Går ikke konk.
"To big to fail". er det noe som heter.
KTM faller nok innunder det begrepet.
Går ikke konk.
Du tenker norsk forhandler har kastet deg på dør … Hadde du hatt en KTM ville det mest sannsynlig vært en 1290 som ikke er den som har mest problemer.
Jeg tenker mest på en svakere etterspørsel og færre som vil kjøpe KTM hvis dem går konkurs. Jeg tror nok kanskje ikke norske KTM eiere får problemer med tanke på garantier etc. uten at jeg vet så mye om det.
Har ingen tro det blir noen prisfest på nye KTM sykler, i tilfelle det skjer vil jeg benytte anledningenBjerknez skrev: 11 jan 2025, 17:20
Hvis dem klarer seg må dem trolig tømme lageret sitt å da kommer det mange rabatter som igjen øker låkjøpefesten på nye sykler mens dem som aleerede eier en KTM sliter med salget uten å gå ned vesentlig i pris.
Ja, er prisene gode nok så blir det kjøpefest. Derimot blir det ikke kjøpefest på brukte sykler hvis prisen på nye sykler dumpes kraftig.dypen skrev: 11 jan 2025, 17:33Har ingen tro det blir noen prisfest på nye KTM sykler, i tilfelle det skjer vil jeg benytte anledningenBjerknez skrev: 11 jan 2025, 17:20
Hvis dem klarer seg må dem trolig tømme lageret sitt å da kommer det mange rabatter som igjen øker låkjøpefesten på nye sykler mens dem som aleerede eier en KTM sliter med salget uten å gå ned vesentlig i pris.![]()
Helt klart!Bjerknez skrev: 11 jan 2025, 17:37Ja, er prisene gode nok så blir det kjøpefest. Derimot blir det ikke kjøpefest på brukte sykler hvis prisen på nye sykler dumpes kraftig.dypen skrev: 11 jan 2025, 17:33Har ingen tro det blir noen prisfest på nye KTM sykler, i tilfelle det skjer vil jeg benytte anledningenBjerknez skrev: 11 jan 2025, 17:20
Hvis dem klarer seg må dem trolig tømme lageret sitt å da kommer det mange rabatter som igjen øker låkjøpefesten på nye sykler mens dem som aleerede eier en KTM sliter med salget uten å gå ned vesentlig i pris.![]()
BMW gjorde det samme med sin i4 M50 serie. En kampanje som har vart lenge gjorde at dem som kjøpte en slik før kampanjen la ut bilen sin på finn i ren desperasjon. Bare søk opp på finn og se hvor mange som ligger der og sjekk prisene på de dyreste. Dem ligger opp mot 100.000 over det dem koster flunkende nye i dag.
Ingen som blir påtvunget nye Eurokrav på allerede produserte biler og motorsykler.Bjerknez skrev: 11 jan 2025, 18:19 Dem har rundt 200.000 sykler på lager i følge en artikkel jeg leste. Det er rene verdier som ligger der og ikke blir solgt. Enda værre er det hvis dem blir påtvinget nye Euro 7 på sykler som allerede er på lager....
La oss håpe du har rett.AJ skrev: 11 jan 2025, 18:24Ingen som blir påtvunget nye Eurokrav på allerede produserte biler og motorsykler.Bjerknez skrev: 11 jan 2025, 18:19 Dem har rundt 200.000 sykler på lager i følge en artikkel jeg leste. Det er rene verdier som ligger der og ikke blir solgt. Enda værre er det hvis dem blir påtvinget nye Euro 7 på sykler som allerede er på lager....
Nye EUROkrav gis ikke tilbakevirkende kraft.Bjerknez skrev: 11 jan 2025, 20:48 Hvis dem skal selge sykler som nå er på lager som 2025 modeller som kanskje ble produsert for både ett og to år siden, så blir det kjipt om disse må gjennom prosessen en gang til.
https://prilo.com/the-euro-7-standard-w ... ntroduced/When will the Euro 7 exhaust emission standard come into force?
The new Euro 7 regulations will come into force from:
2025 – for newly registered passenger cars and delivery vans
2027 – for buses and trucks
Men ikke for:Motorvogn gruppe L4e eller de andre definert som MC.Bjerknez skrev: 12 jan 2025, 09:07 Usikker på hvor troverdig kilden er, men dette hentet jeg fra Prilo.com:
https://prilo.com/the-euro-7-standard-w ... ntroduced/When will the Euro 7 exhaust emission standard come into force?
The new Euro 7 regulations will come into force from:
2025 – for newly registered passenger cars and delivery vans
2027 – for buses and trucks
dypen skrev: 20 jan 2025, 17:53 KTM overlever …
https://www.mcmagasinet.no/2024/12/12/k ... mv-agusta/
Enig.FredrikE24 skrev: 20 jan 2025, 18:35 Alt kan jo skje. Er man på konkursens rand en gang, så skjer det igjen. Ender sikkert opp som SAAB tilslutt.
Nå kan det jo også være at det å kappe lina mot MVAugusta er medisinen.