiv kjørestil enn hva denne og GS'er klarer å gi meg "uten å riste i filler" før det skjer noooe
Folk er forskjellige.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Trenger ikke god fører eller rask sykkel da....Bjerknez skrev: 22 jul 2024, 00:55 Det understreker bare dte jeg alltid har ment om disse RR syklene. Disse funker best på bane. På landeveien i moderate hastigheter kan man nok lett holde følge med en RR sykkel med en MT09 eller Street Triple RS også. Sett at førerne er like gode.
På bane hvor man hele tiden kan ligge å jage turtall og mass effekt er det nok RR sykkelen som er sjefen.
Derfor foretrekker jeg personlig moment fremfor toppeffekt. Gjerne begge deler, men da blir det fort dyrt og tungt.
Etter å ha kjørt en del i alpene og eller rundt omkring i over 40 år så ser jeg at når det gjelder slik som filmsnutten eller dragrace så er en viktig sak gearingsforholdet på 1 gear når en RR ikke får brukt annet enn 1 gear og ikke har spesielt effekt før 80-90kmh.. en annen sak er at en R sykkel er kortere og vil da reise seg mer på aks-de fleste har forøvrig redusert effekt de 3-4 første gearene siden det ikke kan benyttes fullt.
Alt til sin bruk-en værsting bil kommer også til kort mot en LadaNiva i terrenget.
Alt til sin bruk-også når det skal svinges.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Sidevesketrøbbel og litt andre ikke-spesifiserte problemer med nye R1300GS, flg. Motorrad, skal vi tro det som framkommer i denne saken...
:
https://www.mcta.no/artikler-1/artikler ... jgyz-x67hw

https://www.mcta.no/artikler-1/artikler ... jgyz-x67hw
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Ingen har vel noen gang kjøpt en GS/GSAfor den er så fin. Ingen har sagt til meg at min GSA er fin. Jeg kunne gjerne hatt en ny 1300 GSA, det er jo et verktøy. Hvis jeg trenger en skiftenøkkel, så ser jeg ikke etter en som ser fin ut.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Men en skiftenøkkel er egentlig et ganske dårlig verktøy. Lettvint ja, men en rekke fastnøkler er og foretrekke. Så plukker man den ut den fastnøkkelen man trenger til oppgaven.JohnnyTh skrev: 22 jul 2024, 21:54 Ingen har vel noen gang kjøpt en GS/GSAfor den er så fin. Ingen har sagt til meg at min GSA er fin. Jeg kunne gjerne hatt en ny 1300 GSA, det er jo et verktøy. Hvis jeg trenger en skiftenøkkel, så ser jeg ikke etter en som ser fin ut.

-
- Innlegg: 373
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Skulle gjerne hatt like mange motorsykler som jeg har fastnøkler jegBjerknez skrev: 22 jul 2024, 23:53Men en skiftenøkkel er egentlig et ganske dårlig verktøy. Lettvint ja, men en rekke fastnøkler er og foretrekke. Så plukker man den ut den fastnøkkelen man trenger til oppgaven.JohnnyTh skrev: 22 jul 2024, 21:54 Ingen har vel noen gang kjøpt en GS/GSAfor den er så fin. Ingen har sagt til meg at min GSA er fin. Jeg kunne gjerne hatt en ny 1300 GSA, det er jo et verktøy. Hvis jeg trenger en skiftenøkkel, så ser jeg ikke etter en som ser fin ut.![]()

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
R1300 GS er en flott slank sykkel men nå dukker det opp bilder av den nye R1300 GS Adventure over alt men selv om jeg liker BMW og er fascinert av høyreiste sykler av denne typen ser det ut som den er bygget av «LEGO» klosser og selv med den beste vilje får jeg meg ikke til å like denne. Her ett bilde av «Triple Black» utgaven …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 373
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Smaken er som baken, for meg er dette det tøffeste BMW har produsert så langt i dette segmentet... 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
R1300GS synes jeg BMW har lykkes bra med, stilren og kompakt. Men spesielt slank, som det er nevnt, er den vel strengt tatt ikke...
R130GSA har et ganske mye tyngre (tanks...)design i samme stil som H-D Pan America 1250, etter min mening.

R130GSA har et ganske mye tyngre (tanks...)design i samme stil som H-D Pan America 1250, etter min mening.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Uansett, hver sin lyst og smaken er som baken.
Personlig synes jeg den rett og slett er stygg. Å denne gangen har det ikke noe med sideveskene å gjøre. Nå er resten av sykkelen stygg også...
Personlig synes jeg den rett og slett er stygg. Å denne gangen har det ikke noe med sideveskene å gjøre. Nå er resten av sykkelen stygg også...

- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Hakk i plata 
Om noen år, så har designet vokst på de fleste, og konkurrentene ruller ut lignende sykler.

Om noen år, så har designet vokst på de fleste, og konkurrentene ruller ut lignende sykler.
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Det tror jeg du kan få veldig rett i faktiskFredrikE24 skrev: 31 jul 2024, 15:21 Hakk i plata
Om noen år, så har designet vokst på de fleste, og konkurrentene ruller ut lignende sykler.

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Det har du helt rett i. For min egen del så har jeg ikke fult sett med fastnøkler lengre enn til 24mm, så noen ganger så må man ty til skiftenøkler. Og da leter jeg ikke etter en som ser fin ut.Bjerknez skrev: 22 jul 2024, 23:53Men en skiftenøkkel er egentlig et ganske dårlig verktøy. Lettvint ja, men en rekke fastnøkler er og foretrekke. Så plukker man den ut den fastnøkkelen man trenger til oppgaven.JohnnyTh skrev: 22 jul 2024, 21:54 Ingen har vel noen gang kjøpt en GS/GSAfor den er så fin. Ingen har sagt til meg at min GSA er fin. Jeg kunne gjerne hatt en ny 1300 GSA, det er jo et verktøy. Hvis jeg trenger en skiftenøkkel, så ser jeg ikke etter en som ser fin ut.![]()
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Elektronisk (nød...)hjelp for å få sykkelen opp på midtstøtta...!?dypen skrev: 10 feb 2025, 19:48 BMW R1300 GS Adventure opp på senterstøtta …
https://fb.watch/xG0Md-70Vt/?

Du verden...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure
Det neste nå er at man får med seg en bagasjebærer eller en pikkolo på tur.AJ skrev: 10 feb 2025, 19:57Elektronisk (nød...)hjelp for å få sykkelen opp på midtstøtta...!?dypen skrev: 10 feb 2025, 19:48 BMW R1300 GS Adventure opp på senterstøtta …
https://fb.watch/xG0Md-70Vt/?![]()
Du verden...![]()
