Hva som er gode MC veier er jo en smakssak, men jeg tror nok de fleste liker veier som er litt varierte med tanke på svinger. Personlig befinner jeg meg ett sted midt i mellom. Det gjør meg ingenting å kjøre noen mil frivillig på E6/motorvei, men i 90% av tillfellene foretrekker jeg svingete veier hvor det går litt unna. Altså ikke såkalt "Trollstigen veier" men veier med litt mer fart.
Men svinger er jo ikke alt. Man skal også oppleve andre ting på sin ferd og da scorer vel stort sett vestlandet høyt med varierte veier på godt og vondt samnt flotte utsikter, fjelloverganger etc.
Når det er sagt så har jeg også kjørt en del i Sverige i fjor sommer og veiene der er jo stort sett ganske rett frem, men noen ganger liker jeg det også. Fartsbøtene der borte er så og si det halve av de vi har her hjemme og det tillater at man kan ta seg råd til å dra på litt ekstra (innenfor rimelighetens og førerkortets grenser).
Så jeg er nok mer en kamelon når det kommer til MC veier. For meg er opplevelsen minst like viktig.
Har sittet og trålet Google map og Streetview en del de siste dagene for å finne svingete mc veier i Sverige og jeg tror faktisk jeg har funnet en strekning med svingete veier som skal prøves ut så fort sesongen nærmer seg.
Jeg tror denne ruten kan by på en fin liten ettermiddagstur. Den markerte ruten er på ca. 10mil.
https://www.google.com/maps/dir/59.1414 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;